- 562 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Özveri
Hayatı yaşamak, aslında sanıldığı kadar zor değil. Biz zorlaştırıyoruz sanırım hayatı. Bunu, herkes ideolojisini kullanarak yapar. Kimisi veya kimileri, inandıkları dini kullanarak,hem kendine hem de başkalarına zorlaştırır hayatı, kimi de değer verdiği, idol olarak gördüğü kişinin şahsi görüşleri üzerine hareket ederek zorlaştırır.
Oysa, diğer canlılar da bizim gibi yaşamaktadır, onlara biçilen ömür sermayesini tamamlarken hayatı. Onlara r bizim kadar zorlanmaz, zorluk çekmezler yaşarken. Hava kararınca uyur, gün ışıyınca uyanırlar ve yapması gerekenler de basittir. Karınlarını doyuracak kadar emek sarfetmek, yuvalarını kuracak kadar çalışmak ve bunu ölene kadar yapmak.
Ya bizler, haris olduğumuz kadar inatçıyızda. Sanırım buda açgözlü olmamızdan kaynaklanıyor. Ya daha fazlasını elde etmek için çabalar zorlaştırırız kendimize hayatı, yada başkalarının dayatmalarıyla yaşamaya çalışırken zorlanırız.
Bizlerin yapması gerkenler de basittir aslında, zorlaştırmadan yaşamak için hayatı. Kendimize biçilen ömür sermayesini tüketirken, kendimize ve insanlığa yetecek kadar, hırslı olmadan ve başkalarına zarar vermeden günü geçirmek. Ne başkalarına dayatma yaparak, nede başkalarının dayatmalarına maruz kalarak kendimiz olmalı, faydalı olamıyorsak bile zarar vermeden yaşamayı bilmeliyiz.
Her günün insanlık için barış,huzur ve güven getirmesini, rızıkların daimi sahibi El-Rezzak olan Rabbimiz’den niyaz ederim. Selam ve dua ile.
YORUMLAR
Yazınız gerçekten anlamlı ki insanlar bir zaman sonra kendinden vazgeçmiş gibi gorunsede yine kendi özüyle savaş halinde oluyor....
Seyfullah Ulaş
dayatmak ve dayatılmak örnek göstermenin bir çeşididir. Fakat dayatmalarda, zorunluluk kılınırsa orda bir haksızlık olabilir var demektir. Bilinçsiz edinim ve yaptırımlar bu zamanda örgüt ve bireysel çatışmalarda her insanın öne çıkmaya çalıştığı laf ile şiddet rejimidir aslında. Güzel ve anlamlı yazınızı tebrik ederim
saygı selamlarımla