- 711 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HİTLER
Yıllar geçse de hala sansasyon yaratan haberleri kesilmeyen Hitler hakkında dün gazetelere bir haber düşmüştü. 2. Dünya Savaşı sırasında bazı Belçikalı’ ların Almanya’ nın Belçika’ ya işgali sırasında Nazi Almanyası ile işbirliği yapmasından ötürü Hitler tarafından maaş bağlandığı haberleri bunlardan birisiydi.Bu bağlamda Dünya tarihinde önemli bir iz bırakan Hitler ve yaptıklarını daha iyi anlayabilmek için 1948-1949’ da yazılan Hitler Kitabı isimli eser, diktatörün 1933-1945 yıllarındaki yaşamını yakın markaja alıyor. Eser, 2.Dünya Savaşı öncesi ve sonrası Hitler’ in, Şansölyelik Binası’nda ve sığınağındaki son zamanlarını anlatıyor. Kendine sempati duyan ve itaat eden her kesimden insanları üstün nişan ve madalyalarla ödüllendirdiği, karmaşık ruh haline sahip oluşunu, Rusların doğu cephesindeki üstünlükleri karşısında gittikçe bitap düşen Hitler’ in öfkesini, ilaçlar ve doktoru Theodor Gilbert Morell’ e olan bağımlılığını, hatta ve hatta krize girecek tarzda şekerli çikolatayı (abartmadan söylüyorum) 2 kiloya yakın tükettiğini, savaş yönetme tarzını ve psikolojisini dramatik bir şekilde anlatılıyor. Kitabın oluşturulmasında, Rusların Berlin’ i işgali sonucu yakalanan Nazi Almanyasından Adolf Hitler’in yaveri olarak görev yapmış SS Subayı Heinz Linge ile yine Adolf Hitler’in yaveri SS Subayı Otto Günsche’ nin katkısı var.
Yani kitap, iki SS subayının Rusya’ da 1945 ile 1955 yıllarında hapis tutulup sorgulamalarının sonucu meydana çıkan, Hitler’ in en yakınındaki kişilerin aktarımıyla oluşan, Stalin için hazırlanmış gizli dosya ve Hitler biyografisi.. Kitabı okurken kendinizi 2. Dünya Savaşı’ nın içinde buluyor, savaşın atmosferinde yaşanan ihanet, işbirliği, sevinç, acımasızlık, itiraflar ve Rusların Berlin’ i işgali sonunda, Hitler ve eşi Eva Braun’ un intiharına tanık oluyorsunuz.
İrfan Yıldırım Çevik
YORUMLAR
Bu yazımız da çok ilgimi çekti.
Olumsuz olsa da bazı insanların
Yaşamlarının gizleri çok etkiliyor insanları..
Esenlikler