- 1075 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
EVLİLİK VE MANEVİYAT
Herkesin algısına göre farklıdır evlilik. Genelde herkes mutlu olmak için evlilik yapar. Evlilikte asıl niyet; Allah rızası olmalı.
Diyeceksiniz, evliliğin maneviyatla ne ilgisi var, hem de çok ilgisi var. Çünkü maneviyat evliliğin olmazsa olmazlarındandır. Çünkü maneviyat evliliğin bel kemiklerinden bir tanesidir.
Sevgili dostlar evlilik çok güzel bir müessesedir. Eğer eşinizle her konuda anlaşabiliyorsanız ne mutlu size. Maddiyattan önce maneviyata önem veriyorsanız ne mutlu size.
5 yıllık evlilik tecrübeme dayanarak diyorum ki, her daim maneviyatı ön planda tutun.
Biz nişanlandığımızda eşim çalışmıyordu. Benim tek bir güvencem vardı, o da ALLAH. Her daim Rabbime güvendim. Evliliğimin temeline Allah’ın rızasını koymuştum. Mutlaka Allah bize hayırlı bir kapı açacak, diyordum. Nitekim biz evlendikten 1.5 - 2 yıl sonra Allah bize bir iş kapısı açtı. Elhamdülillah eşim o gündür bu gündür çalışıyor. Evliliğimde hiçbir zaman maddiyata önem vermedim, her zaman maneviyata önem verdim. Çünkü nice insanlar maddiyatı çok iyi olsa bile ayrılıyorlar. Ama bir evliliğin yürümesi zora girmişse hatta yürümesi imkansız hâle gelmişse boşanmanın gerçekleşmesi zaruridir. Buna dinimizİn müsadesi vardır. Boşanma Allah’ın en sevmediği helaldir.
Evliliğin temel taşları sevgi, saygı, güven ve ferdakarlıktır. Maneviyatı her zaman ön planda tutun. Maddiyata maneviyat kadar önem vermeyin. Evliliğinizdeki sıkıntılara sabredin. Eğer sabrederseniz kazanan siz olursunuz. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.
Evliliğinizde ne kadar maneviyata önem verirseniz o kadar mutlu olursunuz. Evlilik tohumları Allah rızası niyetiyle atılmalı ki Allah nice güzel kapılar açsın.
Sadece niyetiniz Allah rızası için olmalı.
SÜNDÜS TOKGÖZ - KONYA
17.08.2018 - CUMA 02.44