- 999 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Martın sonu bahar
Değerli okuyucular
Son üç günün analizini şöyle yarım aklımla sizlerle paylaşmak istiyorum. Türkiye pazar günü bir yerel seçime gitti. Sonuçlar belli. İçimiz kıpır kıpır oldu. Mart’ın sonu bahar umudunu taşıdık. Sayın Ekrem İmamoğlunun dik duruşunu ,mütevazi oluşu, saygınlığını yitirmeden saat başı açıklama yapması mükemmeldi. Uzun zamandır böyle birini halk görmemişti. Birlik ve beraberliği ,barışı getireceğini devamlı her konuşmasında tekrarladı.
Hala mazbatasını vermemek için kimi yerlere baskılar yapıldığı aşikardır.
Seçim gecesi haksızlığın daniskasını bütün Türkiye şahit oldu. Haksızlık insanı ne kadar incitiyor. Niçin bu konuyu yazmak istedim.Ben onüç yaşında orta okul üçüncü sınıfta yaşadığım olay ve sonra başka da ardı ardına geldi. Güney doğunun bir kuytu ilçesinde okuyordum . Okul müdürümüz kim sınıf birincisi olursa ona ufak bir hediye verilecek dedi. Hediyeninde bir albüm olacağını söyledi. Babam okulun son günlerinde tesadüf olarak öğretmenler odasına gidiyor . Orda masada karneleri görüyör . Okulun görevlisiyle inceliyor. Rakipte Haşim denilen bir arkadaşla bendim. Babam akşam geldiğinde kızım sen sınıfın birincisisin. Hediye sana verilir dedi. Bana nerden biliyorsun diye sorduğumda detayına girmeden eminim dedi. Çocuksu bir sevinçle bekliyordum . Okulun tatil olmasına bir gün kala tenefüstte Haşim arkadaşın elinde sırıtarak albümü gördüm . Gizlice ona verdiler. O an neye döndüğümü bilmedim. Çok kırıldım. Hakkımın yenmesi beni üzmüştü. Yıllar geçti düşünün o sahne gözümden gitmedi. Ne zaman bir haksızlığı görsem o sahne gözüme gelir. Çocuk kalbim incinmişti. Sonra büyüdük , büyüdükçe haksızlığın büyükleri geldi. Bundan dokuz sene önce babam öldü. İlk defa yakın ölümle karşılaştık. Küçükten yurt dışına gidip yaşadığım için aileye vatana hasret kaldım. Kardeşlerim ve annemde içlerinde noterlik işimiz kaldı diye hiç bir açıklama yapmadan imza attırdılar. Bende babamın üzüntüsünden birşeyin farkına varmadım.Güvendim oyun oynadıklarını bilmezdim. Fazla uzatmadan büyük bir haksızlığa uğrattırdılar. Biz kime güveneceğiz . Çocukluğumdan beri hayat felsefem dürüstlük doğruluktur.
Allah kul hakkıyla karşıma gelme ey insan der . Allah doğrunun yanındadır . Türkiye’nin seçimlerinde yapılanlar kimsenin gözünden kaçmıyor. İnsanın biri kazanır biride kaybeder. Kaybetmekte dünyanın sonu değil. Adil olmak ne güzel.Olanı kabullenmek büyük erdemliktir. Çocuklarımızın torunlarımızın yüzüne nasıl bakarız. Bütün başarılı insanlar kaç kere kaybedip başarıya ulaşmıştır.
Bırakın sert bir kışın arkasından baharı görsün halk. Özgürlüğün hürriyetin kokusu gelsin. Taa bunu uzaklardan hissettik. Benim güzel ülkem dağlarında nergizler açtı. İstanbul’a ve
Türkiye’ye bahar geldi . Bunu uzak iklimlerden derin derin hissettik. Sevelim yediden yetmişe herkesi. Din ,ırk,dil , kültür ayrımı yapmadan sevelim. Zor değil .Egomuzu hırsımızı bırakalım .Değişim iyidir. Gençliğin önü açılsın. Bakın çok güzel günler ülkemi bekliyor. Affınıza sığınarak birlik ve beraberlikle şu kısa misafirlik hayatımızda mutlu huzurlu
yaşayalım sevgiyle hep beraber.
Feride
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.