- 497 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
O KADINDI
‘Seni bir serçenin gözyaşları kadar seviyorum’ o kadar az mı? Diyeceksin ama bilmen gereken bir şey var.
“Serçeler ağlayınca ölürler”
Kadınlarda serçeler gibidir narin ve kırılgan.
Bir kadın ağlıyorsa:
Yapmak istediği bir şey vardır
Çok kırılmış ve incinmiştir
Bir bebek dünyaya getirmiştir
Hatırlanmayan doğum günü hatırlanmıştır
Nazlıdır sulu gözlüdür belki de
Belki de o malum günlerdir buhranlı…
Şu bir gerçek ki !
Kadın Narin bir Kelebek, bir Çiğ tanesi, bir Ceylan misali..
Ürkek, korkak bir o kadar da asi ve hırçın.
İncitirsen, kızarsan, acıtırsan ölen.
Seversen, el üstünde tutarsan sevinen, kabuğuna sığmayan.
Kadındır işte. Serçe, Çiçek, Ceylan ve tertemiz kalpleri olan…
Ve Anadır Kadın..Yardır,Yarendir, Kutsaldır .
Allahın bize bağışladığı, incitmeden koruyarak sevmeyi emrettiği bir emanettir ‘Kadın’.
Kadın topraktır. Kadın Candır canandır!
Kadınsız yaşam olmaz. Yurt olmaz. Aş olmaz. Aşk olmaz. Yuva olmaz. Emek olmaz.
Mücadele olmaz.
Dünyayı ayakta tutan kadınlardır aslında. Bir ömür çocuklarının yanında olan, yaşı kaç olursa olsun evlatlarını düşünen, analık mertebesine erişmiş rütbeli asker gibidir kadınlar.
Ergenlik v.s ne kadar savaşa girseler de çocuklar anne barışı hep imzalar.
Erkek bilek gücüyle övünürken, Kadın yürek gücüyle övünür. Ferhat gibi dağları deler, Mecnun gibi çöllere düşer.
Kanatsız melektir kadın…
Ama ne yazık ki! En çok üzülen, horlanan, sömürülen de kadınlardır.
Kadının kurtuluşu ülkenin kurtuluşuna, orta çağ düşüncesi ve orta çağ kalıntılarının tümüyle yok edilmesine bağlıdır.
Atatürk kadınlara seçme seçilme hakkı verirken ve kadınlarımız daha o yıllarda özgüvenini kazanmış. Kadın olmanın ayrıcalıklı olduğunun bilincindeyken.Bugün kadınlarımız ikinci sınıf vatandaş durumuna düşürülmüştür. Ve bunun ortadan kalkması için emperyalizmin uzantıları olan kafaların tümüyle ülkemizden kovulması gerekmektedir.
Kadınlara baskı, fiziksel ve psikolojik şiddet, cinsel taciz her geçen gün biraz daha artmakta! Özgürlükleri her geçen gün biraz daha kısıtlanırken,emekleri istismar edilmektedir.
Soğanın 19 TL olduğu, Kıymanın boyalı çıktığı bu memlekette birde üçü bir arada kampanyası var!
Her eve üç çocuk şartmış.
Tamam da soğanı, patatesi müzeye kaldıracak bir hale gelmişken,o çocuklara nasıl bakacağız? Yediğimiz gıdalar boyalı çıkarken, o çocuklara nasıl sağlıklı bir ortam sunacağız.
Bir öğrenci iyi şartlarda okuyamazken nasıl okutacağız?
Ucuz ahlak toplumun can damarlarını keserken, çocuklarımızı nasıl sağlıksız insanlara teslim edeceğiz?
Anne olmak zor. Anne 24 saat bunları düşünürken, kadınların bir kez daha kocaman yürekleri olduğunu anlıyor ve hepsine sonsuz saygı duyuyoruz.
Ülke önce kendi kadınına saygı duyacak!
Kadınını koruyacak, kollayacak.
Hamile bir kadınla tecavüzü fantezi yapan.Yanında kızı yaşındaki kızları çalıştırıp taciz eden,yurt adı altında g……. farksız olan o…. dinden çok her türlü eğitimi veren bu ülkede kadın olmak, hatta insan olmak, hatta yaşamak çok zor!
Kadınların horlanmadığı, sömürülmediği, ezilmediği, zincirlerinden kurtulduğu; Erkek egemenliğinin son bulduğu, gerçekten demokratik ve tam bağımsız bir Türkiye de yaşarsak daha saygın ve ahlaklı yarınlara al bayrağımızla ilerleyebiliriz…
O bayrakta namus var! O bayrakta şehitlerimizin kanı, hatta analarımızın, kadınlarımızın gözyaşları var…
Zaten savaşlarda binlerce kadınımız tecavüze uğramadı mı? O analarımız o koca koca mermileri taşımadı mı?
8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Gününüzü Kutluyor ve bir şiirimle Çilekeş Kadınlarımızı alınlarından öpüyorum…
O KADINDI
O kadındı eli öpülesi
O kadındı utançlık abidesi
O kadındı kaldırım güzeli
O kadındı çilenin kraliçesi
Bazen suskun
Bazen çirkef
Bazen çirkin bazen güzel
Acıları içinde saklı
Yüreğinde ne dertler gizli
Aşka aşık hislerinin esiri
O kadındı işte
Ya film artisti
Ya feministi
Bazen entel bazen dantel
O anlaşılmazdı o karışıktı
Bazen orta şekerli
Bazen sade
Bazen neşeli bazen sinirli
Köylü güzeli şehir sosyetiği
Şalvarlı mini etekli
Bazen de dertli
O kadındı eli öpülesi…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.