- 588 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADER
Kader çoğu zaman medarı münakaşa olmuş bir bahistir ve çoğu zaman içinden çıkılası müşkil görülmüş çok derin bir konu olmakla beraber bazende yanlış yorum ve anlaşılmalara neden olmuştur..kader Allahın yaşadıklarımızı kainatta her ne var ise önceden bilmesine ve o şekilde yaratmasına denir..biraz açmak gerekirse önceden izlediğiniz bir filmi tekrar izlediğiniz zaman şu sahnede böyle olacak bu sahnede böyle olacak demeye benzer ,sizin bu sahnede böyle olacak demeniz bunu önceden bilmenizden kaynaklanır yoksa siz dediniz diye o öyle olmadı,insanda cüzi bir irade vardır ve Allah herşeyi yani siz neyi yapmak isterseniz onu sadece yaratır onun yaratması sizin isteğinize bağlanmıştır evet bir insan birini öldürmeyi irade eder oda ona o imkanı varsa eceli gelmişse yaratır .Allah sizi zorla kötülüğe zorlamaz insan isteğiyle istediği yola başvurur oda yaratır..bide ilim maluma tabidir yoksa malum ilme değil..yani insanda bukadar hücre var demek insanın hücreyi var ettiği anlamı değildir var olan hücreyi bilmesidir..gökte güneş var demekle güneş çıkmadı güneş çıktı biz var dedik..Allahında bu böyle yapacak demesi aynen böyledir yoksa zorlamayla değildir .farzı muhal mehmet yemek yiyecek şu saatte demesiyle ben yemek yemedim .yemek yediğim için o yemek yiyecek dedi..burdaki tek fark yemeğide onun yaratmasıdır ..durakta taksi bekleyen birine taksi gelmesi gibi onu taksiye o zorlamadı o taksi istedi oda taksi gönderdi gibi..ikinci kader ise yazılan yani irade dışında olandır...doğduğun yer boyun annen baban akraban hastalık ölüm felan gibi bunlar kader içersinde muhakkak olandır burda irade çalışmaz ekseriyetle..buda şuna benzer otobüse binmeyi irade edebilirsin ama hangi otobüsün kaza yapacağını bilemezsin işte senin iraden dışında olan kaza yapacak olan otobüse bindirilmendir....İnşaallah anlatabilmişizdir buda biizim anladığımızdır ...
MEHMET KARAHANLI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.