Belediye Seçimi.
Seçim iş görecek en iyi kişinin çoğunluk kuralına göre oylanıp seçilmesidir.
Seçilen oy aldığı ve almadığına aynı mesafede kalmak zorundadır. Çünkü. seçenler bir sonuç belirlemek için seçim yaparlar oysa yasalar farklı muamele yapanları men eder hizmette eşitlik ilkesini bozmak başta Anayasa ya aykırıdır.
Seçilen kişi seçenlere hizmet etmek için seçildiğini unutup halkı kendince yönetmeye kalkınca ahlaki ve hukuki durumlar ortaya çıkar. Ancak; Vatandaş bilinçliyse hakkını aramaya girişir neticelendirinceye kadarda vaz geçmez. işte o zaman şu parti bu parti değil kim kendine güvenip aday olmuş ve sandıktan çıkmışsa şunu bunu bahane etme hakkına sahip olmadığı gibi. Hizmet edeceği halkı arkasına aldığı takdirde toplum la birlikte yüceldiğini görür. Ancak halktan uzak halkın yöneticisiyim dediği amanda kaybeder.
Tabi bu söylediklerim bilinçli toplumlar için geçerli. Tabulaşmış kararlarla kim olur olsun benim partimden olsun oyumu veririm mantığı egoist düşüncenin dürtüsü ile verilmiş bir karardır. sonuçları ve örnekleri günümüzde sayamayacağımız kadar çoktur.
Bir beldeye girdiğiniz zaman eğer o beldede yol, çevre, altyapı, Nizam, intizam sağlanmış, Yaşayanların esenlik içinde olduğunun görülmesi, O belediyenin çalıştığını yönetenlerinde aldıkları oyu hak ettiklerini anlarsınız bunlardan biri yoksa "yazıklar olsun!" demekten kendinizi alı koyamazsınız. Hüzünle bakarak yazık olmuş dersiniz. İşte vatandaş olarak bilgiye yeteneğe ve olanağa oy vermeden seçmenin sonucu. Belki sizi susturur, ancak; Canı yanan haykırınca söyleyecek sözünüz olmaz.
Bizler moderin belediyeciliği bilmiyoruz şehri planlamadan gecekondu kaçak yapı niteliksiz inşaatlarla bina değil tabutluklar yaparak . Şehri büyütüyoruz sonrada planlamaya çalışıyoruz. Başaramayınca da şunu bunu suçlamaktan geri kalmıyoruz. Tarıma elverişli en güzel yerlere binalar konduruyoruz. bağlar bahçeler elden çıkınca sebze meyve dışardan ital ediyoruz. Yazık bu millete bunu hak etmiyor. Ceddimizin kurduğu hangi şehir tarımsal arazinin üzerindedir. Biz modernleşince aklımızı unuttuk. çünkü ; ceddimizden örnek almak yerine . Kültürü farklı medeniyetlerin giydiği kaftanı giymek ist
edik ama bize acayip hoyrat durduğunu fark edemiyoruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.