- 780 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
AÇ GÖZÜNÜ
ey dünyaperest nefsim
başını göğe kaldır ve bak!
her gece ve her akşam kendilerini senin seyrine bırakan sayısı milyon belki milyarları bulan ve çoğusu dünyadan yüzler ve binler kat büyük olan şu yıldızlar aceba tesadüf eseri oluşmuş olabilir mi?hepsi yerli yerinde ve yüzde bir ihtimal bulundurmayan tesadüf sonucu olmadığını lisanlarıyla ve oluşturduğu mizanlarıyla isbat ederler!
ey nefsim
mehtabı görmez misin dünyaya uydu olmuş, ve insalığa adeta bu gün pazar bu gün ptesi diyecek kadar düzgün ve nizamlı çalışıyor hiç şaşırmadan ve hiç sıkılmadan!
ey nefsim
dünyadan binler kat büyük ve hararetli ateşiyle dönen her sabah doğudan doğan ve her akşam şaşırmadan batıdan batan, güneş aceba tesadüf eserimi görevini yerine getiriyor!
ey nefsim
ya saydıklarım akıl sahibidir ve bizi tanıyor ve ona göre yönelgelerini doğuş ve batışlarını ayarlıyorlar, yada bunları bir kudret eli yönetiyor ve bizim hizmetimize sunuyor!
ey nefsim
yer yüzüne bak şu tatlı ve tuzlu suyun birleştiği fakat birbirine karışmadığı denize bak,baharda yeşeren nebatata bitkilere bak ve hazanda tekrar solduklarına bak!
ey nefsim
aceba çamurla beslenen bir ağaç nasıl tatlı bir elma bizlere veriyor ve bizi bilmeyen bir inek tamda vücudumuza yarayan ve şifa olan sütü nasıl veriyor?
aceba meyveler vitamine ihtiyacımız olduğunu nereden biliyor,ve hakeza ekmek karbonhidrat eksiğimizi nerden bilip tamamlıyor
ey nefsim
yağmurlar niye imdadımıza yetişiyor
kurumuş yer yüzüne neden can katıyor
barajları doldurup adeta susamışsın al su içdiyor!
seni tanımayan tavuk sana yumurta veriyor, bir keçi al etimden ye diyor kuvvet al diyor!
ey nefsim
niye hala ısrar edersinbütün kainat yardımına koşuyor,aceba aklı olmayanve seni tanımayan kainatın sana koşması tesadüf müdür?
ey nefsim
kibirlenme gururlanma! gerçeği kabullen teslim ol.
vücudum benim dersin peki niye uyanmadan yapamaz uyumadan yapamazsın,neden ağrıyan bir yerine dur deyip hükmedemezsin!neden göz yaşlarını tutamaz,gülmeden yapamazsın?neden gidene canın yanar sahi neden acıkırsın tuvalete çıkmadan yapamaz mısın?
ey nefsim
sen senin değilsin bil anla! idrak et!
ölümden korkarsın ama ölmemeye gücün yok!
karanlığı sevmezgüneşi doğurmaya gücün yok!
sen kaybetmek istemezsin lakin seni dinleyen yok!
ey nefsim
içindeki sesi dinle! bak ki sana ne diyor?
sana beni bir yaratan var! bir Allah var beni ona bırak,
ben onun kuluyum bırak ki dünyam mamur olsun!
bırak ki ben tek başıma bunca elemle baş edemem diyor!
geçmişe baksam hüzün geleceğe baksam endişelerim var!
bırak Allaha kul olayım tek başıma bunca ağırlığı kaldıramam güneşin doğuşuyla yılzızlarla insanlarla baş edemem bırak!
ey nefsim
Allaha sığın sığın ki;
felaha kavuşasın aydınlığa kavuşasın!
yoksa ölüm aklıma geldikçe kafayı yerim
dostlarım sevdiklerim ebedi kaybolamaz bu acıya dayanamam,
ben ebedi bir cennet cennettede onları isterim bırak!
ey nefsim
neye el atsam kayıp gidiyor
kimi sevsem yokluğa düşüyor
gel Allaha iman et onun vadettiği bir cennet var
sevdiklerim isteklerim hep orada bekliyor!
ey nefsim
bir sor içine kendine!
ebediliği arzulamaz msın kandırma kendini?
sende bir sonsuzluk isteğimi yok mu söyle?
neyi sevsen sonsuz olsun istersin isterisn nefsim!
ey nefsim
başı boş yaşamak için Allahı inkara kalkışma gözünü kapamakla gece olmaz olmaz!
ey nefsim
bak Allah ne ister belki hayrını iyiliğini ister bak!
ey nefsim
danış kendine
sor aceba sevdiğini kızkanmaz mısın sen?
sevdiğini başkasıyla hayal edebilir misin?
ağır gelmiyor mu sana için sızlamıyor mu düşünürken bile!
kız arkadaşını başkasıyla yahut bir kız erkek arkadaşını dert ortağını başkasıyla hayal edebilir mi? özgürlük buysa söyle bu güzel bir şey mi inkar güzel bir şey mi?
ey nefsim
aceba annene kız kardeşini yapılmasını istemediğin bir şeyi sen niye istersin?
onlarda birinin annesi birini kız kardeşi değil mi?
vicdanın yanmaz mı sor yüreğine kabul eder mi?
ey nefsim
mutlu bir yuva iyi günde kötü günde senle bir hayatı paylaşan bir eş istemez misin üstelik bir de çocuk huzur veren neşe veren bir çocuk, sadece biz dediğin bir mutluluk istemez misin ? bunun yerini hangi gönül eğlencesi hangi sefahat doldurur,
söyle söyle sefahate atılan kim bu huzuru bulur?
ey nefsim
hastaneleri görmez misin
inleyenleri acı çekenleri
aceba BİR Allaha tevekkül edip ona dayanmazsan senin bu aciz halin bunla baş edebilir mi
bir gül gibi solan gennçliğin ve güzelliğin bir hiçliğe akabilir mi?
söyle bu insan bu kadar mı değersiz sence bir hayvan kadar mı değersiz?
ey nefsim
bir danış kendine
namahreme bakma diyen Allah boşunamı demiş?
sonu hüsranla biten nice aşık yok mu?
faiz yeme demiş intihar edenleri görmezmisin?
içki içme demiş hastanelerde inleyenler yahut yuvası dağılanlar kimler?
kardeşinin arkasından konuşma, hırsızlık yapma,
büyüğe saygılı küçüğe sevgili ol,
zekat ver açı doyur, yetimin başını okşa demiş,
ana babaya iyilik et akrabaya komşuya iyilik et demiş
ey insanoğlu insan ol mutlu ol demiş!
söyle ey dünyaperest nefsim!
Allahı bilmekte huzur sonsuzluk var,
bilmemekte hüsran yokluk var!
bırak kendi benliğini bırak Allahı tanımaya bak!
gel dost beraber huzura erelim
vallahi senden para dilemedim
isterim elbet sende gel bostanı cinana!
beraber sefa sürelim güllerle yanyana!
sende insansın hemde ben gibi aciz
kula kul olmayı bırak, Allahı bil ey aziz!
sende çekemezsin ben gibi derdü cefa!
sığın Rahim olan Rahman olan Allah’a...
MEHMET KARAHANLI
YORUMLAR
her gidiş ona ve her gelişte yorulan insanın demli sınavı ,,,
ey insan başını kaldır ve bak bu gökyüzünde sende varsın yaşa artık nefesinden kurtar bu renksiz dertlerini bilirler ki tek canlıdır ölümü yaşa yarak kabul eden ve hiç ölüm yokmuş gibi korkmaktan nefes alabilen bana bir umut lazım korkusuz olan ruhuma bana hep ölümü hatırlatan bir ses lazım sakalıma düştüğünde beyaz aklar sonra hatırlatmasın çünkü biliyorum ölümün tek gerçeğini... bu dünya yalan ve fanidir ruhlar ...