- 1398 Okunma
- 11 Yorum
- 2 Beğeni
AMBARGO!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hayatım boyunca kadın erkek eşitliğine her zaman saygı duymuş ve bunun ısrarcı bir savunucusu olmuşumdur.
Hatta bir tık öteye gitmiş çevremde tanıdığım tüm kadınların her konuda erkeklerden daha başarılı olmaları için yapılması gereken ne varsa yapılması gerektiğini savunmuş ve olanaklarım ölçüsünde kadın arkadaşlarımı desteklemişimdir.
Gerek mesai gerekse sosyal hayatımın içinde var olan kadın arkadaşlarımın her alandaki başarılarıyla gurur duyar acayip keyif alırım.
Kadınlarda gördüğüm özeliklerin başında çok yetenekli olmalarının yanın da başarı konusunda sınır tanımamaları gelir. Hedeflerine ulaşmak için dur durak bilmeksizin çalışırlar. Bu düşünce ve davranış kalıplarının yaradılış özelliklerinden kaynaklandığını anlayabiliyorum.
Buraya kadar her şey, iyi hoş güzelde, kadınların erkeklere yönelik ceza ve ödül anlayışlarındaki mantığı bir türlü anlayamıyorum.
Birkaç gün önce çalıştığım iş yerinde odamdaki bir dosyaya bakmak için üretim bandından ofislerin olduğu alana geçmiştim ki, insan kaynakları bölümünün sorumlusu hanım arkadaşımızın odasında, idari kadroda görev alan dört hanım arkadaşım kısa bir kahve molası vermiş kendi aralarında sohbet ediyorlardı. Kapısı açık kalan odadan istemeden de olsa yüksek tonda süren sohbetlerine kulak misafiri oldum.
Muhasebeden sorumlu arkadaşımız diğer kadın arkadaşlarına dert yanıyordu. Geçen hafta pazar günü eşine sinemaya gidelim demiş, eşi de çok yorgun olduğunu evde vakit geçirmek istediğini söylemiş ve hafta sonunu evde geçirmişler. Hafta ortası eşi arkadaşlarıyla halı saha maçı yapmak için izin isteyince bizim hanım arkadaşımız da izin vermeyip kıyameti koparmış. Diğer hanım arkadaşlarından biri, ooh iyi yapmışsın deyip şu erkek milletine yüz vermeyeceksin derken, sözlü olan yani henüz bekar sayılan bir diğeri de yazık kıız keşke izin verseydin diyerek duygusal anlamda fikrini söyledi. Muhasebeden sorumlu arkadaşımız da cevaben; İzin yok, ona ambargo uyguladım dedi. Bu ambargo neleri kapsıyor bilemiyoruz tabi ama belli ki eşi olan beyefendiyi sıkıntılı bir süreç bekliyor. Umarım bu süre kısa olur.
Nihayetinde odamdaki işimi bitirip yeniden üretim bandına dönerken yarı şaka yarı ciddi bazen de gülüşmelerin olduğu bu sohbet devam ediyordu.
Oda da sohbet eden dört hanım arkadaşımın eşlerini de gayet iyi tanıyorum ve tanıdığım kadarıyla hepsi de oldukça yakışıklı ve kültürlü, eşlerine ve çocuklarına, bir diğeri de sözlüsüne bağlı ve efendi adamlar. O halde bu ambargolar niye?!’’
Kadınlar erkeklere ambargo uyguladığında erkeklerin hayatları kararıp ambargo kalktığında nefes alıp mutlu oluyorlarsa burada bir eşitsizlik var demektir.
Tamam kabul ediyorum kadınların sezgileri erkeklere göre daha güçlü daha zeki ve komplike yaratılmışlardır. Gerçi erkeklerin bazıları altlarından donları alındığı halde kendilerinin daha zeki olduğunu iddia etseler de bu durum kadınların üstün olduğu gerçeğini değiştirmez zaten cinsiyeti tanımlamak için bize boşuna er(kek) dememişler!
Bu nedenle kadınların erkeklere bu tür ambargolar uygulamasını protesto ediyorum. Bu kadınların erkekler üzerindeki faşist bir baskısıdır.
Yaşasın çiftlerin eşitliği. Kahrolsun kadınların erkekler üzerindeki faşist baskısı. İnsanlık onuru ambargoyu yenecek.
Protesto tamam da, bu sloganlar biraz ağır mı oldu ne!
Serhat BİNGÖL 02.02.2019
YORUMLAR
Serhat BİNGÖL
Artık uyanıp farkın dalık oluşturmalı ve bu hareket destek verilmeli.
Saygı ve sevgilerimle.
Eşitlik içeren cümlelerinize çok teşekkür ederim Serhat bey. Ancak yapacak bir şey yok. Bazen erkeklerde eşlerine bazı cezalar uygularlar. Burada ''cezayı hak edecek ne yapmış'' sorusuna verilecek cevap önemli esasen :)))
Neyse sonuç olarak direnin erkekler, kazanacaksınız :)))
sevgilerimle...
Serhat BİNGÖL
Pazar günü basit bir sinema teklifini ağır bir yorgunluk mazeretiyle geri çevirmenin, birkaç gün sonrasın da halı saha da maç talebinde bulunmanın cezası ambargo olmamalı. O zaman sormazlar mı cumartesi gecesi evde yapılan maç sonrasında yaşanan o ağır yorgunluğun sorumlusu kim? Diye
Sevgili Deniz Hanım. Erkekler adına başlayan bu direniş hareketinin naçizane tek temsilcisi ben olsam da, biz kırılgan erkekler bir gün güç birliği yapacağız. Bundan kimsenin şüphesi olmasın. Gerçi çevremden tanıdığım erkekler bu harekete destek vermeyip ikna etmeye çalıştığımda; yaa, git işine manyak mısın lan senle mi uğraşacağız gibi olumsuz tepki verseler de (arada küfür edenlerde oluyor) gelecekte bu hareketin güçleneceğine ve adımla anılacağına olan inancım tamdır.
Hemcinslerimin beni takmamaları ve bana destek vermemeleri, aslında kadın baskısının somut örneğidir.
Hiçbir ambargo haklı direnişimizi kıramayacak.
Saygı ve sevgilerimle.
Yengeeeeeee. Ambargoya devam. Böyle ucuz numaralara geleceğini hiç sanmıyorum ama yine de bir büyüğün olarak hatırlatayım dedim. Bu Serhat var ya bu Serhat, ambargoyu delmek için yapmayacağı numara yoktur. Sakın yeme.
''Sinemaya gidelim deyince '' Yorgunum'' '' Halı saha maçı'' deyince koşa koşa gitmek neymiş göster ona.
Bu konuda sen haklısın. Hiç de faşizanca bir uygulama değil.
Serhatcığım ! Bu işi iki adet tek taş paklar artık. Neden mi iki? Biri ambargonun kalkması için, öteki sevgililer günü hediyesi. Doğum günü yakınlardaysa üç tektaşa kadar yolu var bunun. haydi Allah kolaylıklar versin. Maç sana biraz pahalıya patlayacak vesselam.))))))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları tarafından 2/3/2019 7:13:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Serhat BİNGÖL
Saygı ve sevgilerimle
Eşitliği savunmak ve bir tık ötesi; her halükarda insan fırsat eşitliği diye haykırırken bazı sebeplerden ya da sebepsiz çıkarımlardan dolayı bir şekilde göz ardı edilmek.
Bilgi ve zekanın her insanda eşit seyrettiği ve eğitim ilk etapta cinsiyetsizliği gelin görün ki; günümüzde kız çocukları hala bir adım geride
Konuyu çok güzel irdelemişsiniz ve merakla okuduk, yazarı takdir ettik her zamanki gibi.
Kutluyorum, değerli Serhat Bey.
Saygılar, selamlar.
Serhat BİNGÖL
Hocam. Bunu bütün içtenliğimle söylüyorum gelecekte daha güzel barış dolu bir dünya yaşamamız kesinlikle kadınların sayesinde olacaktır. Kadınların ikinci hatta maalesef üçüncü plana atıldığı ülkelerin az gelişmişliği sefaleti ve yaşanan şiddet ortamı bunun somut kanıtıdır.
Ancak kadınların erkekler üzerindeki hegemonyası yani erkek acziyeti üzerinden uygulanan ambargolar kabul edilemez.
Bu konudaki direnişimiz sürecektir yaşasın cinsiyet eşitliği.
Bende bu konuda ne kadar doluymuşum meğer…:))
Yorumunuza ve ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
Ay canım benim mümkün olsayfıda yazıyı kopyalayıp duvara adanilseydim alıntı bile yapamayacağım aylardır bilgisayarımbozuk el kadar telefonu kıllanıyorum şu an isminizi görüp de okumamak olanaksız benim için olağanüstü değerli önemli bir yazı ki bu güne kadar böyle gerçe dönük olanına rastlamadım ah canım ayol yazık oluyor şu saf şaşkın erkeklere saygı sevgi güzellik dolu yarınlar sizin olsun
Serhat BİNGÖL
Hocam. Erkeklerin saf ve şaşkın halinden her türlü faydalanıp, as bel kader bir konuda küçücük bir uyanıklık yapmaya kalkışmasında, kaldı ki onu da yüzümüze gözümüze bulaştırırız. Kadınların hemen ambargo uygulayarak cezalandırması hiç adil değil.
Naçizane yazımda bunu anlatmaya çalıştım.
Bu haklı direnişimiz sürecektir.
Saygı ve sevgilerimle
bence o topa girmeyin :-))
bir çiçek gider gün içinde ambargo puffff
kadın ilgi ister, ilgiden başını döndürün borçlandırın kadını, gene ambargo koyar, ilişkinin rengidir çünkü,
her kadının içinde küçük bir kız çocuğu vardır o kız çocuğuna hitap edebilirseniz sorun sonsuza değin yok olur...
kutluyorum pazar gününün koltuğuna yakışan yazınızı
sağlıkla kalın
Filiz Şahin. tarafından 2/3/2019 1:18:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Serhat BİNGÖL
Yoksa ambargoyu kaldırmak için çiçek almak mesele değil.
Saygı sevgilerimle
Serhat BİNGÖL
"Kadın insandır. Biz de insanoğlu" Muhteşem..
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
Hocam,
Gune gelen yazinizdan dolayi tebrikler. Sizin is arkadasi hakli, sinemaya gelince yani esinin istedigine gelince yorgun ama kendi istegine gelince hafta ortasi bile olsa yeterince enerji var. Bu muhterem adil davranmamis ....
Selamlar,
Abdullah
Serhat BİNGÖL
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
Ben kadın tarafındayım. Her ne kadar kadınların erkeklere biraz baskı uyguladıklarını bilsem de. Bu gereklidir yoksa, olacakları hayal edemiyorum.
Yine de kadın erkek her süreçte eşit olsa. Olmuyor. Yaradılışları ayrı.
Sorun insan olmakta.
Tebrikler..
Saygılarımla..
Serhat BİNGÖL
Size bir sır vereyim mi? Biz erkekler ne kadar özgür bırakılırsak o kadar sadık oluruz. Çünkü bizde entrika çevirecek zeka yok. Yani yaradılış itibariyle o donanıma sahip değiliz.
Yorumunuza ve ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
Arkadaşları davet edince hafta ortasında yorgun olmayan beyefendi
Sinemaya gitmeye gelince yorgun. Sinemada oturup film seyretmek mi yorucu, halı sahada koşturmak
Mı yorucu hocam. Burada egoizim yok mu?
Mutlu bir aile hsystı yaşamak için birbirinin isteklerine eşit davranmak gerekir.
O hanım arkadaşınızın bu isteğinin reddedilmişim muhakkak ilk değildir
Ne ka ekmek o ka köfte demiş
Hoşça kalın
Serhat BİNGÖL
Yorumunuza ve ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
Minos
Ama süresi açık bir ambargo ise despotizme girer ki asla tasvip edilecek bir şey değil Evlilik karşılıklı saygıya ve sevgiye dayalı bir kurum hoşça kalın hocam saygılar
Arkadaşları davet edince hafta ortasında yorgun olmayan beyefendi
Sinemaya gitmeye gelince yorgun. Sinemada oturup film seyretmek mi yorucu, halı sahada koşturmak
Mı yorucu hocam. Burada egoizim yok mu?
Mutlu bir aile hsystı yaşamak için birbirinin isteklerine eşit davranmak gerekir.
O hanım arkadaşınızın bu isteğinin reddedilmişim muhakkak ilk değildir
Ne ka ekmek o ka köfte demiş
Hoşça kalın