- 538 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALGI OPERASYONU
ALGI OPERASYONU
Algı operasyonu: Var olan ya da yeni oluşturulan bir düşüncenin insanlara aşılanması, kabul ettirilmesidir.
Algı operasyonunu her dönem İngilizler çok iyi bir şekilde kullanmıştır.
Osmanlı ise algı operasyonunu son dönemlerinde kullanmaya başlamıştır..
Bilhassa ÇANAKKALE savaşı sırasında dönemin usta şair ve yazarlarını cepheye götürerek orada askerin mevzilerini gezdirip onlardan askerin kahramanlığını yazmaları isterler..
Böylece yazılan şiirler ve yazılar ile hem askerin morelini yüksek tutacak hem geride onları bekleyen halkı biraz olsun rahatlatırken düşmana göz dağı vermiş olunucaktı .
Ama gelgelelim ki cephe giden şair ve yazarların %95 i Çanakkale savaşını ve o kahramanlığı anlatmayı bırakalım bu konuda kalem oynatamamış.. çünkü o hali anlatacak ruhaniyeti kendilerinde bulamamışlar..
Bugün maşallah herkes yaza biliyor yazıyor!
Geçen yıl tam bugün sevgili Ahmet Çıtak hocamın (abimin ) bir paylaşımı vardı.
" Her konuda şiirin alaasını yazarım tek yazamadıgım konu Çanakkale onu anlatacak ruh halini ve kelimeleri bulamıyorum"
Ve yine bu esnada aklıma Bekir Akbulut Ihlasi hocamın Çanakkale şiiri geliyor.. birisini anlatsam birisi yarım kalıyor!
...... Arif kişler niyetine.. Arif olan anlar !
Selam ve dua ile ..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.