- 1252 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ŞAİR OKTAY ZERRİN' DEN 21 MART DÜNYA ŞİİR GÜNÜ AÇIKLAMASI
Bugün 21 Mart Dünya Şiir Günü. Keşke hergün şiir günü olsaydı da insanlar robot gibi yaşamasalar, alıp verdikleri nefeslerinde şiir solusalar, siyasete az ara verip; şiir güzelliğinden nasiplerini alsalardı negüzel olurdu.
Taş betonlarla üzerimize örtülen yeşil alanlar, çocukların el- ele mutluluk şarkıları ve türküleri söyledikleri o muhteşem görüntüler, tüm ihtişamıyla gözler önünde sergilenseydi ne güzel olurdu.
Kadınlara uygulana işkenceler, evlerde, sokaklarda adres tanımayan katliamlara, vurgunlara, saldırılara, ölümlere bir tepkidir şiirler ve şairler. İnsanlara ve Dünya’ ya sağlam ve doğru atılan adımların sanat, kültür mimarlarıdır şairler.
Şiirler, şairler, sanatçılar bir ülkenin, toplumun mihenk taşıdır. Şiirin olmadığı yerde duygu da yoktur. Şairin olmadığı yerde, şiirin olmadığı yerde; kan, çile, zorbalık, şiddet ve gözyaşı vardır.
Ülkeler, şehirler, iller, ilçeler ve köylerimiz şairlere, şiirlere ve sanatçılarına sahip çıkmalıdır. Devlet, mülki amirler, resmi ve özel kurumlar, Kültür Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Kütüphaneler gibi önemli kuruluşlar ile Sivil Toplum Örgütleri sanatçılara, şairlere ve şiirlere sahip çıkmalıdır.
Yoksa, şairler, şiirler ve sanatçılar boynu bükük çocuklara benzer. Bu açıdan bakıldığında; Samsun’ da şiir dinletileri düzenleyen, şairleri onore eden, seslerini duyuran Samsun Çarşambalılar Derneği, Samsun KADEF( Samsun Kavak Dernekler Federasyonu ), Samsun ADD ( Samsun Atatürkçü Düşünce Derneği ), TSD Türkiye Sakatlar Derneği Samsun Şubesi ), Samsun TUTİ Cafe, Samsun Kavaklılar Derneği, İlkadım Acem Tekkesi, Kavak Çakallı Tirit Evi, Bafra KÜSADER, Bafra Şiir Kulübü,Eflatun Kitap Cafe ve diğer şiiir günleri, geceleri düzenleyen güzide yerleri yürekten kutluyor ve devamını diliyorum.
Kısacası; şiirin egemen olduğu her yerde barış, sevgi, kardeşlik ve güzellik vardır.Şairler, gönül gözü ile hayata ve Dünya’ ya bakan güzel yürekli insanlardır.
Niçin her isteyen şair olamıyor, her isteyen niçin şiir yazamıyor ? Çünkü şairlik ve şiir yeteneğini onlara bahşeden ilahi bir güç var. Bu bir Allah vergisi ve yeteneği. O halde şairlerimizi küstürmeyelim, onların her daim gönüllerini alalım.
Şiirler, şairler ve sanatçılar özel insanlardır. Öyle sıradan kişiler değildir. Yeter ki bizler, onların iç dünyalarının farkında olalım. Onları sevelim, sayalım. Onlar öyle kolay yetişmiyorlar. Kıymetlerini iyi bilelim.
Bu duygu ve düşüncelerle; 21 Mart Dünya Şiir Günü kutlu olsun. İyi ki onlar var. İyi ki şiirler, şairlr ve sanatçılar var.
Saygılarımla.
Oktay ZERRİN
Şair, yazar, gazeteci.