ŞİİR NEDİR?
Şiir bir tebliğdir dedi Abdurrahim Karakoç.
"Necip Fazıl" bir telkin olarak gördü şiiri.
Oysa şiirlerin şuurunu zirve yaptırmış "Yahya kemal" şiirlerinde bülbülü çok
konuşturduğundan olsa gerek "şiir bir terrennümdür" diye ömrünce ısrar etmiş.
"Her Şey Var Bir Şey Yok" diyen Ümit Yaşar Oğuzcan; ömrü hastalıkla geçtiğinden olsa gerek " şiir insanın ömrünce sinesinde dindiremedigi ısdıraptır" demiş.
Turgut Uyar güzel bir insan ve şairdir,
"Şiir, Matematik gibi kolaydan başlanılıp öğrenilmez.
Kolaylık, bir beğeni olarak yerleşiverir insanın kişiliğine, sonra da kolay kolay değiştirilemez." diye imzasını atar.
Ömrünce ne şan ne saltanat görmüş, yoksulluk içinde son nefesini vermiş Türk Divan Edebiyatının yüz akı Fuzuli "İlimsiz şiir, harcı ve hesabı olmayan duvar gibidir." diyerek şiiri sanatın ötesinde ilim kapısına açılan tılsımlı bir kapı olarak görmüştür.
O kadar çok şairden örnek vermek mümkün ki mısralar yetmez.
Haliyle şiir insanı güzelleştirir ve medenileştirir iç dünyasında.
Ne güzel der Turgut Uyar, "Kediyi ve şiiri sevmeyen insanı sevemiyorum"
Merhamet ve vicdan şairin kalbidir.
Acizane zerre şairlikte ne gözü ne iddiası olmayan biri olarak, yaşadığı dönemin adamı olamadığımdan olsa gerek, mayın tarlasına düşmüş bir kimsesiz olarak görürüm kendimi.
Beni ömrümce etkileyen 3 büyük şairin ( Atsız, N.F.Kısakürek ve Aşık Boyacı ) serabına dalmış ve sahralarından henüz çıkamamış bir ademi beşerim işte.
Şiir bir incelik, bir fahişenin yoldan çıkaran bakışları gibidir.
Şiir bir çakırkeyf hali, saki’nin doldurduğu meylerdeki efsunlarda saklı adeta.
Şiir Leyladan öte Leylanın gizemleridir.
Şiir bir mana, bir ahenk ve deryasına kan damlamış cinnet halidir.
Şiir arz talep meselesi gibi; arz edenler cinnet halinde ısdırapta, talep edeni pek yok.
Hırsım var karala beni
Nefsim var yarala beni
Yaklaşma arala beni
Şiirim geldi çocuklar.
O kadar çok yazılacak kelam var ki şiir ve şaire dair.
Okuyana saygımızdan kısa kesmek evla.
Vicdan ve güzel ahlak sahibi er kişiilere selam olsun.
............
Ali Urgan
YORUMLAR
Şiir dalga gibidir, kıyıya ulaşan köpükleri öykü ve romana dönüşür. Aşk duygu ise anlamı vuslattır. Şiirde duyguyu ayakta tutan içeriğidir. Şiiri anlaşılmaz imgelerle boğmak tusanami dalgasında sörf yapmaya benzer. Şiirde farklı anlam çıkarılması ise, ışığın prizmadan renklerine ayrışması gibidir...
Şiir dünyaya güzellikler katmak için yüce Allah'ın bize bahşettiği bir edebi sanat… Bu gün için yurdumuzda ve dünyada bu güzide sanatı layıkıyla yapmaya çalışan binlerce kadın, erkek şahsiyet var. Bunların içinde değerli Türkçe, edebiyat öğretmenlerimiz ve öğretmen olmayıp yine de bu iş ile ciddi diyebileceğimiz şekilde uğraşmış değerli kalemler mevcut. Belki bileniniz vardır, bilmeyeniniz de olabilir yüce kitabımız Kur'an-ı Kerim'de ‘'Şuara'' yani Şairler diye bir sure vardır. ‘'Mekke döneminde indirildiğine inanılan sure 227 ayetten oluşur. Bu sure, adını 224. ayette geçen ve şairler anlamına gelen 'Şuara' kelimesinden almıştır.'' Bu iş, yani edebiyat ve onun çök özel bir dalı olan şiir kesinlikle gönül işidir. Nasıl zanaat da usta çırak ilişkisi var ise edebiyatta, şiirde de öyle usta çırak ilişkisi vardır. Hiç bir zaman ben bu işte iyice piştim
tam da oldum denmemeli ki araştırma, başka başka şairleri de okuma aklımızdan ve benliğimizden çıkmasın asla... Kutluyorum içtenlikle güzel bir yazı şiir adına...