- 1095 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
NE SUYUN TADI KALDI NE DE İNSANLIĞIN...
Ufkun hizasında bir ev var; mağdur düşlerin uğramaya tenezzül etmediği bir sıradanlık saklı içimin mavisindeki evde.
Tüy dolu bulutların uçuşan acılarından sarkan nidalar ve terennüm erbabı bir içimlik mutluluk dolu gölgeler.
Haşmetli esvapları var insanların ve tüy sıklet yalnızlık.
Aşkın nidalarına karışan sessizlikte saklı evrenin ithamı aslında sular kadar duru ve berrak o taşkın nehirlerde yüzen sevaplar; rencide edilesi mizacın dokunaklı külliyesinde sır yüklü kırık aynalar.
Cefanın biri bin para ve aşkın tüttüğü her durakta yalpalayan tekerlekler yine de için için yanıyor yüreğin kandili ve mızraklar saplanıyor kötülüğü boykot eden iyimser gülüşlere de toz kondurmazken bulutlar.
Şehrin isine yenik düştü gece bir de dirilen dingin ruhunda öykündüğüm her sureti dost bildiğim için, rahat içim belli ki efkârın dozu fazla kaçtı son zamanlarda.
Börtü böcek kaçışıyor her adımında beşerin yürekler de aşılıyor, indinde makberin can çekişiyor dirhem dirhem sunulan vicdana yüz sürerken kelaynak kuşları, hep örtülü nizamlar…
Serkeş kaleler var fethedilmeyi bekleyen ve her ukdeyi yok sayan uhrevi bir coşku yine aşkın feryadı.
Görücüler çalıyor kapısını komşu kızın belli ki rehavet çökmüş evdekilere: ne kapıyı açan var ne de mutluluğu içeri buyur eden.
Su testisi yolda kırılıyor ve damaca, tahtına kuruluyor mazinin.
Ne suyun tadı kaldı ne de insanlığın ne de olsa yolda kaldı tüm öykündüğümüz onca rahmet belli ki cafcaflı günce devri sona erdi bizler ki eriştiğimiz lale devrinde, hep somurtuk çiçekler olduk ve solduk ansızın yine de gök kubbe terennüm ediyor güneşe ve İlahi aşka.
Benzemiyor kimse kimseye yine de yanılgı yüklü suretler.
Aşkın mayasına ne çaldıysak yoksa aşkın da mı közüne lanet okudu iblis ve şaibeli mısralarda yitip gitti mi dertli şair?
Derdest olmuş yürekler kapış kapış bu aralar.
İlahi Gücün rahmetine sığınan her gölge de efkârı yok sayıyor ve hüznü katıksız eleyip huzura kucak açmış tıpkı bombalanan yüreğim tüm patavatsızlığı ile aşka yenik düşmüşken sefasını sürüyorum bu aralar: en çok da hüznün.
Miadı dolan bir şarkı nasıl ki tedavülden kalkıyor ve hınca hınç insan izlekleri.
Birbirine kök söktüren mucizevî doğasında ihtirasın hep ses kaybı yaşıyor insanlık.
Önce susuyor sonra da yüreğini susturuyor yine de evet, yine de farklı olmaktan başka ne gelir elden?
Öncesini kundaklayan bir yangından ne zarar gelir?
Aşkın ataşesinde belki yüreğin celbi iken sondan bir önceki hikâye.
Sevgi nasıl diriltiyorsa ölü hücrelerimi ve zaman yanıltsa da mekân özürlü varlığımı… şimdi kopan feryadı figanı da yok sayıp… gitmeli mi buralardan üstelik dönmemek üzere firar mı etmeli yorgun yüreğimden belki her fasılada başa alacağım bir film olacak devrik saltanatımın huşu içerisindeki o terk edilişi de makberim olacak zaman ve mekan düşerken gözlerimden ben düşmeden koşmayı becerebiliyorsam eğer… gitmenin ne anlamı var ki en çok da kendimden gidemediğim bu sonsuzluğun meali iken yalnızlığın damarına basmışken…
YORUMLAR
Fasıt bir dairede, dönüp duruyoruz
Acılar üstüne acılar,yanılgılar üstüne yanılgılar yaşıyoruz
Aşk ateşini ,yürek közümüzde yakıyoruz
Anıları,yaşanmışlıkları gögüs kafesinde, imtina ile saklıyoruz
Bakir bir yürekte, yalnızlıkla sevişiyoruz
Lakin ne suyun tadı kaldı,nede insanlığın
Sarraf yüreğini, can dost nazardan sakın
Hayat devam ediyor, şafak söker güneş doğar
Ay şalkı yüzünüze vurma ihtimali
Bence yarın değil,yarından daha yakın
Aşk ile
Gülüm Çamlısoy
Aşkın hicvine yenik düşen.
Bıkkınlığın tasviri.
Ne çok gel-git.
Yürek dolusu teşekkürlerimle değerli hocam.
Saygılarım sonsuzdur.
şair67
Hayat bizim bize kattıkları ile övünecez,bizden çaldıkları ile yakındığımız gibi mücadeleyi sürdürecez pes etmek yok asil yürek
aşkın hicvine yenik düşmeyeceğiz aşkı sönmüş küllerinden yeniden yaratacağız aksi halde kendi ipimzi kendimiz çekmiş oluruz
aşk vardır ölene dek var olacaktır hayatın acımasızlıklarına rağmen yanlızlığa itilsek bile
Can yüreğinize bilge yüreğinize selam olsun
Aşk ile
Gülüm Çamlısoy
Yaşadığımız kadar da yanacağız.
Sevgiye dair bir utku ve sonlanmazken aşkın firarı.
İçime işledi yazınız. Kaçtığım şehirden haklılığı nı yüzüme vurdu ruhum.
Düşünerek yok olmaktı aslında özgürlük, şanslıyım en azından yolundayım .
Sağolun varolun efendim.
Gülüm Çamlısoy
Özgürlük çok göreceli bir kavram hele ki ayrımcılığın hala muteber olduğu bir toplumda ve özgürlük bile yanlış tanımlanırken...
Çabalar da bir yere kadar ama iyi niyeti saklı tutmak ve kalp gözü de sonuna kadar açık oldu mu huzur ve mutluluk kısıtlı bile olsa yetiyor insana.
Detaylarda yaşamak belki zor belki kolay en azından bir detayda kendimizi mutlu kılmak.
En iyi dileklerimle.
Selam ve saygılarımı gönderiyorum.
Var olun.
Gülüm Çamlısoy
çok çok teşekkür ediyorum güzel varlığınıza.
tüm güzellikler sizinle olsun İnşallah.
her daim sevgimlesiniz güzel dostum benim.
Gülüm Çamlısoy
selam ve saygılarımla.
bu paylaşım güne düşmeli
ne çok özler olduk eskiye dair hatıraları
suyun havanın insanın özü değişti yoz oldu
Gülüm Çamlısoy
Sadece değer verdiğimiz ve sevdiğimiz kadar değer görmek.
Tadı kaçık oldu mu insanın hüzün sarmalında hep tekerrür ediyor devran.
Yanılgı ve kırgın bir yürek aslında zoruna da gidiyor hani ve ilk etapta kendini suçluyor insan.
Teşekkür ediyorum değerli yorumuna.
Selam ve dua ile.
kul düşünce
ama artık bıraktım dostluğun arkadaşlığın
kıymetini bilmeyenler çıksın hayatımdan
iç dünyamızda hep yalnızız
ha bi eksik ha bi fazla hiç fark etmez benim için
Gülüm Çamlısoy
tüm varlığımızla ait olduğumuz evrendeki yalnızlığımız.
ve hala da kendimi suçlarım belki de benim hatalı olan hele ki kimseye yetemediğim gerçeği ile canımın hep yandığı.
gözümden sakındığım kim ise...
o yüzden uzaktan seviyorum artık insanları ve Allah'ın şahitliğinde içimi bozmadan yaşadığım gerçeği.