- 734 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
İSLAM ASTROLOJİSİ ÜZERİNDEN NİYET ve NİMET arasında DUA ve HAMD
İnsanın varoluş nedeni olan “Allah’ın boyasıyla boyanmak” olgusu Kuran’dabahsigeçen bir konudur. Bu konuda onun önündeki enbüyük engel, adına Nefs dediğimiz boynuzsuz kuyruksuz Şeytan’dır. Allah’ın Boyasıyla Boyanmak aslında Esmaül Hüsnanın hayata geçirilmesi meselesidir. İnsanın ellerinde sağ elinde Hayat Akıl ve Kalp çizgileriyle 18 sol elinde 81 olmak üzere toplamında 99 esma vardır ve insan bu esmaları üzerinde 4 parmak 1 de baş parmak olmak üzere 4 element ve ruh ile yapmak üzere vardır. Hava İşaret parmağında aklı, toprak emeği ve orta parmağı, ateş yüzük parmağı ve tutkulu enerjileri, serçe parmağı su ve duyguları ifade ederken baş parmak ise Ruh ve Sevgiyi işaret eder. İnsan bunlarla emek harcar bir çok amel ortaya koyar. (Bkz Ellerimizin Dili ve Şahitliği Kitabım).
İncil’de “isteyin verilecektir” diye ayet vardır. Benzeri şeyler bazı sahih Hadislerde de geçer. İnsan bir şey istemeden önce kalben ona zaten niyet etmiş demektir. Ancak dua aslında kalben niyet edilen şeyin dile getirilmiş halidir. Önemli olan istenilen şeyin meşru olmasıdır. Aslında meşru olmasa bile Allah kendisinden isteyen kuluna onu yine de Rahman ve Rahim olduğu için verebilir de.
Allah’ın nimetleri Rahman suresinde açıklandığı gibi saymakla bitmez.
SAĞLIK: En önemli nimeti insanda sağlık nimetidir. Sağlık sadece beden değil Ruh sağlığını da kapsar. Namaz, Oruç, Hac, Zekat tamamen bir insanın ve toplumun fiziksel, ruhsal, entelektüel sağlığı için son derece gerekli unsurlardır. Allah’ın insanın ibadetine de insanın onu tanıması veya bilmesine de asla ihtiyacı yoktur ve insanın yaratılışının sığ bir bakış açısıyla “Bilinmek için insanı yarattı” cümlesi doğru değildir ve güncelliğini tamamen yitirmiştir. İnsan ve yaratılış “Allahın El Halik El Hay El Musavvir” isimleri başta olmak üzere Esmaların kişilik özelliklerinden doğan ve Allah’ın Ahlakiliğinin ve sözünü yememesinin doğal sonucudur.
AKIL ve KALP: Allah’ın Sağlıktan sonra insana verdiği en büyük nimet Sorumlu adil bir Akıl ve vicdanlı etik bir Kalptir. Bu ikisi insanı insan yapan ve Sıratta kalmasını sağlayan en önemli unsurlardır. Zaten bu ikisi insanın inanmasını sağlayan unsurlardır. Kiyiyi Yaratıcısının Rızasında da tutarlar.
EŞ DOST ARKADAŞ YOLDAŞ: İnsanın en önemli diğer nimeti de sağlam eş, dost ve davadaşlarıdır. Bunların sağlamlığı kişiyi hem soyolojik olarak güçlü kılar hemde istişare ederken kendisi yanlışa düşmez.
SERVET: Aslında servet dediğimizde insan sadece mal mülk anlar. Ancak sağlık başta olmak üzere saydığım ilk üç konu zaten servetin içinde düşünülmelidir. İnsanın ilk üç maddeden sonra iyilik yapma isteği ve yardımlaşmada diğergam (Sencil) olması onun Allahın rızasını kazanmda en önemli unsurdur. Özellikle yetimlere yardım dolayısıyla alınan Allah Razı olsun sözü yer yüzünün en değerli hediyesidir ve nimetidir de.
Bunun haricinde genel nimetlere bakacak olursak,
Ev sahibi olmak, barınma nimeti.
Araba sahibi olmak, zamandan tasarruf etme nimeti.
Kitap ve hafıza sahibi olmak, İlim nimeti.
Ağaçlar, doğa, Allahın tasfir ve sanatçılık nimetleri.
Bilgisayarlar ve bilgi teknolojileri, Allah’ın Zekatın kime verileceğini Kuranda oranlayarak vermesi dolayısıyla Harezmi’ye buldurduğu SIFIR’ın matematiği uçurmasıyla Bilimsel nimet kapsamındadır.
Hava nimeti, nefes alma ve kanın oksijenle temizlenmesi nimeti.
Su nimeti, insanın onu imesiyle vücudundan atılan toksikler, rahatlama nimeti.
Ateş, pişirmek, ısınmak vb bir çok faydası olan bir nimet.
Toprak, üzerinde yürümek ve çeşitli bitkiler yetiştirmek maksadıyla saygı duymamız gereken nimetlerdendir.
Evet bunlar uzatılıp gider. Rahman suresinden Allah bunları zaten yazmıştır.
NİYET meselesi başlı başına DUA’nın konusudur ve insan duasını sessiz etmemeli, duasını dile getirmeliki ses suyu etkiler insan sudur çoğunluklar ve insan doğası kimyası duadan etkilenmektedir ve aslında DUA, İNSANIN KENDİ KENDİSİNE NİYET DENİLEN PROGRAMI YÜKLEMESİDİR diyebiliriz.
İslam Astrolojisinin diğer Astrolojilerden hatta Tasavvuf Astrolojisinden de ayrıldığı nokta işte tamda bu konulardır, özünü TEVHİT’den alır. Tespit ve yorumlarını TEVHİT İLKELERİNE göre yapar. İnsanın mayasını açıklarken onun zaaflarını şeytanın yanaşmasını ve yanaşma şeklini ifade ederken kesinlikle esmalardan ayetlerden ve Siyerden ışık alır. İslam Astrolojisi bu yüzden ŞİRK ile ve ŞİRK Astrolojileriyle başta Düşmanı gördüğü VEDİK ASTROLOJİSİyle de savaşır.
İnsanın Allah’ın nimetleri için DUA NİYET ve HAMDI’nı Eşref saatleri üzerinden yapması onun doğum haritasında bulunan ve Namazın, Orucun, Zekatın Sadakanın veriliş zamanlarına müdehale etmesi ve insanın kendini toparlama sürecine sokması bir manada bilimsel bir şifacılık öne koymaktadır. Çünkü kötü veya şerli bir konuda tespit yapmışsa bunu yumuşatarak Anlatır. Zikirmasi değil FİKİRMASİ Astrolojisidir İslam Astrolojisi.
Bu yüzden Doğum Haritası Transit gezegenlerin işaretlerini okunması gereken bir ayet gibi gören İslam Astrolojisi ezoterik bağdaştırmalarını İslam Sanat Hayat Bilim felsefe ve ilimler üzerinden yapar. Danışmanlığının da bu mihval üzerinden olması çok önemli. Doğum Haritası El İsim Analizleri kendi içlerinde saklamış olduğu önemli TEVHİDİ ezoterik mesajlarını cesurca açıklarken gerçeği saklamaz. Dürüstçe sorunun kaynağına kadar bir Psikolog gb gider. İlaç reçete yazmak ama ilaç reçete gb özellikle sevgi iş eğitim aile vb konularda aydınlatan tavsiyelerde bulunur.