ÖNEMLİ BİLGİ
PEK ÇOK İNSAN TARAFINDAN BİLİNMEYEN BU BİLGİLERİ LÜTFEN İHTİYACI OLAN TANIDIKLARINIZA İLETİN
Çalışmayan Anneler Nasıl Doğum Parası Alır?
Çalışmayan anneler doğum yardım parası alabilir mi? Çalışmayan anneler doğum parası almak için nereye başvuru yapmalı, doğum yardım parası ücreti ne kadar? Çalışmayan annelerin doğum parası dilekçe yazma örneğiyle ilgili tüm detaylara sizin için sıraladık.
Para Durumu
Çalışmayan Anneler Nasıl Doğum Parası Alır?
2015 yılında çıkan bir yasayla birlikte artık çalışmayan anneler de doğum parası alabiliyor. Birçok kişinin belki de ilk kez duyduğu doğum parası çalışmayan annelere de veriliyor. Çalışsın çalışmasın doğum yapan tüm anneler bu haktan yararlanabiliyor. Tüm annelerin şartsız olarak yararlanabildiği doğum parası nasıl alınır, kimler başvuru yapabilir?
Doğum Parası Yardım Başvurusu Nereye Yapılır?
Doğum yardım başvuru için öncelikle Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nca hazırlanan dilekçeyi doldurmanız gerekiyor. Eğer siz başvuru yapamıyorsanız eşiniz ya da akrabanız sizin yerinize başvurabilir. İlde ikamet eden çalışmayan anneler Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na ya da Sosyal Hizmetler Müdürlüğüne başvuru da bulunabilirler. İlçelerde yaşayan anneler ise bulunduğu yerin kaymakamlığına başvuruda bulunabilirler.
Çalışmayan Anneye Ne Kadar Doğum Parası Ödenir?
İlk çocuk, ikinci çocuk, üç ve daha fazla çocuk doğuran annelerin ücretleri farklılık gösteriyor. Belirlenen kanuna göre birinci çocuk için 300 TL, ikinci çocuk için 400 TL, üçüncü ve sonrasında doğan çocuk için ise 600 TL doğum yardımı ödeniyor.
Doğum Parası Başvurusu İçin Hangi Evraklar Gerekir?
Başvuru yapmak isteyen çalışmayan anneler dilekçeyi tam doldurması gerekiyor. Doğum yaptıktan sonra istediğiniz zaman diliminde çocuğunuza ait kimlik belgesi ya da doğum belgesiyle başvuruda bulunabilirsiniz.
Örnek dilekçe...
Çalışmayan Anneler Doğum Parasını Nereden Alır?
Çalışmayan anneler doğum parasını PTT üzerinden alıyor herhangi bir banka üzerinden değil. Annenin parasını alabilmesi için bizzat gitmesi gerekiyor. Kendi adı ve soyadı olduğu için PTT Üzerinden çalışmayan anneler doğum parası alabilir.
Çalışmayan Anneler Doğum Parası İçin Nereden Bilgi Alabilir?
Çalışmayan anneler doğum parası için Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’ndan bilgi alabilir. Ayrıca bakanlığı arayarak da paralarının yatıp yatmadığını öğrenebilirler.
Eşiniz Çalışıyorsa Süt Parası Alın!
Halk arasında süt parası olarak bilinen emzirme ödeneğini almak için çalışıyor olmanız gerekmiyor. Emzirme ödeneğinden faydalanabilmek için doğum yapan kişinin sigortalı olma şartı bulunmuyor. Eşinin sigortalı olarak çalışan ev hanımı da emzirme ödeneği alabiliyor. Süt parası yani emzirme ödeneği doğum yapan vatandaşlara maddi olarak yardım edilmesi amacıyla oluşturuldu. Bu yıl süt parası ise 149 TL olarak belirlendi.
Yardım Borca Karşılık Haczedilebilir Mi?
Doğum yardımı hiçbir vergi kesintisine tabi olmadığı gibi haczedilmesi de mümkün değildir. Bu nedenle doğum yardımı alacak kişinin borcu olması halinde doğum yardımına haciz konulması söz konusu olamayacaktır.
www.paradurumu.com/kadin/calismayan-anneler-nasil-dogum-parasi-alir-haberi-3804
Deniz...