- 462 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Allah'a teşekkür etmemek kibirliliktir!
ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَـٰلَمِينَ (*) ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
“Hamd, âlemlerin Rabbi, Rahman ve Rahim olan Allah’adır” (Fatiha, 2)
Allah Teâlâ, bu âyette, yüce Zat’ını bize haber veriyor. Varlığın, dünya ve ahiret hayatının sahibi ve yöneticisi olduğunu öncelikle müjdeliyor. Rahmaniyet ve Rahimiyetinin dünya, berzah, ahiret, cennet ve cehennem gibi yaşam evrelerini kuşattığını bildiriyor. Bu noktadan itibaren anlıyoruz ki, insan, Allah tarafından ebedi bir varlık olarak yaratılmış ve koruma altına alınmıştır.
Sonuç: Öyle ise, ‘insana’ düşen görev, farkındalık hâlinde, Allah’a, bütün yaşam evrelerinde teşekkür etmektir. Allah’a teşekkür, Kur’an-ı Kerim’de gösterildiği şekliyle, kulluk (İbadet) yapmaktır. İbadeti yoksa insan, şükürsüzdür. Markette kendisine yol verene yürekten teşekkür eden insanın, kendisine hayat ve ebedilik bahşeden, âlemleri kendisine ev yapan Allah’a karşı hamdı/ibadeti terk etmesi büyük bir düşüncesizlik ve kibir olacaktır. Kibir ise, şeytanın tarafına geçmek ve orada saf tutmaktır.
Not: Bu köşede Kuran ayetleriyle ilgili, bir gazeteci-yazar sıfatıyla, özgün fikirler yayınlayacağım. Bu yazılar bir tefsir iddiası taşımamaktadır.
YORUMLAR
Teşekkür hem de Rahman ve Rahim olan Allah'a teşekkür dediğiniz gibi ibadet ile olur, günahlardan kaçınmaya azami derecede dikkat etmek ile olur... Kibirden uzak durmalı ki ayette de geçer ''Yeryüzünde böbürlenerek yürüme çünkü sen ne yeri delebilir ne de boyca dağlara ulaşabilirsin.'' Kutluyorum güzel yazınızı...
Bazıları hiç bir şeyimiz yok derler oysa vücut uzuvları mükemmel yaratılan insan acaba bir gözün şükrünü eda edebilir mi hayır edemezler.
Nefes alamazsa her şeyini vermek ister alamaz o zaman çokça şükür etmesi gerektir.
İnsanlara çok şeyler verilmiştir.Verilenlere şükür gerekir şükür ve hamd etmesini bilmeyenler Allah a teşekkür etmemiş olurlar..
İnsanlara verilen her şey emanettir.Kendilerine yapılan iyiliklere şükür etmeyenleri izledikçe.
Onların aslında verilenlere asla şükür etmediklerini görürsünüz.Anlamlı idi yazınız Allah razı olsun..Allah kalp nurunuzu artırsın..Dua ile..