- 1148 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
PUT
Siz, kendini yenmeye zorlanan bir kadını sevdiniz!
Aklından önce gördüğünüz neydi?
kalıplarınız dar, ağızlarınız geniş!
Ve
kalıplarınız dar,
ve putlarınız çok,
ve tanrınız büyük,
ha el alem ne der, ha Baal!"’Ne derler acaba’ diye kahrolası bir put vardır. İsmet Özel
filizŞahin
21/03/2019
dipçe:
Hubal-ba’l- Baal: Arapların baş tanrısıydı. Ay tanrısıdır. Savaşçı kişiliğiyle de bilinir. Kırmızı akik taşından yapılma insan suretli bir puttu. Hubal’in putu, Amr ibn Luhayy tarafından Arabistan’a getirilirken sağ kolu kırılmıştır, Kureyşliler bu kırık kolun yerine ona altın bir kol yaptılar. Araplar ne zaman önemli bir olay olsa Hubal’in önüne gelir, Hubal’in fal oklarını çekerlerdi. Bu fal oklarına göre işlerini hallederlerdi.
Kur’anda Saffat suresi 125. ayette adı geçer.
YORUMLAR
Merhabalar Filiz Hanım, "El- alem ne der sonra?" pek çoğumuzun hayatını kuşatan bir kavram. Bu bazen kendimize çeki düzen vermek için olumlu bir görev ifa etse de, çoğu zaman atılımlarımızın ve doğrularımızın önüne bir set olarak da çıkmaktadır.
Bu arada, izninizle, yazınızdaki bir hususu düzeltmek isterim: Peygamber Efendimizin (sav) babası Abdulmuttalip oğlu Abdullah, ticaret amacıyla gittiği bir yolculuk sırasında hastalanarak vefat etmiştir. Babası tarafından tanrılara adandığı doğrudur Hatta babası kurban etmek istemiş, babasına çok düşkün olan oğul Abdullah da buna rıza göstermiştir. Gelin görün ki, etrafın eleştirileri nedeniyle vazgeçmiş ve diyet olarak yüz deve kesmiştir.
Selam ile.
Filiz Şahin.
sağ olun
Saynur Baysal Öztürk
Tekrardan selam ile....
Filiz Şahin.
selam ve saygımla