- 400 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Başlık: Sevgililer Güna Öyküsü 2002 de Cide'de Sevgililer için yazılmış olan düzeltilerk
14 Şubat Sevgililer Günü
2002 / Cide
Tüm sevgililere!..
Bugün 14 Şubat günlerden perşembe.
Sevgililer Günüymüş bugün.
Gezdirdim gönlümü şöyle zaman tünelinin
dehlizlerinde çocukluk günlerime değin derinlere indim.
" Çocukluğumdan 2002 kadar hiç sevdiğim oldu mu!"
dedim, kendi kendime." Sevgililer Günü" ya.
Kimi sevgilimi (sevdiklerimi) anımsayıp sevindim,
kimilerini hemen uzaklaştırdım aklımdan, Neyse!
Sahi, çocukluğumda yani aklımın erdiği 5-6 yaşıma
kadar her şeyim annemdi ,her insanda olduğu gibi.
Beş-- altı yaşlarımdan itibaren ana kucağından doğa
kucağına. kimi zaman, derelerdie su boylarında
balıtçıyız, kimi zaman kayalıklarda tepelerde
keklik peşiunde avcıyız. Tepelere tırmandıkça çevre
ayaklarımızın altın göklere tırmanmış, kuşlar gibi
kanatlanmış... mutluluktan uçacak gibiyiz Hele bir de
oralarda alıç, yabanierik,
yabani armiut gibi daeğ meyveleri varsa... o dallara
tırmanmanın keyfinine doyum olmazdı..
O zamanla köy okulları 23 Nisandan itibaren tatile girerdi.
Bize gün doğardı. biz dağların kurdu kuşu, dağlar bizim, botanik
dalar deresiyle, kurduyla kuşuyla bizim olurdu.
9-10 yaşlarımızda artık büyümüşüz. Öyle dağlarda başı boş, yılkı atları
gibi dolaeşmak, dalaşmak yok...Kuzu sürülerinin başında birer baş çobavnığz
Biur yandan onca kuzunun kurda kuşa karşı korunması, yani sorumluluk,
bir yandan yine doğanın kucağında dereler, koyaklar...Ora senin, burae benim...
En acar yerlere bir an önce varmanın yarığşığ... Az mı haz vericiydi..
hele akşamları köyün tam karşısında Göller Mevkii. koyuna,sığıra yasak olur, sadece kuzularınkoruluğu olur...Ta eskilerden seri bu böyleoılagelmiş bir uygulaemaydıköyümün.
şte akşamları orada köyün petrol lambalarından çıkan zayıf cığlız ışıklar bizim güç kaynağımız olurdu. N de oılsa henüz 9-10 yaşlarında çocuklarız...
Zaeman zaman boıstanlaera dalıp kaysı lma eriklerden bostanlarda yeşil soğn, salatalık vs. yolmamalarıylabüyük işlerbaşarmış olmamın keyfini gururun yaşamamk... Bazen sorguya çekildiğmiz.ailelerimizeceza ödetmelerdeoluyordu..
13-14 yaşlarımıza kadar olan çocukluk dönemi günlerimiş işte böyledievam etmiuş olurdu.
İştö köyümün en güzel yönlerinden biriydi bu hareketler. Yanikavga dövüş dlmadan muhtar azalar huzurunda yargılamayla karar verilir sorunsulh ile tatlıya bağlanırdı... Büyüğünce, hele hakim olunca, bununne denli önemli ve güzel bir gelenek olduğunuanlamış oluyordum.
İşt tüam bu nedenlerle İlk aşkım doığa doığa olmuştur...Dereler, tepeler... Doığnınbirerer parçalarıydık. Doığaya aşıktık.
Sevgililer Günü nedeniyle sevgili değince gönüal nerelere gitmiş...
Not: Yazınınyazıldıı 2002 14 Şubatı günü yine perşembeymiş.