- 956 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Öğrencisi Arif Küçük ile
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Öğrencisi Arif Küçük. “ Bölümüm, sağlığa dayalı bir bölüm ve bende sağlığı, insanlara yardımcı olmayı seviyorum mezun olduğunuzda hastanelerde tüp bebek yapımında çalışabiliyorsunuz adli tıpta çalışabiliyorsunuz ilaç sektöründe çalışabiliyorsunuz kanser tedavisi için çalışabiliyorsunuz. “
Üniversite öğrencilerinin kendilerini ifade edebilmeleri için röportajlar yapmaya devam ediyoruz. Tanıştığımız gençlerden istekli hevesli olanlar ile sohbet etmek onların düşüncelerini köşemize taşımak güzel bir şey. İsteyenler bize ulaşırlarsa onlarla da röportaj yaparız tabii ki.
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
ARİF KÜÇÜK- Adım Arif KÜÇÜK 25.12.1998 yılında Bursa da dünyaya gelmişim. Doğumumdan bir yıl sonra babam kalp krizi nedeniyle vefat etmiş babamın vefatından sonra annem benimle birlikte köye baba evine gelmiş. Tekrar bir evlilik yapmış ve bazı olumsuz nedenlerden dolayı doğum tarihim 25.05.1999 olarak değiştirilmiş. Şimdi 4 kız ve 1 erkek kardeşim var erkek kardeşim lise 3.sınıf kız kardeşlerim lise 1.sınıf 8.sınıf ve ikiz olan kız kardeşlerimde 7. Sınıfa gidiyorlar Üvey demek gelmiyor içimden ama resmiyete bakılırsa üvey babam. Beni bakıp büyüttü. Bu yaşa getirdi. Beni öz çocuklarından hiç ayırt etmedi. Ben onu baba olarak bildim onu sahiplendim ALLAH ondan razı olsun ve hayatta ki en büyük destekçilerim annem ve babam olmuştur. Babam inşaat ustası. Annem ise ev hanımı. ben İlkokulu 4.sınıfa kadar Giresun/Espiye Güzelyurt İlköğretim okulun da okudum. Bazı nedenlerden dolayı ilçeye taşımamız gerekti ve 4.sınıfı Espiye Atatürk ilköğretim okulun da okudum. Yine bazı nedenlerden dolayı ilçeye bağlı köy olan Kaşdibi köyüne taşındık 5.sınıftan sonraki eğitim öğretimime Kaşdibi Yatılı İlköğretim Bölge Okulun da devam ettim. Lise sınavı olan SBS sınavına girdim ve Görele Anadolu lisesini kazandım. Oturmuş olduğum yere uzak olduğundan dolayı ikinci bir tercihle yeni açılmış olan Espiye Anadolu Lisesine geldim. Geri kalan eğitim öğretimime orada devam ettim. Bütün hocalarımdan teker teker bahsetmek isterim ama özellikle İngilizce hocam olan Selami ŞAVKLIYIZDIZ çok teşekkür ederim .Çünkü İngilizce dersini hiç sevmezdim onun sayesinde sevdim öğrenmeye çabaladım ama temelim olmadığı için pek beceremedim sonra kitap okumayı hiç sevmezdim bana hediye etmiş olduğu Agatha Christe adlı yazarın 16;50 treni adlı kitabı okudum ve inanın o zamana kadar yani hayatımda bitirmiş olduğum ilk kitap o oldu. Şu an Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümünde okuyorum. 2. Sınıftayım.
SORU- Maşallah kendini iyi tanıttın ve anlattın. Okuduğun bölümü anlatır mısın? Çalışma alanları neler?
ARİF KÜÇÜK- Evet tabii ki mesleğimi şöyle tanımlamak isterim sağlığa dayalı bir bölüm ve bende sağlığı, insanlara yardımcı olmayı seviyorum mezun olduğunuzda hastanelerde tüp bebek yapımında çalışabiliyorsunuz adli tıpta çalışabiliyorsunuz ilaç sektöründe çalışabiliyorsunuz kanser tedavisi için kanser çalışabiliyorsunuz. Vb
SORU- Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duyguların arasında ne fark var?
ARİF KÜÇÜK- Okulu tercih etmeden önce lisede hocalarımız hep derler mesela üniversite çok güzel öyle olur böyle olur ama ben liseyi daha çok seviyordum çünkü insanlar çok iki yüzlü herkeste bir maske var lise döneminde neysen o oluyorsun daha maske takmayı bilmiyorsun
SORU-Bugüne kadar “keşke yapmasaydım” dediğiniz neler oldu?
ARİF KÜÇÜK- Bugüne kadar keşke yapmasaydım dediğim keşke lisede biraz daha fazla çalışsaydım da hayalimdeki bölümü okusaydım. Hayalimde ki bölüm beyin cerrahi olmaktı.
SORU- Aileden uzak Üniversite okumanın zor ve kolay yanları neler? Zorlukları nasıl aşıyorsunuz?
ARİF KÜÇÜK- Aileden uzakta olmanın zor yanları tabii ki var anne baba kardeş özlemi alışık olduğun hayatı değiştirip kendi ayakların üzerinde durmanın verdiği zorluk ama olması gereken olgunlaşmamızı sağlayan şeyler bunlar böyle düşününce kolay olmasa da kolay geliyor .
SORU- Üniversiteye hazırlanan gençlere neler önereceksiniz?
ARİF KÜÇÜK- Üniversiteye hazırlanan gençlere önerim her şeyi bir kenara bırakıp ileride yaşamak istedikleri hayatın hayali peşinde atacakları ilk adım olan üniversite için ellerinden gelenin en iyisi şeklinde çalışmaları ailelerinin verdiği emeği göz önünde bulundurmaları her sabah anne babasından aldıkları okul harçlığının karşılığı olarak güzel bir bölüm kazanmaları bir ortamda anne babasına sorulan oğlunuz-kızınız ne yapıyor sorusuna şu bölümü kazandı Allah izin verirse şunu olacak demelerini sağlamalı çok çalışmaları.
SORU- Üniversite yaşamını nasıl buldunuz?
ARİF KÜÇÜK- Üniversite de okumayı sevdim boş zaman çok oluyor. üniversitede o boşlukta çook iyi geliyor bu nedenle fırsat buldukça okumak istiyorum bu duygu nasıl anlatılır inanın bilemiyorum çok farklı bir duygu farklı dünyalar varmışta sanki sen oraları tanıyorsun gibi geliyor insana.
SORU- Bu bölümü tercih etmek isteyenlere ne önereceksiniz?
ARİF KÜÇÜK- Bölümümü tercih edecek arkadaşlara biyoloji sevmiyorlarsa hiç tavsiye etmem çook zorlanırlar çok güzel bir bölüm aslında ama ülkemizde pek iş olasılığı yok buda bizim elimizde ne kadar başarılı olursak iş imkanımızda o kadar artmış olur .
SORU- Memleketiniz mi Tokat mı desem?
ARİF KÜÇÜK- Tokat’ı sevdim güzel şehir ama Giresun’u daha çok seviyorum bu benim bireysel görüşüm ben kıyı kesim seviyorum ona alışmışım çünkü yeşillik istiyorum.
Bu röportaj için size çok teşekkür ederim. Ben zor koşullarda okudum okumaya çalışıyorum ve ben ailem için okuyorum babam belki benim burada yemiş olduğum 1tl için bir çivi çakıyor annem evde yanında olmamı istiyor bu yüzden verilen emeklerin karşılığı için okuyorum..
Maşallah sizi tekrar tebrik ederim Arif, başarılarınızın devamını dilerim...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.