- 569 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİZİM YEŞİLÇAM
YEŞİLÇAM VE BİZ
Oldum olası film izlemeyi severim. Küçükken babamla sık sık sinemeye giderdik ve ben film artisti olmayı kurardım kafamda.
Ben böyleydim de başkaları farklı mıydı? Hep birlikte :”Bindik bir alamete, gidiyoruz kıyamete” dedikleri gibi hepimiz aynı yolun yolcusuyduk velhasıl.
Dürüstlüğün ne olduğunu, mertliği, kahramanlığı Yeşilçam’ın penceresinden gördük. Kahraman, Cüneyt Arkındı; kimi zaman Kara Murat olarak, kimi zaman Malkaçoğlu olarak. Kartal Tibet vardı bir de, Karaoğlan olurdu, Tarkan olurdu. Daha birçok kahraman vardı hayal perdemizde. Biz kahramanlığı onlardan öğrendik. Mesela kahraman, düşman ne kadar güçlü olsa da tek başına savaşırdı onlarla. Hiçbir zaman arkadan vurmazdı ne kadar haklı da olsa.
Sonra kadınlar vardı perdede. Önceleri çok namusluydu hayal kadınlar. Türkan, Fatma, Filiz Hülya derken onlara benzenleri de çıktı namus yönünden. Hatta Türkan öpüşmedi bile filmlerinde.
O dönemlerde iyi ve kötü diye iki kutup vardı bizim dünyamızda. İyilerin temsilcilerini sever kötüleri sevmezdik. Hatta öyle sevmezdik ki onları çarşıda görsek dövmeye bile kalkardık. Kötülerimiz vardı, meşhurdular onlar. Bilal İnci, Erol Taş, Tecavüzcü Coşkun, Aliye Rona’larımız vardı.
İçki kötüydü, diskotekler de bir o kadar kötüydü. Hatta birilerinin elinden gazoz içmezdi bizim kızlar sonunun ne olacağını filmlerden gördüğü için.
Şimdi bakıyorum da ne kadar uzağız onlardan. Bizin kahramanlar yaşlandıkça biz korkaklaştık, bencilleştik. Namuslu kadınlarımız perdeden çekilince bedenlerini satan, bu görüntülerle para kazanan kadınlar çıktı ortaya. Biz de aynı oranda namustan o kadar uzaklaştık.
O günlerin öcüleri bizim ideallerimiz oldu. Artık sokaklarda Cüneyt’ler değil Erol Taş’lar dolaşıyor. Kızlarımız namus timsali Türkan’a değil Paris Hilton’a özeniyorlar.
Kafa yormadan edemiyorum. Eğer Yeşilçam eskisi gibi gitseydi biz hala namus timsali olur muyduk? Bizi Yeşilçam mı bozdu? Yoksa biz mi Yeşilçam’ı bu hale getirdik?
İşin aslı şu ki, Yeşilçam bizi bir yerlere götürmek istemiş olabilir. Ama inanın ki onu bu hale getiren biziz. Biz Yeşilçam’ın ta kendisiyiz aslında.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.