İNSANLARA ALIŞMAYIN
Alışmayın insanlara.
İnsanlara çok alışmayın.
Alışarak pişmanlık duyarsınız.
Alışarak değerli canınıza haksızlık yapmış olursunuz.
Neden mi?
Neden gayet açık: Alıştığınız insanların hepsi bir gün sizden gidecekler.
Bilerek gidenler olur.
Gitmek zorunda kalanlar olur.
Gidenlerin kafilesine, gidenlerin ardına katılanlar olur.
Nefesini vererek gidenler olur, diğer seçeneklerden hiçbiri yoksa eğer.
Demem o ki insanlarla aranızda hep belirli, nitel ve uzunluk olarak bir mesafe olsun.
İnsanlarla aranızdaki mesafeleri sıfırladığınızda üzülen taraf olursunuz.
İnsanlara çok bel bağladığınızda onların yokluğunda kendini yalnız hisseden olursunuz.
İnsanlara çok güvendiğinizde öncelikle kalbi kırılan olursunuz.
Yapmayın.
Etmeyin.
İnsanlara alışıp bunu alışkanlık haline getirmeyin.
İnsanlara alışıp hataya mahsus insanların yanlışı olmayın.
İnsanlarla ilişkinizde bir ara, bir sınır yahut bir perde muhakkak olsun.
Aranızda boşluklar olsun.
Köprüler olsun.
Denizler olsun.
Sıra dağlar olsun.
Olmadı şehirler olsun.
İnsanlarla aranızda kıtalar da olsun ancak sıfır mesafe hiç olmasın.
Çünkü bir gün siz istemeseniz de, bir şekilde alıştığınız her insan yanınızdan uçup gidecektir.
Benden söylemesi.
MESELCİ
13.03.2019, Kızıltepe
YORUMLAR
"Dayanma duvar yıkılır, güvenme insan ölür"
Bu insanların dayandığı duvar sağlam değilse yıkılmaya, güvendiğin insana da fazla güvenme o da bir gün gelir ölür.
Fakat insanlarla iyi bir iletişim içinde olmamız bizi mutlu eder ve bireysellik insanları yalnızlaştırır. toplumsallaşmak hayatın rengi ve rutin bir sürecidir.
Sanırım kızgın bir halde yani ruh halinin üzgün içinde kaldığı bir demden yazmışındır, ki insanlar arasına mesafe koymak insanların birbirlerini anlamamasından kaynaklandığını düşünüyorum.
İnsanlar, maddi ve manevi çıkarları doğrultusundan hareket ettiklerinden dengeyi kaçırırlar ve dengesizlikler de bir çatışmayı beraberinden getirmiş olur.
İnsanların birbirinden ayrılmaları ya ekonomikseldir ya da zorunludur mesela ölüm... başka bir deyişle tercihseldir de olabilir.
Bazen de alışkanlıklar bıkkınlık uyandırsa da insanlarla diyalog içinde olmakta fayda vardır
Yine de her şeye rağmen iyisiyle kötüsüyle hayat güzeldir...
Sevgilerimle
Alışmak sevmekten daha zor geliyor diye bir şarkı vardı bir zamanlar. Yazıyı okuyunca bu şarkı geldi aklıma. Yazı baştan sonra çok ama çok haklı nasihatlerle doluydu. Ama bunları yapabilene. Yapmak isteyipde yapamadığımız en büyük hatamız alışmak bence
Çok güzel bir yazı okudum. Kalemine tebriklerimle