- 832 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DUYGULARIN ANATOMİSİ
İnsanoğlu biyoloji karmaşıklığından daha esrarengiz bir yapıya sahiptir.duygusal olarak
insanoğlun da biyolojik olarakortak olmasına rağmen duygusal olarak ortak özellikleri olduğuna inanmıyorum
mesela herkes acı çeker olmasına rağmen herkeste aynı yıkımı sağlamaz.gibi
Diğer duygular için de aynı etki yarattığını düşünmüyorum.
duyguların ortaklığı kavramını şiddetle red eden topluluktayım.
şöyle özetleyebilirim sadece eş sesli yani aşk her insanda aynı değil.
Böyle olmasa insanoğlu üretiminde bir devri daim oluşmaz mıydı
Sözün özü herkes leyla olmadığı gibi herkes mecnun da olmaz misali gibi...
YORUMLAR
Duygular %50 oranında kişiden kişiye göre değişiklik gösterse de %50 oranında ortaktır.(İlla ki bir oranlamaya ihtiyaç duyarsak tabi) Durum duyguların açığa çıkardığı sonuçlar açısından da böyledir. Örneğin öfke duygusu bir takım insanda şiddete varabilirken, başka bir grupta da kişinin içinde kalıp kendi kendisini tüketmesine neden olabilir. Eğer duygular genele hitap etmiyor olsa idi psikoloji diye bir bilim ve insanı ehlileştirme gayesi güden öğretiler açığa çıkmazdı. Kişiden kişiye göre değişen özelliklerimiz olduğu kadar diğer insanlarla paylaştığımız birçok psikolojik özelliğimiz de vardır.
Kişilik ağırlıklı olarak çocukluk döneminde oluşur. Doğumumuzla birlikte dünyayı, hayatı ve en yakınımızdan başlayarak insanları gözlemlemeye ve elde ettiğimiz bilgiler neticesinde hayatı deneyimlemeye başlarız. Bu gözlem ve deneyimlerimizin ana kaynağı anne babamızdır. Onların düşünce, duygu, söylem ve davranış alışkanlıkları gözlem ve deneyimlerimiz neticesinde bize geçer. Bir bakıma bizim kişiliğimiz anne babamızın kişiliğinin bir benzeridir. Bu yönüyle bakıldığında bile ortak duyguların varlığı fark edilebilir.
Katkıda bulunmak istedim. Saygılarımla.
demirelim_46 tarafından 1/20/2019 5:35:10 PM zamanında düzenlenmiştir.