- 932 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARZUHALİMDİR...
ARZUHALİMDİR...
Neresinden başlasam,nasıl söylesem bilemedim.Ben kendim için yaşamayı bırakalı uzun bir zaman oldu.Aşağı yukarı yirmi yılı aşkın bir süredir,diyebilirim.Başlangıçta hayallerim vardı,upuzun ve ulaşılmaz hayaller.
Mülayim,uyumlu ve fedakar bir eş,sıra dışı olmayan çocuklarım var.Bende sıradan bir insanım.Yani sıra dışı değilim.Olmak da istemem.Birlikte düşünüp,hayal edip ve düzen kurmaktı isteğim.Ama hayallerim asla gerçeklerimin önüne geçemedi.Akşam yatağa girerken hayal kurar,sabah uyanınca gerçeklerimi yaşarım. Hayallerim hiç bir zaman gerçekleri unutturmadı bana ve hep öylede olacaktır.Hani derler ya;"Evdeki hesap çarşıya uymaz".Benimde maalesef böyle oldu.
Evlat;İnsanın umududur,hayalidir,geleceğidir,geçmişidir.Yüreğidir,aşı ve ekmeğidir.Yüzüne gelen nurdur,ölürken üzerine örtülen topraktır.Sevinç ve mutluluğudur,başının tacı,sırtının kamburudur.İyileşmeyen yarasıdır.Bahtıdır,bahtiyarlığıdır.Burada zikredilmesi akla gelmeyen güzelliklerin tümüdür.Benim evlatlarım bu güzelliklerin daha fazlasını hak ediyor.Yazdıklarım az bile gelir.
Hayatımı düzenlerken çalacak kapım hiç olmadı,Yaradan’ın kapısından başka.Ama ben çocuklarımın Allah’tan sonra çalacak kapıları olmak istedim.Yalanı yok bazı bazı kaderlerini belirlemeye bile çalıştım.Ancak o iş Mevla’ya aittir.Başkasının kader belirleme çabaları beyhudedir zaten.Rabbim o alana girişi yasaklamış biz kullarına.
Ben bundan sonra sadece kendi yaşamımla ilgili kararlar vereceğim,dilek dileyip,dua edeceğim. Allah yarattığı her kulunun Allah’ıdır.Kendime söz verdim üstüme vazife olmayan hiç bir şeye karışmayacağım,konuşmayacağım ve susup oturacağım.Yani haddimi bileceğim.Kendi ailemden birilerinin bana had bildirmesi bana göre değil,ben bu değilim.Ayarı bozulmuş çark gibiyim,boşuna çalışıp duruyorum. Hayatım ve hayallerim benimdir.Kendime bile yasak koydum,kimseyi karıştırmayacağım.Bu dünyamı Rabbim’in yardımıyla ben kurdum,cefasını çektim,sıra sefasına geldi.Kararlarım tek kişilik olacak,eğer eşim dahil olmak isterse olur,ama istemezse gönül rahatlığıyla istediğini yapmasına itirazım olmaz.Çocuklarım her türlü iş ve düzen konusuna gönül rahatlığıyla karar verip teşebbüs edebilirler,asla itirazım olmayacak.Eğer fikrimi isterlerse ve o konuda bir fikrim varsa yardımcı olurum.Herkes kendi kararlarını verebilmeli ve bu kararlarının arkasında durmalı.Nimet külfet meselesi kişisel olmalıdır.Nimetinden faydalanmak gibi,külfetin de hesabını yapmak gerek,diye düşünürüm.
Sevgili Çocuklarım,ikinizi de çok seviyorum.Doğru veya yanlış ısrarın bir manası ve faydası yoktur. Bunu yaşayarak gördüm ve anladım.Hayat sizin hayatınız ve hayatınızla ilgili kararlarda size ait olmalı.Biz bu gün varız yarın yokuz.Yarın neler olacak hiç birimiz bilemeyiz.Annem ve babam yoklar.Benim bugün olmam yarında olacağım anlamına gelmez.Hep merak etmişim.Benim düşünce ve tavsiyelerimin önüne set çektiniz. Başkalarının yani arkadaş ve çevrenizde olanların aştığı o örmüş olduğunuz seti ben asla aşamadım.Aciz kaldım.Acziyetimin sebebi ise sizi kırmak ve size zarar vermekten korkmamdı.
Sizlere söz veriyorum asla size bir şey sormayacağım.İsteseniz de karışmayacağım,sadece düşüncemi sorarsanız söyleyeceğim.Yapıp yapmamakta serbestsiniz.Sizin işinize,aşınıza,bekarlığınıza ve evliliğinize asla müdahil olmayacağım.Siz isterseniz ve sizin istediğiniz kadarına sadece fikir bazında müdahil olacağım.
Bugüne kadar kötü bir şeyinizi görmedim.İyi ve saygılı evlat oldunuz.Çok çok teşekkür ederim sizlere.Hayatımda olmanız benim en büyük mutluluğum olmuştur.Bu hep böyle de olacaktır.Yakınımda ve yakınınızda olmam şart değildir.Sağlıklı,mutlu ve huzurlu olmanız bana yeterde artar.Rica ediyorum bana bir şey sormayın ve cevabi bir şey yazmayın.
Bu satırların sonunda rahatsız da olsanız bir tavsiyede bulunmak isterim.
İnsan hayatının dengesi azlık ve çokluk üzerinedir.Hayatınızda hayal çok ise gerçek az demektir. Hayatınızda her daim gerçekler çoğunlukta olsun,hayalleriniz azınlıkta.Hayaller insanın ayağını yerden keser, gerçeğin ayağı ise yere basar.Gerçeğin reçetesi mutluluk ve huzur verir,hayalin reçetesi ise ağrılı ve acıdır. Korkuda,cesarette insanidir.Yaradan’dan korkun,haklı iken cesur olun.Ama her şeyin önüne aklınızı koyun.Allah önce insanın aklını,sonra malını ve daha sonrada canını alırmış.
İkinizi de sevgiyle öpüyorum.
Nurettin GÜLBEY
Saat : 00:48
25.01.2019
YALOVA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.