SALAVAT VE DUALAR
Dua edelim melekler ağlasın.
Dua edelim melekler amin desiinler dualarımıza.
Dua edelim gönüllerde sevgiler yeşersin.
Dua edelim husumetler son bulsun.
Dua edelim düşmanlıklar bitsin savaşlar dursun.
Dua edelim akmasın hiçbir masumun kanı yerlere.
Dua edelim yoldan çıkanlar bulsunlar gerçek yolu.
Dua edelim Allah anılsın dillerde gönüllerde.
Dua edelim kalbimiz ruhumuz beslensin dualarımızla.
Dua edelim merhametle bakalım her yaratılana.
Dua edelim her varlıkta görelim yaratılışındaki sırrı.
Dua edelim görelim ALLAH nurunun her yeri kapladığını.
Dua edelim açılsın kalp gözlerimiz.
Dua edelim ağlasın insve cinler şeytanlar dahi yensin kibrini Adem a.s secde etsin.
Dua edelim kurtulalım bizleri daima yenen yanıltan nefislerimizden.
Dua edelim azla yetinen kanaat eden şükrün tadına varanlardan olalım.
Dua edelim Rabbimiz bizlerden razı olsun.
Dua edelim HZ MUHAMMED S.A.V bizlerden razı olsun.
Dua edelim ALLAH KENDİSİNE VE HABİBİNE S.A.V E YAKIN EYLESİN BİZLERİ AMİN..
Dua edelim arş harekete geçsin.
Dualar edelim kaskatı kalpler yumuşasın.
Dualar edelim kardeşce Allah rızasını gözetenler artsın.
Dualar edelim insanlar tevbeye yönelsin.
Dualar edelim kurtlarla kuzular aynı safta dolaşssın saldırmadan.
Dualar edelim kalpler diller aynı anda Allah desinler.
Dualar edelim Rabbimiz son nefeste kelimei tevhidi söylemeyii bizlere nasip eylesin.
Dualar edelim en dar anda Rabbimiz yar ve yardımcımız olsun..amin..
Dualar edelim Rabbim habibini sevenleri Ona komşu eylesin s.a.v.
İSMİ AZAM DUASI 1VEYA 3 DEFA OKUNMALI DÜNYA AHRET İSTEKLERİ İÇİN VEYA DARDA KALINCA ....
" Ya Vedud! Ya Vedud! Ya Ze’l-arşi’l-mecîd! Ya Mübdi, Ya Mu’id! Ya Fe’aalün lima yürid! Eselüke bi-nuri vechike’l-lezi mele’e erkane arşike ve es’elüke bi-kudretike’l-leti kadderte biha halkake ve bi rahmetike-lleti vesiat külle şeyin. La ilahe illa ente. Ya Muğis, eğisni! Ya muğis, eğisni! Ya muğis, eğisni! "
SALAVATLAR
1-Allahümme salli ve sellim ve barik ala seyyidina Muhammedin ve ala ali seyyidina Muhammedin bi adedi ilmike.
Manası: Ey Allahım ! efendimiz Hz. Muhammed’e (S.A.V.) ve efendimiz Hz.Muhammedin (S.A.V.) aline nihayetsiz olan ilminin adedince salatu selam ve bereketler ihsan eyle.
2- Allahümme salli ve sellim ala seyyidina Muhammedin el-müştemili alel hakayiki.
Manası:ALLAH’ım, Efendimiz MUHAMMED üzerine bütün hakikatlar ile O’na salat ve selam eyle
3-Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala ali Muhammedin ve sellim.
Manası:Ey Allahım ! Efendimiz, büyüğümüz Muhammed’e, evladu iyaline, ashabına salatu selam eyle.(Rahmet et, selametlik ver.)
Riyâzül Ehadis adlı kitaptan alınmıştır. Peygamber Efendimiz (sas) buyurdular ki; "Cennette bir ağaç vardır ve ismi Mahbube’ dir. Ak meyvesi olur, nardan küçük elmadan büyük, sütten ak, baldan tatlı ve kaymaktan yumuşaktır. O meyveden ancak bu salavata devam edenler yer."
4-Allahümme salli ala Muhammedin ve ala âli Muhammedin hatta yebka minessalati şey’ün, verham Muhammeden ve ala ali Muhammedin hatta la yebka minerrahmeti şey’ün ve barik ala Muhammedin ve ala ali Muhammedin hatta la yebka minel bereketi şey’ün ve sellim ala Muhammedin ve ala ali Muhammedin hatta la yebka minesselami şey’ün.
Manası: (Ey Allah’ım, Muhammed Mustafa’ya ve aline öyle rahmet eyle ki rahmetinden onlara kavuşmayan asla bir şey kalmasın. Muhammedi ve alini öyle esirge ki onlara ulaşmayan asla rahmet kalmasın. Muhammed Mustafa’ya ve O’nun aline öyle salat ve selam eyle ki onlara kavuşmayan hiç bir selam kalmış olmasın.)
Ezhar adlı kitaptan, İbni Ömer (ra)’ den rivayetle: Bir gün Efendimizin huzurunda, bir devenin hırsızlığı sebebiyle iki kişi birbirinden davacı iken deve lisâna gelmiş ve gerçek sahibini söylemişti. Bunun üzerine Resûlullah Efendimiz (sas) deve sahibine; "Sen ne okudun ki Medine’ nin mahalleleri melekler ile doldu ve deve konuştu?", diye sordu. Bunun üzerine adam aşağıdaki salavat-ı şerifeyi okuduğunu söyledi. Peygamber Efendimiz (sas) de buyurdular ki; "Senin yarın, sıratı geçerken yüzün ayın ondördü gibi nurlu ola!."
5-Allahümme salli ve sellim ala seyyidina Muhammedin adede ma ehate bihi ilmüke ve ma cera bihi kelamüke.
Manası: Allah’ım, kalemin cari olduğu ve ilmin ihata erdiği kadar Efendimiz Muhammed Mustafa’ya rahmet eyle, salat eyle.
6-Allahümme salli ve sellim ala gayetil âlemine ve ayetil âlemine.
Manas: Allah’ım, Muhammed üzerine alemlerin sayısınca rahmet eyle, mübarek eyle. O’na alemler sayısınca salatü selam olsun.
7-Allahümme salli ve sellim ve barik ala seyyidina Muhammedin kema yenbeği lişerefi nübüvvetihi ve li izami kadrihil azim.
Manası: Ey Allah’ım, Efendimiz Muhammed üzerine rahmet ve bereket kıl ki, şan ve şerefine ve yüce büyüklüğüne layık olsun.
8-Allahümme salli ala men hatemte bihirrisalete ve eyyedtehu binnasri vel kevseri veşşefaati.
Manası: Ey Allah’ım, kendisiyle Peygamberliği hidayete erdirdiğin; yardımın, havzı kevser ve şefaat selahiyetiyle desteklediğin Muhammed Aleyhisselama salat ve selam buyur.
9-Allahümme salli ve sellim ala seyyidina ve nebiyyina ve habibina Muhammedin fil evvelin.
Manası: Ey Allah’ım, Efendimiz, Peygamberimiz, sevgilimiz olan Muhammed üzerine rahmet eyle, salat ve selam eyle.
10-Allahümme salli ve sellim ala seyyidina ve nebiyyina ve habibina Muhammedin fil ahirin.
Manası: Ey Allah’ım, sonrakiler arasında da Efendimiz, Peygamberimiz, sevgilimiz olan Muhammed’e rahmet eyle, salat ve selam eyle
11-Allâhümme salli alâ Muhammedin ve enzilhül münzelel mukarrebe indeke yevmel kiyâmeti
Manası:Ey Allah’ım! Hz. Muhammed’e Salatu selam et, ve onu kıyamet gününde sana yakın bir yere(makam-ı Mahmut’a) indir.
Peygamber Efendimiz (sas) buyurdular ki;
"Kim bu salavati okursa benim sefaatim ona vacib olur."
Kadı İyaz’ ın Şifâ-i Şerif Kitabından, Zeydülhab (ra)’ dan rivayetle: Peygamber Efendimiz (sas) buyurdular ki; "Kim bu salavatı okursa benim şefaatim ona vacib olur."
Allâhümme salli alâ Muhammedin ve enzilhül münzelel mukarrebe ındeke yevmel kıyâmeti.
İmam-ı Malik Hazretlerinin Muvattâ’ sında, İmam Ahmed ibni Hambel Hazretlerinin Müsnedinde bulunan ve Ruveyfâ bini Sâbitil Ensâri (ra)’ den rivayetle: Peygamber Efendimiz (sas) buyurdular ki; "Her kim bana salavat verirse sonunda bunu okusun."
Allâhümme enzilhül mak’adel mukarrebe ındeke yevmel kıyâmeti.
Allâhümme enzilhül mak’adel mukarrebe indeke yevmel kiyâmeti
Manası: Ey Allah’ım! Hz. Muhammed’e Salatu selam et, ve onu kıyamet gününde sana yakın bir yere(makam-ı Mahmut’a) indir.
Peygamber Efendimiz (sas) buyurdular ki;
"Kim bu salavati okursa benim sefaatim ona vacib olur."
"Her kim bana salavat verirse sonunda bunu okusun."
ALLAH Hak yoldan ayırmasın Habibinin şefaatine nail eylesin.Sev sevindir Allah ım.Kendine Habibine s.a.v. e yakın eyle..Seni sen olduğun için yaratan mülkiyetin tek sahibisin diye her nefesde anmaktayım..Kalbimde dilimde zikrimi Efendimize s.a.v. salavatımı artırt Rabbim...
Beni bana bırakma rahmetinle sar her halim sana ayan aciz kulunum senden başka kime yalvarayım..İman ve kurandan ayırma Rabbim amin....
Selam ve dua ile..
Nigâr Bedirhan