- 470 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KIBRISTA OYUN YENİ BAŞLIYOR
KIBRISTA OYUN YENİ BAŞLIYOR
Dünyadaki doğalgaz kaynakları yaklaşık olarak toplam 193 trilyon metre küp civarındadır. Bunun 142 trilyon metre küpü Orta Doğuda olmak üzere yeni keşfedilen Kıbrıs ve civarımdakilerle birlikte. Burada Kıbrıs’a ayrı bir parantez açmak lazım çünkü oyunlar hep onun etrafında dönmektedir.
Kıbrıs dendiği zaman Akdeniz anlaşılmalıdır!
Milletlerin yaşaması için:
1-Gıda
2-Enerji
3-Para
Bu üçü olmadan yaşama hakkın yoktur.
Türkiye gıda ve enerji bakımından en avantajlı ülkedir. Buna birde su ile yeni keşfedilen Kıbrıs ve civarındaki petrol ve doğalgaz kaynakları eklenince ne derece önemli bir ülke olduğu görülmektedir. Diğer ülkeler daha çok dışa bağımlıdır ve bilhassa Avrupa’nın sanayinin zirvesinde olması dolayısıyla ham madde kaynakları tükenmiştir. Ayakta kalması için muhakkak sömürmesi gerekir. Buna birde emperyalist ülkelerin ahlaksız ve acımasız metotlarla kaynağı elinde bulunduran ülkelerin içine girerek emellerine ulaşmak için yaptıkları eklenince oyunun ne derece önemli olduğu görülür.
Kıbrıs’ta oynanan oyunu Suriye’de olanlardan, Suriye de olanlarımda Irak, İran gibi ülkelerdeki olaylarda ayıramayız. Daha doğrusu orta doğuda bilhassa Türkiye’de meydana gelen her olay Kıbrıs’la ilgilidir.
Kerkük’ten bir yarım ay çizersek( petrol ve doğal gaz) bu ayın Akdeniz’e giden ucu İSKENDERUNDUR. Burası en stratejik noktadır. Açılmak istenen koridor buradan Akdeniz’e oradan da Avrupa’ya gidecektir.
Akdeniz parsel parsel parsellenmiştir. Uluslararası bütün şirketlerin buralarda petrol ve doğal gaz arama gemileri, ajanlar, askeri güçler, Akdeniz de cirit atmaktadır. Uluslararası antlaşmalar şu anda yeterli olmasa bile Türkiye’nin lehine olduğu için Kıbrıs’la ilgili statüyü emperyalizme uyacak şekilde hazırlanmaya çalışılmaktadır.
Türkiye’miz bütün bu saldırılardan kendini koruması için çok güçlü bir orduya, bilhassa deniz gücüne, akıllı ve milli bir politikaya ihtiyacı vardır.
İç siyasi çekişmelerden uzak, birlik ve beraberliğimizi korumalı, bu ortada dönen oyunları görmeli ona göre hareket etmelidir,.
Değerli Dostum Gazeteci Cemal Aksoy Konferansta netice önemli değil mi? İsrail daha şimdiden yetmiş beş milyon ton petrol ve doğal gaz satmış, bizim arama gemilerimiz aç kapat yapmışlar üstelikte onca masrafa karşılık!
Profesör Hasan Zeki kalay Ağabeyimiz en ufak bir tavizin Kıbrıs’ta bize neye mal olduğuna dikkat çekmiş uyarılarda bulunmuştur.
Bendenizde adaları yalnız taş parçası olarak değil önünde arkasında sahip olduğu deniz daha önemlidir şeklinde görüşlerimi beyan ettim.
Beyazıt meydanında, Şehidimiz Fırat Çakıroğlu’nun kahpe emperyalist uşaklar tarafından hunharca katledilişinin yıldönümü münasebetiyle bir anma ve taziye merasimine katıldıktan sonra Edebiyat Vakfında DÇ. DR. İsmail Şahinin KIBRISTA OYUN YENİ BAŞLIYOR isimli konferansa katıldık.
Türk milletinin yükselmesi ,yücelmesi ve yaşaması için mücadele eden bütün şehitlerimizi, minnetle, şükranla, rahmetle yad ediyor, huzurlarında saygıyla eğiliyorum.
Yusuf Yılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.