- 675 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Orhan Mansuroğlu Diyor ki;
SAYFAMIN KONUĞU
Gazeteci,yazar, şair:
KERİM ÖZBEKLER
Orhan Mansuroğlu (facebook)
İlk şiiri henüz 14 yaşındayken 1965 yılında yayımlanmıştır. Türkiye’nin dört bir yanında yüzlerce şiir dinletisine katılmıştır. 50 yılı aşkın süredir ihtiyacı olan öğrencilere defter, kitap ve kırtasiye yardımında bulunmayı gelenek haline getirmiş bir gönül insanıdır.
Meslektaşlarının kendisine hediye ettikleri kitapları okuduktan sonra, başkalarınında istifade etmesi için okul kütüphanelerine bağışladığı bilinir.
Türk Edebiyatçılar ve Kültür Adamlar Ansiklopedisinde Kerim Özbekler Gazeteci- Yazar 1 Kasım 1951 Nazilli/Aydın doğumlu Nazilli Cumhuriyet İlkokulu (1962) mezunu. Çeşitli sebeplerle ortaokul öğrenimini yarıda bırakarak çalışma hayatına başladı. İsabeyli Gençlik Spor Kulübünde Lisanslı olarak futbol oynadı (1967). Bir süre ticaretle uğraştı. 1975 yılında tek sayılık “Anadolu Basın” adlı bir dergi ve Yenipazar ilçesinde “Efe” adlı bir Gazete çıkardı. Çeşitli gazetelerin muhabirliğini yaptı. 1977-1978 yıllarında Nazilli Belediye Başkanlığı için Bağımsız Aday oldu kazanamadı. 1978’de Nazilli ilçesinde “Hizmet Gazetesini” çıkardı. 1980’de çıkarttığı üç gazeteyi de kapattı. 1991’de Aydın’dan bağımsız Milletvekili adayı olduysa da seçimi kazanamadı. Anadolu Gazeteciler Derneğinin Ege Bölgesi Başkanlığına getirildi. Nazilli Turizm Derneğinin kuruluşuna öncülük etti. Nazilli Ticaret Odası Meclis Üyeliğinde bulundu. İlkokul, Ortaokul ve Liselerde çeşitli konferanslar verdi. Aydın Yazarlar-Şairler Derneği üyesidir.
Eserleri: Şiir- Yalnızlıklar Benimdir(1974), Şairler ve Şiirler Antolojisi Nazilli Sanat Albümü Varan Bir (1976), Araştırma: Muhabirlik (1975), Muhteşem Bir Eser (1977), Aydın ve İlçeleri (1978), Aydın ve İlçeleri Turizm Rehberi (1981), Ege Bölgesi Turizm Rehberi (1981), İç Anadolu Bölgesi (1981), İzmir ve İlçeleri (1981), Ege Bölgesi (1973), Her Yönüyle Aydın ve İlçeleri (1984).
Hakkında: Turhan Bayraktar- Kerim Özbekler ve Dostluğu (Türkiye Dergisi Eylül-1986), Yılmaz Aybar- Bir Sanatçı Dostu Kerim Özbekler (Gülpınar Dergisi Mayıs-1991), Muhadden Yüksel- Şiir ve Yaşam (Nazilli Anadolu Gazetesi-29.11.2004), İsa Kayacan-Nazilli’den Kerim Özbekler (Belde Gazetesi-25.01.2005)
Aydın’ın Nazilli İlçesi’nde Nazilli Belediyesi tarafından yapılan 7. Edebiyat Festivali’nde, Kerim özbekler’e 50 yıldır basın yayın ve sanat dünyasına yaptığı hizmetlerinden dolayı festival açılışı sırasında plaket takdim edilmiştir.
AKLINDA KALABİLİR MİYİM
Senin yüzünden
Her gece
Sokaklardayım (?)
Kafamın içi
Seninle dolu gece gündüz
Gidecek başka yerim yok
24 saat seni düşünmekten
Bu gece yine yalnızım
Yine sokaklardayım
Kalacak yerim yok
Aklında kalabilirmiyim
Ey sevgili?
Kerim Özbekler
KERİM ÖZBEKLER’E BAŞARILAR DİLİYORUZ...(09 Nisan 2019 Salı-10.26)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.