- 646 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mal ve Mülk ile Övünme
İnsanlık tarihinin tozlu sayfaları, mülkünün sayısını ve servetinin ağırlığını bilmeyen Karun misali zenginler ile doludur. Allah’ın Nebilerinden ve Allah dostlarından Malı ve mülkü çok olan nice zat mevcuttur. İslam tarihi kayıtlarında malı ve mülkü çok olan insan sayısı pek çoktur.
Hazreti Hatice annemizin serveti, Hazreti Osman R.A. zenginliği Hatemi Tai gibi zatların zenginliği asrısaadet örnekleridir. Hazreti Süleyman A.S. mın serveti ve gücü emsalsizdir. Hazreti İbrahim A.S. Serveti o kadar çoktu ki azalması için Allah a C.C yalvardı. Rabbimiz Ona “ Bir şey yediğinde ayakta ye” diye vahyetti. İbrahim A.S. ayakta yemeğe başladı yemek ve ekmeğine hürmeten yere düşmesine izin vermediği için mülkünde azalma olmadı.
Malın mülkün en önemli özelliği elinde bulunduran zatın o malı nasıl kullandığıdır. Nice zenginin Malı harap olup giderken kimisinin malı onun kurtuluşuna vesile olmamış. Kimisinin malı imtihanı kaybetmesine vesile iken, Mal çokluğu kimisini hak ve hakikate isyana kadar sürüklemiştir. Günümüz Müslümanının insanın mal ve mülk ile övünmesi büyük bir gaflet ve sıkıntıdır.
Birisi konuşuyor; Ben en iyi mağazadan giyiniyorum, orta ve düşük fiyata ürün satan mağazadan giyinmem diyo,r karşısındakiler de nefsin tuzağına düşerek alışveriş yaptıkları lüks mağazalardan bahsediyor ve laf yetiştirme rekabeti kızışıyor. Unutuyor nerede ve ne halde olduğunu, etrafındaki insanların maddi durumunu unutuyor. Konuştukça konuşuyor. Nice sahabe-i kiramın fakrı zaruretini unutuyor. Rabbim daha çak versin lakin Mal ile övünülmeyeceğini unutuyor.
Atila Yalçınkaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.