- 381 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ORDU MİLLET
ORDU MİLLET
Türk Milletinin bir adı da Ordu Millettir. Bu ad ona Mete Han tarafından verilmiştir. Verilen emirde tereddüt edilirse ordu zaafa uğrar ve yenilgi mukadder olur. Türk Ordusunun en önemli özelliğin verilen emrin mutlak yerine getirilmesidir. Bu sayede nice zaferler elde edilmiştir.
Birçok konar-göçer kavimin kullandığı çavuş oku adı verilen ıslıklı okun mucidinin Mete olduğu kabul edilir. Çin kaynaklarına göre eğer okunu bir yöne yöneltirse emrindeki askerlerin hepsi o hedefe ok atarak hemen yok ederdi. Bir gün okunu en sevdiği atına çevirdi. Askerlerinden bazıları tereddüt etti. Bunun üzerine okunu sırayla tereddüt edenlerin üzerine çevirdi. Atına ok atmakta tereddüt eden askerlerinin hepsi atılan oklarla öldürüldü. Böylece küçüklükten beri oynadığı okunu hedefe çevirme oyunu emirlerinin tartışılmazlığını da perçinledi. Bir gün emrinde demir disiplini ile yetiştirdiği 10 bin askeri varken okunu ava çıkan babasının üzerine çevirdiğinde askerlerinden hiçbiri tereddüt etmemişti.
Çanakkale’de “ben size savaşmayı değil ölmeyi emrediyorum” diyen Büyük Komutan ile Mete Hanın verdiği emir ile Halis demirin aldığı emir aynı kaynağa dayanmaktadır.
Türk Milletini yenilmez kılan zihniyet budur.
Yusuf Yılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.