- 937 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bekir YALÇINKAYA’nın ‘HADİSELER ve HARİKALAR DİYARI SİNCAN’ Kitabı Hakkında
Geçen hafta bir kitapçıda Şair Yazar Gazeteci sevgili Bekir Yalçınkaya Bey ile karşılaştım. Hayırdır Abi deyince “Sincan ve Etimesgut’u köy halinden metropol ilçe oluşuna kadar zaman içinde geçen tarihi ve siyasi olayları anlatan eserini ciltletip çıktı ile baskı öncesi isteyen birkaç arkadaşına hediye olarak vereceğini” söyleyince, bir tanede bana hazırlamasını istedim.
Cildiyle ve içeriğiyle mükemmel olan eseri okuduğumda burada, Sincan’da büyümeme rağmen bilmediğim ne kadar çok şeyin olduğunu gördüm. “Sincan’da yaşayan yerliler kimler? Kaç haneler kaçar dönüm arazileri var? Daha sonra kaç hane Romanya’dan gelip buraya yerleştirilmiş, bunlar kimler? Devlet kimlere ev yapıp vermiş?” gibi daha nicesi ayrıntılı bir şekilde yazılmış. Mesela Sincan Kalkınma Derneği Cemiyeti adı altında bir dernek oluşturulmuş, içinde kimler yok ki. Bunlardan bazıları Nafia Vekili ve Maarif Vekâleti Vekili Tevfik İleri, Devlet Su İşleri Umum Müdürü Süleyman Demirel, DDY Umum Müdürü Safa Yalçuk, Sincan Belediye Re’isi Ahmet Andiçen. Amaç Sincan’ın kalkınmasında belediyeye hükümet ve valilik nezdinde yardımcı olmak.
Mesela Ziir Vadisi’nde kimler yaşamış, orada yaşayanlar daha sonra nerelere gitmişler. Belören dağında kimler arasında çarpışmalar olmuş. Bugün Başkent Ulus’taki Zafer Anıtı’nın düşmanı gözetleyen mizansenli iki meçhul askerinden (eli süngülü silah tutan) Mehmet Sıktı Yalman’ın Sincan’da yaşadığını ve hazin sonunu bu eseri okuyunca öğrendim.
Sincan köyden belediyeliğe, nahiyeden Metropol ilçeye ve ilçe-belediye oluşundan bugüne kadar görev yapan Kaymakamları, Nahiye Müdürleri, Emniyet Teşkilâtı, Belediye Başkanları, Encümen Azaları, Partilerin İlçe Başkanları ve Yönetim Kurulu Üyeleri, Sivil Toplum Kuruluşları hangileri ve buralarda kimler görev yapmış, o tarihte neler söylemişler.
Sincan’da yayına giren ilk ve devamındaki gazetelerin kadroları ve yazarları, futbol takımları teknik idareciler ve sporcular.. Bütün şehitlerimiz detay bilgileriyle tek tek ele alınmış. Bu eserde insan ya kendini, ya babasını ya da dedesini buluyor. Yaşadığı yerin kültürünü, tarihini bilmek isteyen herkesin evinde bulunması gereken alanında tek kaynak eser.
Dünden bugüne Sincan’ın geçirdiği değişimi akıcı bir üslubla belgelere dayanarak anlatan Yalçınkaya’nın ‘HADİSELER ve HARİKALAR DİYARI SİNCAN’ adlı eserinin basılıp okuyucuya ulaştırılmasını inşallah Sincan belediyemiz üstlenir ümidindeyim.
Belki de Sincan’dan maddi kazanç elde ederek büyüyen, kalkınan esnaflarımızın içinden kültürümüzün gelecek nesillere aktarılmasında katkı sağlayacak birileri de sponsor olmayı arzulayabilir.
Yazımın sonunda, belirttiğim temennilerim gerçekleşene kadar bu eseri elde etmek isteyenler yazarı 0 537 720 75 34 numaralı telefonundan arayıp temin edebilirler..
Fevzi Gültuna
Sincan: 11.04.2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.