- 1398 Okunma
- 5 Yorum
- 5 Beğeni
Kaleme kelama bilet
İki şairin şiir sohbetinin ardından kalemi yeniden eline almayı düşündü.
Vazgeçmişti ...
Vazgeçtiğini sanmıştı, nasıl vazgeçebilirdi ki;
ruhunu besleyen şiir’i okuyup yazmaktan o çok sevdiği kitaplardan...
Her vazgeçtim deyişinde kelimeler dar ağacı kuruyordu yüreğine ,
Şairle sohbet esnasında dile getirdiği yorgunluğu muydu sebep herşeyden vazgeçmesine.
-Şair de:
Kalemine yine bilet mi aldın dedi ?
Bu soruyu hiç beklemiyordu
- Yine mi ? dedi ve sustu
Şair şaire cümleler harflere harfler de alfabeye kırılmıştı içten içe... belli etmese de..
Haklı ve yerinde bir sitemdi...
Derin bir nefes aldı ve düşünmeye başladı, ve de kendi kendine şöyle dedi ben kimse için yazmıyorum yazdıklarım bir kendime...
Sessizliğe büründü bi an ama aklına takılmıştı bi kere şairin söylediği o sözü
İçinden de şu cümle yüreğini hesaba çeker gibi...
Yine mi bilet aldın ?
Evet bu sefer ki aldığı bilet çift kişiliktir bir kalemine bir kendine de.
Üstad Cemal Süreya’nın da dediği gibi.
“Sana yolculuk yapmak istiyorum. Kes yüreğine giden bir bilet, cam kenarı değil ; Can kenarı olsun…”
Kalemine kestiği bilet cam kenarı mıydı yoksa can kenarı mıydı sorusuna cevap bile vermemişti...
Cevap kanatimce şöyleydi
Hangi cümle cam kenarı olabilirdi ki her kurulan cümle can kenarıydı aslında...
Vuslâtı kelam
YORUMLAR
Uzun uzun yorum yapmak istiyorum ama o kadar yoğun günler geçiriyorum ki harfler rakam olarak uçuşuyor gözümün önünden :)
Sadece yazmaya devam diyorum...
Sevgiyle ve kalemle kal tabii.
Vuslatı kelâm
Sevgilerimle
Vuslatı kelâm
Tesekkur ederim ziyaretine sevgiler
Bazen yoruluruz...Hayat hangimizi yormuyor ki. Ya da zaman zaman kırılabiliriz de.
Ben her şeyin dışarıya yansıtılmaması taraftarı oldum her zaman. İnsanlar burada herkesi sadece yansıttığı kadarıyla tanıyabilir ama gerçek yaşamlarımız var bir de. ..
Senin acele etme huyun var. Bu huyundan vazgeçtiğinde birçok şey de oturacak yerine.
Mola vermek isteyebilirsin şayet gerçekten istediğin bu ise. O zaman hiç buraya yazmana da gerek yok.
Gider dinlenir ve dönersin.
Buraya sık sık ara veriyorum diye yazarak ara vermediğinde ise, bu artık inanılırlığını kaybeder kuşum.
Ara vermek gerçekten isterse kişi, verir. Ben mesela senin yine ara vermeyeceğini biliyordum.
Çünkü bu sürekli tekrarlanıyor. Biliyorsun bazen seninle bu konuda konuşuyorum. Hayatının merkezine alacağın şeyleri ve kişileri iyi seç. Doğru olduğuna inandığın bir karar verdiğinde ve emin isen bunu uygula.
Bu konuda konuşacak çok şey var ama özetledim.
Çünkü ne söylesem de henüz değişen birşey yok canım.
Sevgilerimle
Vuslatı kelâm
Haklısın ablam evet çoğu kez yaptığım bir şey bi anlık beynim dururu gibi yorgunluğumu hissederim ve az uzaklaşsam bile dinlenmeme yetiyor
doğru dediğin uzaklaşmak istersen hiç yazma bi daha kine emin ol öyle yapacağım nasılsa hayat insanı yorar ama zaman gelir ki o yorgunluğu ara vermek değil dd cümleler giderir...
Yüreğinden öpüyorum sevgimle
Yazmak güzeldir.
Çoğu zaman konuşmaktan çok daha güzeldir.İçimizi dökeriz kendimize .İçimizi okuruz kalemin yazdıklarından kendimize bakarız açılan o pencereden.
----Yine mi ? diye sormak bir tekrarı vurgulsa da aynı zamanda "böyle yapma "bunu tekrarlama" "başka bir çözüm bulunsa" gibi üstü örtülü cümlelere de ev sahipliği yapar aslında.
Kırılalım ama kırmayalım hele ki bir bilet alıp kalemi kör hiç bırakmayalım.
Saygımla.
Vuslatı kelâm
bazen dinlenmek isteriz o ustu kapali cumleleri cozebilmek ici
Saygimla