- 551 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İyi mi? Kötü mü?
Son zamanlarda tuhaf ve trajikomik bir teori beynimi kurcalar oldu.
İyilik ve kötülük.Bitirim ikili de denebilir ve her yerde rastladığım, hayatın her alanında bulunan iki terim.
Ve farkettim de son zamanlarda başka bir akım ortaya çıktı ve oldukça genişl bir kitleye dönüşür oldu.
Araftayım iyi ile kötü arasında diyenler...
Ama iyilik neydi? Kötülük neydi? Daha sonra Araf anlaşılır bir kalıba oturur. İyiliği az çok biliyoruz çoğumuz ama kötülüğü tam olarak anladığımız konusunda şüphelerim yok değil.
Konu bu olunca aklıma bir soru beliriverdi bir anda;
Kötülüğün kaynağı neydi ki acaba?
Cevap o kadar da zor değildi aslında
Komik gelir belki ama iyi diye sıfatlandırdıklarımız besliyor kötülüğü yani iyilik kötülüğün en büyük kaynağı
Nasıl mı?
Şöyle ki: Anasının karnından kötü doğan yoktur galiba ama ufak ta olsa zerre kadar kötülük yatar her birimizin içinde lakin zararı yoktur büyümediği sürece! işte tam bu noktada iyi insanlar sen,ben veya bir başkası olaya dahil oluyor ve o zerreyi besleyip büyütüyor.
Hiç ihmal etmeden, vakitlice önce kırıp iciterek daha sonra hor görüp küçümseyerek hatta akşam uyumadan önce bir hiç olduğunu ve değersizliğini yüzüne vurmak oldukça etkili oluyor tabi bu saydıklarım bilindik metodlar çok daha farklı metotlar var belki de daha etkili akabinde şu konunun başında zerre diye adlandırdığım kötülük bir zamanlar iyi olanların her zerresine işler iyi diye adlandırdığımız insanların katkılarıyla.
Kusursuzca büyütülüp bakılanlar dünyaya damga vurur, bazılarında kendi çapında ufak tefek icraatlar yapar, hatta kimileri yeni yetmelerin idolü bile olur. Bakın aklıma ne geldi; Herkesin dilinde dolanan şu söz var ya "İyilikle kötülük, günahla suçsuzluk bu dünyanın içinde el ele yürürler. (Oscar wilde)"acaba iyiler yanlızlıklarını gidermek için mi kötülerin kalkınmasına bu kadar yardımcı olurlar ah şu iyiler ne kadar da yardımsever varlıklar...