- 515 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
TÜTÜN TARLASI
TÜTÜN:
gecenin köründe uyanıdık. zifiri garannık. geyedik tütün geyceklemizi üstümüze hadi bakam at arabasına.talaya vadıımız gibi indiridik çitleri arabadan.acı acı gecenin içisi tütünlen üstünde.çınçınna çekirgele bile hareket edemezken bizim elle oynaadı tütün kökennenin üstünde.tırakayı çakdımıdık lökösün şavkınnan o gecenin garannına.sabaha gaşı gün üstümüze doğadı.9 10 oldumusı cakeycbasadı gari.hadi bakam eve tütün dizmeye.önce tarana aşı bişcek tabi yanında gara çekirdekli üzüm çekişte ilana turşusu. ev ekmeğnnen geçivecen başına.hadi bakam tütün dizmeye olcek yanın galmamış zaten uyuklaya uyuklaya ellenin ziftinnen iğnenin üstünde.ya güledik kimi zaman ağladık.ne muhbbetle ne sohbetle oludu tütün yığının başında.ne günnedi be... degidi günne deeee.... tütünün kokusu bile gün gelcek burnunda tütcek desele inanmazdım gıııı....
KÖYÜMÜZ VAR KIRK HANE
HANELER TANE TANE
BİR TARLA TÜTÜN KIRDIM
OLDUM DELİ DİVANE...😁
Bunlar benim anılarımın; mermileri olup, yazılım potansiyelimi ateşlediler. Köyümüzde; Pamuk, tütün, bağ, bostan, ekin tarımı vardı. Hatta çeltik ve bahçe tarımı bile oluştu. Bunlardan en kıdemlisi en zorlusu, tütün. Bu başlı başına tarihimizi şekillendiren bir aile tarımı idi. Dedelerim başladılar. Biz devam ettik. Artık yok tarih yazdı. Olay bitti. Artık bizim anılarımızın kaynağı oldu. Bakalım ilk nerde nasıl neler oldu.
Mercan dedem daha hacı değilken, kardeşi Vesude halam ın uygun olmayan davranışlarına şahit olup, tepe tası atınca atınca çalı çomak terbiye faslına girişmiş. Tütün tarlasında fırın başında olan bu hadise, büyümüş. Dede kardeşini ve bütün ailesini köyden Akhisar’a postalamış. Halam ve ailesi Akhisar da tütüncülüğe devam etmişler. Bir süre sonra döndüklerinde artık onlar Askerli olmuşlardır. Namları artık “ AKSERLİ “ Hüsnü stajını tamamlamış tütün uzmanı. Birde, baba tarafımdan bakalım. Ahatlar dan Fadime Nenemin kardeşi Raşit “müdür” dayım Molla Mehmet in varlıklı ailelerinden.Tarla toprak bol.
Müdür dayım oğlu Emim dayımız, iş bilir zamanının girişimcisidir. Tütündeki gelişimin farkındadır. O konuya önem ve ilgisini yoğunlaştırıp, işletmeci olur. Çok sayıda yoksul ve garibanı işlendirip potansiyel işletmeci olur. Konuyu iç ve dış yönlü araştırıp kendisini iyice yetiştirir. Satımlarda dış irtibatlara yön verip Ekspertiz olur. Tütün hakkında teknik bilgisi olan kişidir. Detaylı biçimde inceleyip tütün hakkında görüş bildirebilecek durumdadır. Kendisinden sonra daha bir çok kişi bu konuda becerisini ispatlayan değerli uzmanlarımız olmuştur. Mesele rahmetli İsmail Kaplan bunlardandır. Kendi üretimimize kendimiz puanlama da bulunmuş bir toplumuz. Belde dışı ihracatımıza yön veren de bizdik.
1950 Yılından da önce idi 4 yada 5 yaşlarımda demir parmaklı pençereyi aştım. Gece nin bir yarısında uyandım baktım annem babam yoklar. Pençere demir leri arasından çıktım dışarı. Evde kimse yok, evimizin arkasında ki köşe taşına oturup ağlıyorum. O arada gece saat 2 gibi tahminen mollasanların Ummahan yengemler de tütün kırmaya gidiyorlar. Ben ağlar görüp, dedemlere götürüyorlar. Tütün acısını ilk tadışım, o yüzden ağlayışımdır. Daha sonraları da evde yalnız kaldık. Komşularımızdan Hava deze de bize tütüne giderdi. Onun da kızı vardı aynı yaştaydık. Bizi beraber bırakırlardı. Korkmayalım diye. Ben efelik taslar korkma ben varım derdim. Sanki geçende ağlayan ben değilmişim. Bir iki yaş daha büyüdük. Ayşe Halamlar la ortak tütün işliyoruz. Çoluk çocuk çoğaldık, masraflar arttı. Tarlalarda çoğaldı. Bu defa tütün kırmaya bizleri de götürüyorlar. 5, 6 yaşlarındayız. Uyku ihtiyacınız çok daha. Tarlaya varıyoruz ama karık uykusu başlıyor. Dikilirken ani uyku bastırınca cumburlop karık içine. Üstümüze hürrem örtülüyor. Sabahın bir vakti gene yeter artık diyorlar. Fuar torpili yapıyorlar. Hadi bakalım dikiliyoruz kökenlere. Yarış başlıyor bu defa. Karık yarışı kim çok kıracak. Ama tapalar düzgün olmalı. Gara gucak olmayacak. Ya halamın böyük gızı Rahime de taktı bana. İllede bana Şahmettin amcanın gara gızlandan birini alacakmış. Gelde gızma. Koştur babam şu Rahime de ne hızlı yetişemezdim ki. Gene bi defasında aynı şamata. Sopa aşadan ayaklarına değdi. Bende ağladım oda ağlamıştı çok. Rahime ablam beni ahrette affetsin hakkını helal etsin. Orada hesap istemesin. Kardeştik. Benim kardeşlerimdi onlar. Bende ki yoktan varlarımdır. Üç halam, dört amcam; üç dayım bir teyzem çocukları kardeşim. Sayılarını ve isimlerini ayrıca çıkarmam baya vaktimi alacaktır.
YORUMLAR
Bu yazınızın devamı olacak mı bilemiyorum ama konu çok güzel
Biraz karışık olmuş çok fazla karakter girmiş yazıya bir yeri anlamaya çalışırken başka yere geçer gibi oluyor.
Yazıda işlenen konular bir roman hatta bir filme senaryo olabilecek niteliktedir
Bu hatıralarınızı daha anlaşılır bir dil ile yazarsanız biraz uzatılarak bölümler halinde de yayınlayabilirsiniz.
Hayırlı günler
Hikaye anlatan tarafından 3/17/2019 12:43:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Vahdettin
Vahdettin
Teşhis ve yorum çok yerinde isabetli.Bunu bilmiş olmakla birlikte öle olması yazılış yeri ve amacına uygunluğu açısından saha konumu itibari ile kırpık ve kamaşık kaldı. Kabul edilir bir hak veri olarak uyarı beni bundan sonrası için tetikledi ve heveslendirdi. Bunun yanında bulunduğum toplumda yakınım diyebileceğim genç cevherler var. Onların şiirleri ve duyarlı tutkulu inançları beni resmen tetikledi.KARAR VERDİ AMATÖRLÜKTEN İLERİ ÇALIŞMAYA BAŞLIYORUM. AZİMLİYİM. AKIN BAŞLADI.