Dinistlere ve Dindarlara Sorular
Geleceğin teknoloji, iletişim ve internet bilimi üzerine gideceğini düşünerek;
1-) Akıllı telefonda bir uygulama bulsam benim yerime namaz kılsa baba, kabul olur mu?
2-) İnternet üzerinden hacılık vazifemizi yerine getirmeye karar verdim hocam, hangi siteyi kullanmalıyım?
3-) Anne, ben hafız olmayacağım, kuran’ı laptopuma indirdim; en sağlam klasörde, en sağlam şifrelemeyle de koruma altına aldım. Aynısı ceptelefonumda da yaptım? Hafızlığa gitmeme gerek var mı?
4-) Kur’an öğrenmeye gerek yok, internette baştan sona her dilde kur’an tercümeleri var zaten hocam.. buraya da ailemin zorlamasıyla geliyorum, lütfen rahatsız etme beni görmüyor musun telefondaki arkadaş grubumla ayetler üzerine tefekkür yazışıyoruz.
5-) Dede, bu sene zekatımızı Brezilyadaki arkadaşlarımıza versek olur mu? Lütfen ama bende onun cüzdan adresi var… Hem hesapladım ne kadar zekat vermemiz gerektiğini, 0,2 btc ye denk geliyor, zor durumdalarmış dede.
6-) Kızımıza mehir olarak iki adet web sitesi istiyoruz, yıllık reklam geliri 100 k olacak.
7-) Hocam, internet üzerinde bir oyun var, en üst seviyelerdeyim; bir kalkan sattım 50 k’ya, 1 kılıç için de teklif alıyorum, bu kazançlar helal olur mu?
8-)Ya dede, derimizin altına tüm dini soruları cevaplayacak aygıt yerleştirsem ruhla bağlantılı, din gününde kullanmama izin verirler değil mi?
…
Evet, bu sorular gün geçtikçe daha da çoğalacak gibi duruyor.
Elbette tersi de mümkün. Elektrik, motor ve internet teknolojilerin bir gün duracağını veya kullanılamayacak bir duruma düşeceğini de düşünebiliriz. O zaman sorun yok, cevaplar genelde hazırdır.
Lakin yetmiyor çoğu verilen cevaplar gençlere… ve gençler öldürecek işte atalarının dinlerini.
Dünyada neler yasaklandı ise tarih boyunca gün geldi esir aldı yasaklayanları.
YORUMLAR
4 ve 6. heştegler iyiymiş. Demokrasiyi sevmiyorum. Bence bu dönemin sömürü düzeni. Beyaz insanları besleme düzeni. Feodallara kızan görgüsüz köylülerin savunduğu seçme seçilme ahlaksızlığı. Bir de kadın hakkı ile soslayınca insanlığın kurtarıcısı.
Ne haldeyiz ayinesi işimiz ahvalimizin.
Ama yine de bıçak açtığı yarayı aynı zamanda dağlayarak iyileştirirmiş.
Yani yaşasın yine de demokrasi
Yinsani
dindar: bilgisi dahilinde dinini en safi şekilde yaşayan demektir.
dinist: başka inançlara veya kendinden farklı düşünen kesimlere karşı katı, sert tutuma sahip olan insanları anlatır.bir dinist'in gözünde kafir olmanız çok basittir. bir dindarın gözünde kıl kırka yarılınca kafir olursunuz.
Atatürkçü-kemalist; ak partili-tayyibist, ülkücü-faşist, hdpli-terörist gibi...
dinist'i tarikat ve cemaat müdavimi müslümanlar için de kullabiliriz. nakşibendiye, nurcular, kadiriler, süleymancılar, menzilciler gibi kendi doğrularını Allah'ı ve peygamberi kullanarak kemikleştirmeye çalışan kesimlerdir.
güncelden bir örnekle devam edelim. bir akpartili ile tartışabilirsiniz, münakaşa edebilir, eğriyi doğruyu tartar bir sonuca varabilirsiniz ve aranızda bir kırgınlık olmaz ancak bir tayyibist ile bunları yapamazsınız.
bir hdp li ile demokrasi ğzerine, insan hakları üzerine, ana dil üzerine konuşur, tartışabilirsiniz ancak bir teröristle münakaşa edemezsiniz, basar tetiğe..
saygılarımla.
ozan aksi
Çünkü, yazınıza yorum yaparken; iki edip kalem arasında, esaslı bir hiciv yazısı gelişir mi diye düşünmüştüm.
Doğrusunu isterseniz vermiş olduğunuz misallerin, bir hayli dışındayım. Özellikle siyasetten, dokuz köy ıraktayım.
Henüz kitabın o sayfasına kadar okumadım desem kifayet eder umarım.
Her insan kulum diyor yaradan
Öyle ise, kulu çıksın aradan...
Sağlıklı mutluluk ve başarılar diliyorum. Hoşça kalın.
İnsanlar tembel olduktan sonra hangi dinden olursa olsun yaşantısı değişmez. Kendi yerine bir şeyleri yaptıracak birilerini ya da bir aygıtı bulma peşinde olur. Kendi sorumluluklarının ve görevlerinin olduğunu ancak öldükten sonra anlar ki o zaman da iş işten geçmiştir zaten...
Güzel bir zihin jimnastiği idi... Teşekkürler..
Yinsani
selamlar saygılar
Dünya'nın daha ciddi sorunları olduğunu görmeye başlasak nasıl olur? Mesela küresel ısınmaya mahkum ettiğimiz yerküreye ettiğimiz günah mı?
Başka gezegenlerde hayat var ise onların bizim dinlerimizden haberi yok ise cennete mi cehenneme mi gidecekler? Alemlere gelmiş olan dinlerden haberdar olmamak onların suçu mu?
Sevgilerimle...
Yinsani
başka gezegenlerde yaşam var ise yaratıcı onlara da peygamber göndermiştir, biz kendimizden sorumluyuz derler..
mantık kapsamında..
çocukken köyde meyve ağaçlarının altına hayvan gübresi yani dışkısı serpilirdi.. meyvelerin daha iyi olması için...o zamanlar düşünürdüm, bu ne yaman çelişki diye..
insan ve doğa döngüsünde...
yanlış hatırlamıyorsam kutup eksresi veya kuzey ekspresi diye bir filmde; sadece tren üzerinde olan bir yaşamda da; insanlara afedersiniz kendi dışkıları daha sonradan helva yapılarak geri dönüşüm gibi yediriliyordu lakin insanlar bundan habersizdi...
ve şimdilerde de niburu adlı gezegenin güneş sistemine girmesinden bahsediliyor, dünya da bir değişimin kaçnılmaz olduğu gibi..
katkılarınız için teşekkürler.
saygılarımla,
Seks robotumla(nikahlı) seviştim, o abdestini teyemmüm etse kabul olur mu?
Filiz Şahin.
Konsantre cimri misin sen >:-(
Konsantre Karanlık Madde
Filiz Şahin.
Konsantre Karanlık Madde
Ucuz mal da kalmadı ki alalım ((: Az önce sıfır araç fiyatlarına baktım, üzüldüm...
Yinsani
dünyada 2-3 haber okudum robota aşık olanlar veya nikahlanan-evlenenler gibi..
seks robotu endüstrisi de gelişim aşamasında..
silvister sltolle (herkesin bildiği rambo) onun bir filmi vardı, geçmişte dondurulmuş bir polisi canlandırıyordu. yarım asır sonra buzları çözülerek sistemden kaçarak yeraltında sürgün edilen fakirlerin suçlu olduğunu ve onlarla da geçmişten gelecek vahşi bir polisin başa çıkabileceği düşünülmüştü.
uzatmayayım; orada bir teknoloji vardı: sıvı tranferiyle değil başa takılan bir cihazla aynı hazzı veren aynı duyguları uyaran bir cihazla sevişiyoruz diye anlatıyorlardı geçmişten gelen adama...bedensel temas olmadan...
bu sektörde makine-seks robotu- beden temassız ilişki gibi gittikçe gelişiyor..
katkılarınız için teşekkür ediyorum.
Filiz Şahin.
bu soruların muhatabı sanki dindarlardan çok dinistlermiş gibi geldi ama çıkar odaklıya o nedenden hedef kitle dinistler
bence
Yinsani
dindar dersek herkes anlar, dinist dersek ülkemizin yüzde 60-65 i anlamaz sanki..
teşekkürler filiz hanım.