- 846 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Deden Torununa Mektup
BIR DEDEN TORUNUNA MEKTUP
İstanbul 06 /04 2019
Sevgili Torunum Ahmet ’e
Selamün aleyküm Ahmet , ben Remzi deden .
Istanbul’da ancak vakit bulabildim yazmaya her sene yazarım bilirsin, bu senede mektupsuz kalma istedim.
Iyisindir inşAllah.
Keşke burada olsaydın, oturup konuşurduk .
Ama hayat koşturmacasından Istanbul ’a gelemiyorsunuz,ne yapacaksın hayat!.
Annen, babangil iyilerdir inşAllah, Selamlarımı söyle onlara .
Mektubu da annengilin yanında okumayasın evlat, başka bir odaya geç orada oku sana yazdıklarımı .
Ahhh ahhhh !
Sözün asıl meselesini söyleme vakti geldi artık sanırım evlat, biliyorsun yıllardır seni görememenin ızdırabı içindeyim .
Neyse ki bu mektuplar var acımı biraz olsun hafifletiyorlar. Sözü uzatmayayım asıl söylemen gereken şeyleri sana söylemeliyim . Evlat, bir dede’den bir toruna miras olarak ne kalır biliyor musun ?
"Nasihat."
Evlat, sana dünya hayatını hemde ahiret hayatını güzelleştirecek bir şey söyleyeyim mi?
Hayatda birine kızdıysan ,kırıldıysan onu affet, asla affetmem deme! Allahu teâla bile affede biliyorken sen nasıl affedemezsin affetmemek olmaz.
Dünya hayatına dalıp ahiret hayatını unutma iki dünya içinde arı gibi çalış, her çiçekte bal farklıdır sen en güzel balı bulmaya çalış.
"Her işte niyetini hâk için tut."
Sözü gelmişken sordugun soruya da cevap vereyim evlat ,bir ay önceki mektubun da bana
Senin arayış gayen nedir?demişsin. Herkesin bir arayış gayesi var mühim olan o arayışın sonunda bulmamız gerek şeyi bulabilmek .
Sen arayış gayeni bulamamışsın herhalde aryış gaye nin farkında ol, önce neyi aradığının bilincinde ol daha sonra bulduğunda ’da ona sımsıkı sarıl hiç bırakma,benden sana bir sır, namaz bunun için iyi bir başlangıç ola bilir . Ve son sözlerimi söylerken evlat ,olurda bir gün benden mektup alamazsan sakın yazmayı bırakma daima yaz ben hep okuyacağım..
Var olmak varsa ,dönüşte ancak bizi var edene dir.
Aradığını bulman dileğimle...
Remzi Deden
Sinem Güçlü