- 624 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
SIĞIRCIK KUŞLARIM
Sığırcık kuşlarım vardı balkonumda, siyah üzerine beyaz puantiyeli , hele o çiy sesleri. Martılar kadar olmasa da hafiften cırtlaklar yani…
Özledim ben Akçay’ımı memleketim değil ama memleketim kadar değerli. Biraz Ankara’ma haksızlık yapacağım ama denizi doğası benim için çok öncelikli.
Bahçelerinde ortancaları, sevimli sokak kedileri, birde bol sivrisinekli yaz geceleri.
Sarıkızı, Kaz dağları, Hasan Boğuldu şelalesi. Akçay’ım O’da Ankara’m gibi dertli, arada çatar kaşlarını, çakar şimşeklerini…
Hiç durmadan yağmur yağar, toprak kokar… Hala kokabilecek toprak var, ya Ankara’mda cemre nereye düşsem diye sayıklar, betonlaşmanın başı göğe ermiş, Ankara’yı terk eden sığırcık kuşları Akçay’ a göç etmiş…
Hala çiçekler açar dallarında, hala kalmıştır kalplerde sevgi, bu yüzden bir ben birde sığırcık kuşları sevdalı…
Tatlı, hoş sohbetli teyzeleri, bisiklete binip hız yapmaya çalışan yetmişlikleri…
Balığa aşık balıkçıları, birde hepsinin vazgeçilmezi rakı balık Keyfi, üstüne birde demli çayı, ne güzel içilir Kaz Dağlarına karşı.
Buzdan keskin suyu, köylü teyzelerin yaptığı otlu çörekleri, bol yeşilli yemekleri, hele de o masmavi denizi… ‘’Kızgın kumlardan soğuk sulara atlamak’’ gibi.
Akçay zeytin demektir , zeytinyağı demektir.Zeytinini yersin bağını sormazsın, zeytinyağına ekmek banar tadına doyamazsın.O kadar lezzetlidir.O kadar güzeldir…İşte benim manevi memleketim, bir gün sana geleceğim, gelirken de bir türkü tutturacağım, cenneti yaşamadan tadacağım.
Güre’si ayrı güzel, Altınoluk’u ayrı, Ayvalık zaten bulunmayan hint kumaşı. Ören’i, Burhaniye’si, Sarımsaklı’sı, Cunda Adası… Balıkesir’im Türkiye’min en güzel şehri.
Ayacıklarını suya sokuvee, gızz bi çay yapıveee’derler… Hasan Boğuldu Göleti’ne karpuzları çatlatır yiyivelerr..
Vırak vırak kurbağa sesleri, cırcır böcekleri… Benim söylediğim türkü nedir ki!
Akçay’ım, Can Ağacım…
Zeytin Dalım,
Akan Irmağım,
Kaz Dağım,
İçimde Kalanım
Ha birde sığırcık kuşlarım… ‘
Serap kaya