- 710 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
SOSYAL AĞ PAYLAŞIMLARINDA BEĞENİ SAVAŞI
Beğenilme dürtüsü ya da beğenilme egosu ileri safhada tavan yapmış insanlar türemesine en iyi örnek sanırım sosyal ağ paylaşımlarıdır.
Yıllardır tanıdığım ve birbirimizi hiç bir konuda kırmadığımız bir dostumla yolda karşılaşıyoruz. O kadar acelem var ki anlatamam. Kısa bir selamlaşma ve hal hatır sorma işleminden sonra ısrarla acelem olduğunu ve izin istediğimi belirtiyorum ama nafile. Kolumdan öyle bir çekiştiriyor ki sanki kopartacak.
“Bu kadar diretmesinin önemli bir sebebi var, belli ki bilmediğim kötü bir şeyler oldu” diye düşündüm bir an. Öyle ya, yüzünü asık ve kendisini bir o kadar gergin görünce başka bir şey düşünemiyor insan.
Meselenin ne olduğunu sormama gerek kalmadan kızgın bir ses tonuyla “ben senin facebooktaki tüm paylaşımlarını beğeniyorum ama sen her zaman beğenmiyorsun. Geçenlerde beğeni yapmayan bir kişiyi daha sildim bu yüzden. Bir daha da konuşmuyorum kendisi ile. Bu gece sabaha kadar bekleyeceğim gerekirse. Paylaşımlarımı beğendin, beğendin. Yoksa seninle de arkadaşlığımız biter” demesin mi?
“Herhalde beni sosyal platformdaki (facebook) arkadaşlık listesinden silecek” diye düşünürken, “bu gece beğeni yapmazsan bundan sonra yolda da görsem, ne selam veririm ne de selamını alırım” demez mi?
“Yahu güzel arkadaşım, 24 saat internet sayfası üzerinde oturup da her saniyesini kaçırmadan her birinizi ayrı ayrı görebilecek yeteneğim de yok. Böyle bir gücüm de.”
Bahsetmiş olduğu sosyal paylaşım ağında beş bin kişi bir saniye içinde tek bir paylaşım yapsa saniyede eder beş bin paylaşım. Hangisini görüp, hangisini beğeneceğim? Her birini görmek için sadece bir saniye ayırsam 1 sn. X 5.000 = 83,3333333333 dakika ediyor.
“Sen bu deryaya öyle bir dalmışsın ki, öyle birkaç paylaşımla da kalmazsın. Allah’ım bana sabır ve dayanma gücü versin.”
Bu, benim yaşamış olduğum küçük bir örnekti sadece. Bunun çok daha ileri boyutunda olanlar, hatta tedavi mekanizmalarını dahi zorlayan boyutta gelişmiş olanları var.
Bu hastalığı tedavi etme arayışında olan insanlar varken, bunu fırsat bilenler de mevcut tabii. İnternet denilen sanal dünyada kendi paylaşımlarını üst seviyelerde görmek çabası içindekilere beğeni sağlayıcı programlar sunulmakta. Hatta daha da ileriye gidecek olursak, “beğeni hilesi” adı altında birçok program geliştirilmiş ve egosunu bu yoldan tatmin etmek isteyenler para ödeyerek bu programları ediniyorlar ya da bu yönde hizmet sunan sitelere ücretli üye oluyorlar.
Kendinizi, hiç tanımadığınız insanların paylaşımlarına beğeni ve yorum yapmış olarak görürseniz şaşırmayın.
Remzi ÖZKAN
YORUMLAR
HOCAM YAZAN ELLERİNİZE SAĞLIK. HAKKANİYET DOLUDUR SÖYLEDİKLERİNİZ. İNSANLARIN KALBİ CİĞERİ BEYNİ VESAİRE... SANIRIM SOSYAL AĞLARLA ATIYOR. BENİ DE ÇOK KÜÇÜK GÖRDÜLER Kİ 7DEN 70ŞE DE OLSA HAYATTA HİÇ MİDEM BULANMADIĞI KADAR BULANDI. GERÇEK ÖRNEKLER OLARAK İNSANLAR ::: (HERKES BENİM KÖPEĞİM - ACİL SERVİS DOKTORUYUM, AMA YAPTIĞIM SİYASETLERİ BEĞENENLERİM ÇOK - KONSERVATUAR OKUDUKLARINI BELİRTENLER AMA SESLER CIRTLAK, ENSTRÜMANLAR BELİRSİZ, AKABİNDE SIKILDIM TARİH BÖLÜMÜ OKUYUM... YAZIK GÜNAH, İNSANLAR DEĞER BİLMİYOR.
BU ZAMANDAKİ HASTALAR İNTERNETTEN DOKTOR KESİLİP, HASTANEYE DOKTORLARIN AYAĞINA GİDENLER...
NEDİR BU İNSANLARIN PİS SOSYAL MEDYALAR, UYGULAMALAR TELAŞI?
SÖZDE SİYASİ LİDERLERDE HALKA AÇIK HESAPLAR AÇIYOR YA, MADEM BİZLER ONLARI SEÇİYORUZ, MADEM HALKA HİTAP EDİP, HALKIN SORUNLARINA KOŞACAKLAR... BEĞENİLENLERİ ÇOK, AMA HALKA CEVAP VERENLERİ YOK.
YOK HOCAM YOK. ÇOK ŞÜKÜR SOSYAL MEDYA ZIMBIRTILARINA YILLAR ÖNCE SON VERDİM.
SAYGI SELAMLARIMLA
.kara fırtına. tarafından 2/3/2019 2:57:22 PM zamanında düzenlenmiştir.