ANALİZ
İsteyen istediği şıkkı üzerine alabilir
ANALİZ
1- Ülkemizde seçime hazırlandığımız şu günlerde sosyal medyada seçim yokken mevcut hükümete veryansın edenlerin seçim arifesinde mevcut hükümete yalakalık etmelerini yadırgıyorum.. hayırdır hangi vaatlerde bulundular da fikriniz değişti? Çıkarınız ne?
Yalaka olmaya etmişsin niyet
Yapış yakasına beslen dur yavşak!
İkbali nefsinse tutmuyor diyet
Küçücük çıbanken oldun ur yavşak!
****
2- Sosyal paylaşım sitesi face-bookta siyasi veya dini bir konuyu, paylaşırken fikrini, fikriyatını yazıp arkadaşlarından, yorum yazılması için soru işaretleri bırakıp, veya paylaşmış olduğu konuda farklı fikirleri yazan olunca, klavye tuşlarıyla ahkam kesip sorduğu sorulara cevaben yazılan yorumlara cevap veremeden ‘’kem küm ‘’edip Paylaşımını kökten kaldırmak kişinin ezikliğinden başka bir şey değildir… en azından zamanını ayırıp saatlerce yorum yazan arkadaşına saygınız olsun, yok kaldıramıyorsan PAYLAŞIM yapma!..
Yiğitlik taslayıp çakala özen
‘’Böyledir bu devran, kurulmuş düzen’’
Mevki, makam için, dostunu üzen
Cemiyet için de, yerin sor yavşak!..
****
3- Bir ülke düşünün; bu ülkenin başında bulunan zatından tutun farklı siyasi topluluklara hükmeden, siyasi liderlerden bir kaçı üç gün önce ZELLANDA da gelişen bir terör olayını kınamak yerine , bulunmuş olduğu makam üslubuna göre değil de, mahalle fedaisi gibi bir teröristi muhatap alıp ‘’ gel de görelim topunuz gelin, dedelerinizde gelmişti, tabutla gitti, aha bekliyoruz’’ vs vs gibi söylemlerde bulunması ne kadar acizlik ne kadar boş boğazlık etmelerini kınıyorum…. Mafya babalarının bu siyasilerden daha ağırbaşlı daha yapıcı kişiler olduğunu aşikârdır…
Seçmişsin mesleği, diploman yoktur
Salladıkça kuyruk, yal veren çoktur
Tasmalı havlarsan, karnın da toktur
Cilveleş ruhunla, hayat kur yavşak!
***
4- Biz kimle savaşıyoruz da siyasi liderler ve aveneleri özellikle cumhur ittifakı savaş çığlıkları atıyor.. kendisine oy vermeyen kesime karşı… Yarın seçim bitince onlar seçilen biz seçenleri tanımayacaklar biz birbirimizle aynı tastan su içeceğiz..
5- Facede gerek sayfamızdan gerekse bazen reelde tanıştırdığımız bazı sayfa arkadaşlarımız sayemizde tanıdığı kişileri bize tercih edip bizim arkadaşlarımızla bize hava gazı basmaya çalışmalarına da mimik altı gülüyorum….
Hem sofu hem molla, güder ‘’sağcılık’’
Geçimse derdi yok, kazanç yağcılık
Zirveye çıkarken spor dağcılık
Bir iner bir çıkar, atar tur yavşak!
****
6- Sosyal ağ sitesi facede sayfasında paylaştığı konularda duygu sömürüsü paylaşımlar yapıp acıtasyona girip gerek ailesi gerekse sayfa arkadaşlarının beğeni ve yorumlarıyla beslenip kendini bulunmaz hint kumaşı sanan tiplere de saygım kalmadı…
7- Küçük dağları ben yarattım ‘’ olmadan oldum havasına girenler’’ özelden görüşmelerde her fikirde birlik olup iş sanala gelince kırk maske yüzüne takanlar size de selam olsun..
Hastalık yaymaya tam bir mikropsun
Cinsin belli değil, yuvarlak topsun
Erkekliğin buysa kökünden kopsun
Bulup bir eneme tutup bur yavşak!
****
8- ‘’Üstadım, abim, ağabeyim ,hocam’’ sıfatları takıp ufak bir tartışmada bu sıfatları kaldırıp yerine ismiyle hitap edip cümle arasında emir vaki kelimelerle hakaret edenler, edepten adaptan bahsediyorlar,,, notunuzu asıl tartışma üslubunda veriyorum bilginize
9- Dünyanın en zeki canlılar sıralamasında ilk sıralarda olan kargaları geçtiniz!..
10- Farklı siyasi partilere mensup olan gerek sağcı gerek solcu bir çok arkadaşımızda var. Sanalda neyseler reelde de öylelerdir yani adam gibi adamlar.. bari onları örnek alın..
Namerde kıyam olduk, diz kırıp da çökmedik
Menfaatler uğruna boynumuzu bükmedik
Kırılsa da kolumuz yaprağını dökmedik
Kendi dalında solan, adam gibi adamız!
Osman Onuktav
YORUMLAR
Kıymetli Osman Abim özlemişim yazılarınızı
Öyle tuhaf, öyle garip bir zaman diliminde yaşıyoruz ki, doğruları söylemek doğruları yazmak gerçekten çok zor.
Geçmişe takılıp kalmak adına söylemiyorum ama öğrencilik ve gençlik yıllarımızda sağcı ya da solcu fark etmez siyasal donanımına güvendiğimiz hocalarımızla ve ya entelektüel birikiminden ve bilgisinden istifade edebileceğimize inandığımız ağabeylerimizle her türlü konuları belli bir seviye içerisinde kıyasıya tartışır ve tadına doyulmaz sohbetler yapardık. Bu konuda tevazu göstermeyeceğim o dönemin teknolojik imkanları günümüz koşullarında olmadığı halde geçmişin insanları daha kültürlü daha donanımlıydı.Hiç abartmıyorum ortaokul çağlarımız da yani ilk gençlik dönemlerimizde bile derinliği ve içeriği sağlam siyasi kitaplar okur kendimize rol model olarak aldığımız entelektüel birikime sahip ağabeylerimizin kültür seviyesine ulaşmaya çalışırdık. Günümüzde ise bunu yapabilmek hakket ten oldukça güç, çünkü günümüz koşulların da o donanıma sahip insanları bulmak çok zor. Varsa da maalesef bir elin parmaklarını geçmiyor. Dolayısıyla gerek sanal da gerekse sosyal hayatın içinde dini, siyasi veya milli fark etmez bir konu hakkında fikir öne sürüldüğünde sığ ve takıntılı kişilerin hiç beklemedik hakaret veya aşağılanmayla karşılaşabiliyor insan. Üstelik o hakareti yapan kişinin ne bir siyasal geçmiş nede entelektüel bir birikimi var. Hal böyle olunca da bazen ya da olabildiğince kendi kendine susmak en iyisi diyor insan.
Değerli bir paylaşımdı. Kaleminize emeğinize sağlık
Saygı ve sevgilerimle
Serhat BİNGÖL tarafından 3/19/2019 10:15:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
KAFKASİ
Bu değerli yorumunla katkıda bulunduğun için teşekkür ederim..
Yorumunuz beni aldı nerelere götürdü gaz lambası altında sigara dumanı içinde sabahlara kadar fikir tartışmaları yaptığımız ecelere mi desem, okul yıllarında elimizde boya fırcayla fikirlerimizi slogan haline dönüştürüp duvarlara yazdığımıza mı desem ve yine eş dost aile halkı sabahlara kadar sohbet gecelerine mi saysam saysam bitmez.. Biz kültürümüzü sanaldan değil bire bir yaşayarak bu günlere geldik.
Bu gün teknoloji çağında yaşanan olaylar belkide bu yüzden bize ters geliyor.. biz değişmedik ama değişen çok..
Benim sitemim kişilerin riyakâr oluşlarına vatanı mlleti çıkarı için sevenlere, arkadaş- dost işişkilerini günü birlik çıkarlarına kullananlara..
dün farklı bugün farklı düşünüp yarını da karanlık olan kişilerle zaman kayıbıdır..
bazen sessiz kalmak iyi de fazlası zarar veriyor be abim..
saygılarımla
esen kalın