- 804 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Karanlık sokak
Şehrin en karanlık kuytu köşelerinde bulunan bir sokak vardı. Bu sokakta bir kız çocuğu yaşıyordu, tek başına. Kimsenin o kızdan haberi bile yoktu. Nüfus cüzdanı da yoktu. O istemiyordu, çok farklı düşünüyordu.... Ve hep aynı şeyleri kullanıyordu; Aynı kazak , pantalon , ayakkabı ve kitap. Ama tertemizdi. Ve hiç kokmuyordu bile. Bir gün o sokaktan bir adam geçmişti.O sokağa o kız çocuğundan sonra ilk ayak basan adam. Kızı farketmiş olacak ki kıza doğru yürümeye başladı.
Bir süre tereddüt etti ama kızın yanına oturdu.
’Selam küçük kız ’ dedi ama kızdan ses gelmedi.
’Şey adın ne bakalım kayıp mı oldun ? ’
Kız adama baktı ama yine cevap vermedi.
’ Hm konuşmak istemiyorsun değil mi ? Aslında haklısın bile. Bu dünyada konuşulacak bir şey kalmadı zaten... Haklısın . . .
Kız dudaklarını araladı , sesini düzeltti.
’Konuşulacak çok şey var ’
’Ne gibi mesela ’
’Annem ve babam ben henüz bebekken bu sokağa attılar. Nereden mi biliyorum? ’
Bekledi..... Bekledi....... Bekledi ve gözünden akan göz yaşı âdeta temiz vücudu baştan temizledi ve minik kızın yüzü parladı.
’ Bu karanlık sokak anlattı bana... Masal gibi....
Kimi çocukların anneleri anlatır uyumadan önce masalları ama bana bu karanlık sokak anlattı .
Kimi çocuklar annelerine yaslar sırtını ama ben bu karanlık sokaktaki duvarlara yasladım.
Kimi çocuklara anneleri kendi elleriyle yedirir yemeklerini , ama ben bu karanlık sokağın kenarında ki çöplükten yedim temiz bulduğum yemekleri,(Bunları söylerken sanki ilk defa konuşmuş gibi hüngür hüngür ağlıyordu... Adam ise bir yere odaklanmış , göz yaşlarını da bir bir siliyordu.)
Kimi çocukların nüfus cüzdanı bile var değil mi?
Belki size normal geliyordur ama bana anormal geliyor artık . O olmadan hiç bir şey yapamıyorlar değil mi? Ama ben kimim diyorlar sürekli, o kimlik olsa bile ...Ben o kimliği istemiyorum çünkü insan adıyla anılmak istemiyorum. Neden mi ? Çü - Çünkü annemgilde insandı. Hayat benim için bu karanlık sokaktan ibaret. Benim annem oldu bu sokak , babam oldu, kardeşlerim oldu. Kimi zaman kütüphanem bile oldu. Okuma yazma bilmesemde kitapların ne anlattığını anlayabiliyorum, BU KARANLIK SOKAK SAYESİNDE . . .
Ve bu kitap temizledi beni duş almasam bile . . .’
Kız hâlâ ağlıyordu, ağladıkça temizleniyordu ama minik kız gözyaşını ilk defa görüyordu,ilk defa konuşuyordu hemde hiç bilmediği bir adama. . .
Adam ise durmadan ağlıyordu. Hemde hiç durmadan .
’Şey s- se- sen iyi m- misin? ’
’ İnsan olmadan gayet iyiyim’ dedi küçük kız.
Adam düşünüyordu. Geçen yıl annesi ona sarhoşken " Zorlandığım için bir kızı karanlık bir sokağa attım" demişti . Ama adam annesini pek umursamamıştı o zaman, sarhoştu çünkü .Nasıl attım diyebilirdi minik bir kız çocuğuna, hemde kendi çocuğuydu. Pişmandı ve keşke annesine kızsaydı ve keşke. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
( 1 Yıl Sonra )
Adam ile küçük kız birlikte yaşıyordu ve adam kardeşini hiç bırakmamak üzere almıştı o karanlık sokaklardan . Bırakmayacaktı onu .... Annesinin yüzünü görmek bile istemiyordu ....
M U T L U S O N
İnsanlar kafayı yemiş
Ne biçim insanlar var ya
İnsan biraz saygılı olur
İnsanlar da iyice değişik
Aman iğrenç insanlar
İnsanlık ölmüş
İ Ş T E B U Y Ü Z D E N İ N S A N O L M A K
İ S T E M İ Y O R U M !
YORUMLAR
hayatın en acımasız yüzlerinden birini anlattı yazı, acımasız insanların kendi öz çocuklarına yapabildiği en büyük kötülüklerden biriydi, anne olmak öyle kolay değil her doğuran anne değildir, anneelik fedakarlıktır, sevgi verebilmektir, korumak kollamaktır çocuğunu, farkındalık yaratan bir metindi , içim acıdı sevgili yazar , hayat herkese güzellikler sunsun diyorum ayrıca hoşgeldiniz sayfaya diyerek başarılar diliyorum, kaleminiz daim olsun, selam ve saygılarımla