- 1054 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
HERKES İŞİNİ LAYIKIYLA YAPMALI
Size bir hatıramı anlatmak istiyorum Sivas’ın bir ilçesinde Belediye Başkanlığı yapmış olan bir büyüğümüz, Belediye Başkanlığı yaptığı dönemde başında geçen bir olayı anlattı. Ben de onun ağzından size aktarıyorum.
Bir gün personelden biri odama gelerek;
-Başkanım, merkez camisinin önündeki abdest alma yerinin gideri tıkanmış, pis sular etrafa taşmış, millet camiye giremiyormuş. Dedi.
Ben de işçilerden birisini de yanıma alarak bahsedilen camiye gittim. Gerçekten de bahsedildiği gibi etrafı pis sular kaplamıştı. Yanımdaki işçiye dönerek;
-Galiba suyun giderini bir şeyler tıkamış, elinle sok da çıkar. Dedim.
İşçi;
-Bu pis suya ben elimi sokmam. Cevabını verdi.
Bunun üzerine ceketimi çıkarıp, tutması için o işçiye verdim. Kolumu sıvadım ve suyun giderini tıkamış olan bez parçasını çıkardım. Etrafı kaplayan sular çekilip gitti. Ellerimi sabunlayıp yıkadıktan sonra ceketimi alıp giyindim ve “Bu pis suya ben elimi sokmam.” diyen işçiye öyle okkalı bir tokat indirdim ki, kendisini o pis suların içerisinde buldu. Ellerimi göstererek;
-Bak bakalım elimde bir şey kaldı mı?.. Dedim.
Bu olayı tasvip edip etmemek ayrı bir konu. Ona girmek istemiyorum.
Bu olayı niçin anlattım. Herkes üzerine düşen işi layıkıyla yapmalı. İşçi ise, işçi olduğunu, memur ise memur olduğunu, esnaf ise esnaf olduğunu bilmeli ve gereğini yapmalı. Eğer ki yapmazsa, göreceği tepkiyi de göze almalıdır…
YORUMLAR
Belediye işçisi işini yapmıyorsa yapılması gerekenler yasalarla belirlenmiştir. Belediye başkanı madem işçinin yapmadığı işi yaptı, örnek bir davranış sergiledi, tanık olduğunun utancı o işçiye yeterdi. Tokat atmak gibi insanlık dışı bir muamelenin vuku bulmuş olması, o belediye başkanının insanlık hususundaki zaafiyetidir.
İnsan yönetmek öyle kolay iş değildir. Şiddetle, tehditle, psikolojik baskı ile korkutarak yönetilen kurumlar uzun vadede başarı elde edemezler. Elde edilen başarılar kısa vadelidir ve personelde tatmin duygusu uyandırmaz.
Herkes farklı farklı kişilik yapılarına, farklı farklı kişilik alışkanlıklarına sahiptir. Bir kurumda mühim olan bu farklılıkları bir bütünlük arz edecek şekilde bir araya getirebilmektir. Aidiyet güdüsü, çalışma azmi ancak bu şekilde artırılabilir. Öteleyerek, tokatlayarak, korkutarak, kaygılandırarak, mobing uygulayarak kimse düzeltilemez. Kısa vadede belki ama uzun vadede asla düzeltilemez.
Yazı ayrı anlamlı, yazıya yapılan yorum ayrı şahane... Nutkum tutuldu şu an... Sizlerle aynı edebiyat sitesinde nefes almak büyük keyif ve mutluluk... Daha nice güzel yazılar dilerim. Dilimizde bıraktığı kekremsi tadı, öğretici tavrı ve dahi gelenekçi bakış açısı ile örf, adet, geleneklerime birebir uyumlu yazınızı gözlerim yaşararak okudum. Fevkaladenin fevkinde bir sunum ile günümün yazısıdır...
Yüreğinize, emeğinize, ellerinize, kollarınıza, benzersiz beyin ve düşünme gücünüze sağlık efenim
Sevgilerimle...