- 466 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SOL VE DEVLET
Batı devletlerinde idari sistemle ilgili itirazlarda, protestolarda, sokak eylemlerinde hedef hep government yani hükümet iken nedense bizim gibi ülkelerde hedef hep devlet yani state dir. Bu sanıldığı gibi bir masum yanılgımıdır yoksa kandırılmışlık sonucu oluşan bir ihanet durumu mudur ?
Cumhuriyetin kuruluşundan bugüne kadar türk hükümetleri maalesef milletin cehaleti ve inançlarına karşı mücadele etmek yerine onların nabzına göre hareket etmişler ve işlerin kötüye gitmesi durumunda ise ceberrutlaşıp toplumun aydın kesimlerine şiddet ve işkence uygulamışlardır.
Cumhuriyet kurulurken de cumhuriyete karşı oluşan isyanlarda da elbette (haklı) şiddet uygulanmıştır. Yani son 100 yıl içinde haklı yada haksız nedenlerle devlet tarafından işkence ve şiddete maruz kalmış , bu nedenle bir kavram olarak devlete düşmanlaşmış kesimler sayıca gittikçe artmıştır. Böyle olunca da aslında hükümetlere karşı yapılması gereken eylemler devlete karşı yapılmaya, hatta Öyleki emperyalizme karşı en uyanık kesim olması gereken sol bile devleti düşman olarak görmeye ve emperyalizm ile ittifak yapmaya başlamıştır. Son 15-20 yılın özeti budur. Türk solu bölgedeki emperyalizmin oyununu görememiştir. Devlete sahip çıkacağına devleti paramparça yapıp bölgeyi köleleştirmeye çalışan emperyalşzme destek olmuştur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.