- 763 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
HİÇ BİR DİŞİ SAVAŞ DOĞURMAZ
Yaratılış gereği dişi doğurgan bir özellik taşır. Sürekli çoğalmaya ve çoğaltmaya meyillidir. Hayatın idamesini ve neslin sürekliliğini sağlar.
Şöyle bir düşünün; dünya kurulduğundan bu yana savaş doğuran bir dişi duydunuz mu ya da gördünüz mü?
Bilim adamları yaptıkları birçok bilimsel çalışmada, erkeklerin de doğurmalarının mümkün olup olamayacağı konusunda uzun uğraşılarda bulunmuşlardır. Erkek kimyasını farklı sürümlerle donatıp denemeler yapmış iseler de bu konuda başarı kazandıkları söylenemez. En azından, erkeklerin doğal yapılarını bozmadan normal doğum yapmalarının mümkün olmadığı gerçeği hala devam ediyor.
Hâlbuki bilim adamlarının aradıkları cevap, hemen yanı başlarında hayatın içinde yer alıyor. Dünyadaki birçok anlaşmazlığın ve savaşların sebebi olarak kadınlar gösterilip suçlansalar da savaşmayı, kavga etmeyi tasvip eden kadın görüntüsüne pek rastlayamazsınız.
Yaşanan bunca haksızlığın ve bunca savaşın temel sebebine indiğinizde erkeklerin var olduğunu görürsünüz.
Ya çıkar çatışmaları ya da ihtirasları yüzünden birçok üzücü olayın altında erkeklerin imzasına rastlarsınız.
Tüm bunları alt alta topladığımızda, erkeklerin de doğurgan olduklarını ve doğurabilecekleri tek şeyin savaşmak olduğunu söyleyebiliriz.
Sonuç olarak; hiçbir dişi savaş doğurmaz. Savaşı erkekler doğurur. Haksız mıyım?
Remzi ÖZKAN
YORUMLAR
Genellemelerle yapılan değerlendirmelere genelde karşıyım ama yapılan bilimsel araştırmalar ve yayınlanan sonuçlar kişisel değerlendirmelerden çıktığı için dikkate alınmalı diye düşünüyorum.
Biyolojik farklılıklarının yanı sıra toplumsal yönlendirmeler de devreye girince erkeklerin 'üstünlük' savaşları acımasız kararşar almalarına kadar gidebiliyor.
Kadın doğası gereği anaçtır, koruyucudur, kollayıcıdır, vericidir. Toplumun ona yüklediği roller genellikle bu çerçevede olduğu için kendini biçimlendirmesi de buna eklenince karşımıza 'yapıcı ve idareci' bir kimlik çıkar.
Kadınların yönetici olduğu firmaların başarı grafiğinin yükselişi, çalışanların verimlilik ve huzurunun artışı, hissedarlarının da daha yüksek kâr payı elde ettikleri 2017'de yapılan bir araştırma sonucunda grafiklerile ortaya konmuş.
Acaba dünyayı kadınlar yönetseydi, sonuçlar daha iyi mi olurdu diye de düşünüyorum doğrusu.
Konuyu gündeminize alıp okuyanların dikkatine sunduğunuz için teşekkür ederim Remzi Bey.
Saygılarımla.
Remzi ÖZKAN
Dişiler yapıcıdır. Bu gün dünya devletlerinin başında büyük çoğunluk erkekler var. Annelik duygusu dişilerin daha sevecen ve barışçıl olmalarına vesiledir... Kutluyorum...