G.Ö.T. (Gerisini Önemsemeyen Topluluk)
Bunları nerede olsa tanırsınız. Trafikte, çarşıda, pazarda, dağda, kırda, bayırda yani her yerdeler. Kısaca göt olarak tanımlayabileceğimiz bu kesim, kendilerini bizlerden çok daha üstün varlıklar olarak görürler ve bizlerin uymak zorunda olduğumuz kuralların kendilerini bağlamadıklarını düşünürler. Trafikte herkes sağa dönmek için sağ şeritte beklerken, sol şeritten gelip ikinci, üçüncü hatta dördüncü sırayı yapıp diğerlerini de engellemekten utanmamaları bundandır. Evet, götler utanmazlar, mahcup olmazlar. Her lafa, her söze bir cevapları vardır. En önemli argümanları; “Herkes yapıyor kardeşim” şeklinde özetlenebilir. Erişkin bir Göt, tek şeritli yolu kapatmak pahasına durup, birileriyle sohbet edebilir. Arabalarının camından çöp atabilir, yerlere tükürebilir yürürken size çarpıp bir de ters ters yüzünüze bakabilir.
Götler bir aradayken oldukça gürültülü olurlar. Plajda, piknikte, cafe’de, bar’da diğer toplum bireyleri ile aynı ortamdayken, kendilerini belli etmek için aralarında bağıra bağıra konuşurlar. Sadece kendilerinin gülebileceği espriler yapıp, vahşi doğadaki bazı iri yaratıklar gibi homurtular çıkararak eğlenirler. Kabadırlar. Nezaket nedir deseniz, kadın ismi derler.
Götler çok çeşitlidir. Zengin, fakir, eğitimli, eğitimsiz her kesimden götler vardır. Bunların çoğunluğu ÇÜK (Çok Ünlü Kişi)’lere özenirler. Dizilerdeki karaktersiz karakterleri kendilerine örnek alıp onlar gibi davranmaya çalışırlar. Önceleri sadece varlıkları ile rahatsızlık veren göt’ler ilerleyen aşamalarda diğerlerine fiziksel zarar verecek boyuta gelebilirler.
Bir göt kolay mı yetişiyor? Evet çok kolay. Doğduğundan itibaren çocuğun her istediğini yapın, ona herkesten üstün olduğunu söyleyin, onlu yaşlarında ayaklarını duvara dayamış oyun oynarken sizden bir şey isterse koşun getirin, küçük yaşlarda sokakta arkadaşları ile itişip kakıştığında koşup gidip onu iten arkadaşından hesap sorun, çişi gelince umumi tuvaletlerde klozetin kenarlarına işetip, orayı öylece bırakın. Örnekleri çoğaltmak mümkün ama temel felsefe dünyaya getirdiğiniz çocuğun sadece maddi ihtiyaçlarını karşılayın, sevgi, saygı gibi değerlerden uzak durun yeter. Göt kendiliğinden oluşur zaten.
Siz SİZ olun, GÖT (Gerisini Önemsemeyen Topluluk) ferdi olmayın…
YORUMLAR
içerik çok tanıdık
haklı serzeniş ve başlık dehşet
kutlarım
çok ünlü kişilerin ve gerisinin önemsemeyen topluluk üyelerinin tamamen yok olması olanaksız ama olabildiğince azalması ve ve ve sorumlu bilinçli anne babalar tarafından yetiştirilen, kendine, topluma saygılı, sevgi dolu, merhametli bireylerin çoğalması temennisiyle
esen kalın
VarolT
Filiz Şahin.
Evet bu güruh çoğaldı,balık baştan kokar misali en büyük g.ö.t,ç.ü.k leri biliyoruz,imam .... yaparsa cemaat .... yapar,en büyük imam ve en büyük balıkları biliyoruz,güzel yazı selamla.
VarolT
Teşekür ederim...