- 1361 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
ATLAMA YOLA ATLAMA
Merhaba kuzen, canım sıkılıyor, sinirleniyorum hatta. Dur, bak, anlatayım da sen bana hak ver.
Yakın geçmişte bir yasa çıkarıldı ve cep telefonu olan herkese de kısa mesajla bildirildi
“Trafikte geçiş önceliği yayanındır”
Nasıl yani? Evropada ki gibi mi olacak? Ben ayağımı yola uzatacağım, trafik şak diye duracak mı?
He ya, sen ayağını yola uzat da, bakalım o trafik şak diye duruyor mu, yoksa şak diye küfrü mü yiyorsun?
Yok, öyle değil şekerim, anlatayım, sen kulağını bana ver.
Karayolları Trafik Kanunu’nun 74. maddesinde bir değişiklik yaptı. Önceden bize okullarda hep şunu öğretirlerdi, ilk önce sağa sonra sola sonra tekrar sağa bakacağız. Bunun anlamı şuydu, trafikte sorumluluk yayaya aittir. Arabayı kollayacaksın ondan sonra yol boşsa çıkacaksın. Eğer bir şey olursa dikkatsizlik ve tedbirsizlikten kusur yine sana yazılacak. Oysa yeni kanunda yapılan değişiklik çok açık ve net. Kavşaklarda, trafik lambasının olmadığı yaya geçitlerinde, aynı zamanda da trafik polisinin olmadığı yerlerde araçlar yaya geçidini ve yayayı gördüğü zaman yavaşlayacak.
İşte Kanun teklifinde yer alan madde:
"MADDE 26- 2918 sayılı Kanunun 74 üncü maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Yayalara ilk geçiş hakkı verilmesi
MADDE 74 - Sürücüler, görevli bir kişi veya ışıklı trafik işareti bulunmayan ancak trafik İşareti veya levhalarıyla belirlenmiş kavşak giriş ve çıkışları ile yaya veya okul geçitlerine yaklaşırken yavaşlamak, varsa buralardan geçen veya geçmek üzere bulunan yayalara durarak ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar."
Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler 488 Türk Lirası idari para cezası ile cezalandırılırlar.’
Yalnız sorun şu;
Tamam, geçiş önceliği yayanın ama trafik ışığı varsa öncelik ışığın, yani kırmızı ışık yanarken yola atlayıp elin adamını katil, kendini de mevta etmenin alemi yok.
Canım, ölmezsinde yaralanırsın, takıldığın yere bak. Sen kurala uyma, kırmızı ışıkta geçiş önceliği benim düşüncesiyle yola atla, sonra da “ niye ben ölüyorum, o durmak zorunda” diye carcar itiraz et.
Trafik ışığı varsa ona uyulacak.
Kırmızıda duracaksın, sarıda hazırlanacaksın, yeşilde de geçeceksin, bu kadar basit.
Peki, bizde ki durum ne?
Emmoğlu geliyor kaldırımın kenarına, bakıyor şöyle bir, atlıyor yola, onu gören öteki yayalar da ardından yola atlıyorlar, yani sürü psikolojisiyle takip ediyorlar.
Bu yaya geçidinde de böyle, trafik ışığında kırmızı yanarken de böyle.
Atlamayacaksın deyzaoğlu atlamayacaksın!
Yaya geçidi de olsa trafik ışığı varsa öncelik ışığındır trafik kurallarına uyacaksın.
Aksi halde bedelini ödersin.
Evet, bunun bir bedeli olmalı. Nasıl ki motorlu taşıta ceza var, yayalara da para cezası kesilip, takibi de, tahsilâtı da yapılmalı.
Neyse çok oturduk, senin sır sevgilin şimdi problem çıkarır, ben gideyim sen de onu daha fazla yalnız bırakma. Haydi kal sağlıcakla…
YORUMLAR
BEN ANLAMAM YAYA GEÇİDİ FALAN
TÜRKİYE DE CANINDAN OLUSUN MAZALLAH
ÖNCE SOLA SONRA SAĞA TEKRAR SOLA HATTA GEÇERKEN BİR DAHA BİR DAHA... ;)) SAYGILARIMLA
Filiz Şahin.
Temel değer taşıyan hayati bir konu mu yoksa hayati değer taşıyan temel bir konu mu düşünmek gerek
Şüphesiz, Filiz hanım yazıyorsa iki ihtimali de düşünmeli derim
O değil de, bende ışıklarda sabırsızlık yapanlardanım bazen
Dediklerinizin yerinde ve uyarıcı yönü kuşkusuz bu bağlamda
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla...
Filiz Şahin.
hayısrlısı
teşekkür ederim varlığınız için
selam ve saygı sunuyorum