Değişim ve insan
Değişim nasıl olacak? Bir insan ömrü boyunca değişiyor gerek ruhsal gerek fiziksel.Mesela hep içsel değişim üzerine odaklanırsak yapabileceğimiz şeylerin fırsatını kaçırma durumu olabilir.Hep dışsal değişime odaklanırsak yaptıklarımızın doğruluğu,gerekliliği noktası kaçırılabilir.Peki ne yapmalıyız?Daha doğrusu hangi durumlarda şartları hangi durumlarda düşüncelerimizi değiştirmeliyiz? Aslında bu noktada değişimin kuralıda değişim olmalı ki kural değişime ayak uydurabilsin. Şunda şunu yapın bunda bunu yapın demek için tüm durumları bilmek gerekir.
Mesela bazı şeylerde çok ısrarcı olup istediğimizi elde etsek bile ardından hayal kırıklığı gelen durumlarda var. Hiç çabalamayıp düşüncemizi isteğimizi değiştirdiğimizde de pişmanlık olabilir. Burada işin içine biraz inanç giriyor. Yeteri kadar şartları değiştirebilmelerin ve yeteri kadar düşünceleri değiştirebilmelerin inancı.
Mesela dini konulardan aklıma gelen bir örnek ölme tehlikesiyle karşılaşıldığında domuz etinden bile ölmeyecek kadar yeme izni. Burada yaşamın değeri ön plana çıkıyor.
Bazen de oluyor ki Hz. İbrahim gibi inancı uğruna ölüm göze alınabiliyor.
İnsan yaşam ve ölüm arasında bulunan bir yaratılmış. Farklı ve garip.