- 828 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
POETİKA'm
YAZAN YAZAR
OZAN OZAR
Ozan, şiir yazan kimse
Ozanca, ozan gibi
Ozansı, ozana benzeyen
Ozansılık, şairanelik
Bu nedenle OZ; şiirdir, yır’dır. OZMAK, şiir yazmaktır.
ŞİİR DÖRT BOYUTLUDUR
1. uzunluk: Şiirin canlandırıldığı -okunduğu, söylendiği, yaşandığı-zaman süresi
2. Genişlik: Şiirin uyandırdığı etki
3. Yükseklik: Şiirin Kalitesi: Duygu, düşünce, resim -teşbih-, müzik -kafiye, ritm- düzeyi
4. Zaman: Şiirin şimdisi, giderek geçmişi
ŞİİRDE DIŞSES İÇSES
Şiirde dışses -konuşma sesi- ile içses -düşünme sesi- ayrımı yapılmamakta; her ikisi şairin dışsesiyle dışa vurulmaktadır. Aşağıdaki şiirimde içses; iki kısa çizgi arasında yer almaktadır:
-...........................-
ŞİİRDE DIŞSES İÇSES
Sevmiyorum artık seni
Bıktım senden
-Desem de sırılsıklam aşıkım ona-
Sen öyle san
Kimi kandırıyorsun
Sırılsıklam aşıksın bana
Hadi sana güle güle
-İnanmadı onu sevmediğime
Kadının sezgisi erkeği yendi-
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.