- 633 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
eşitlik ve adalet kavramındaki hatalarımız
Adalet herkese eşit davranmak değildir her hak sahibine tam olarak hakkını verebilmek vermektir,
bir bebek ile erişkine aynı ekmeği vermek adalet değil zulümdür, dört çocuk sahibine iki ,tek çocuk sahibine yine iki kuruş vermek ne eşitlik nede adalettir hakeza zulümdür..eşitlik iki aynı cins veyahut iki aynı şart içerisinde aynı işi yapana aynı özelliklere sahip iki şahsın iki hayvanın yahut iki makinanın aynı karşığı alması adına denilebilir.iki inşaat işçisi aynı işi yaptığı halde aynı dağılımdan yararlanmıyorsa bu eşitsizliktir, biri bir saat biri iki saat çalıştığı halde aynı ücreti alıyorsa buda eşitsizliktir, az çalışana beş çok çalışana on vermek adalettir..bir kadınla erkeğe eşit bakmak adalet değil zulümdür,, eşitlik iki cins ile olur yahut kıyas iki cins arasında yapılır ali mi daha güçlü necla mı daha hamarat demek cahilce bir kıyastır..eşit değil demek birinin birinden üstün olduğu anlamına gelmez , aslana et koyuna ot vermek adalettir, ikisine ot vermek zulümdür, bu aslanın koyundan üstün olduğu için değil gıdasının farklı olduğu içindir..bir kadın veya erkek aynı işi yapıyorsa ozaman eşit dağılım yapılır, kadın bekar erkek evliyse bu sefer bu adaletsizlik olur..ikisi evli ise eşit olur , biri karı koca biri yalnız koca çalışıyorsa yine adaletsizlik olur..velhasıl kadına kadının ihtiyaçlarını erkeğe erkek ihtiyaçlarını tedarik etmek eşitlik ve adalettir.erkekle kadını kıyas etmek ise cehalettir.. fatma mı daha güzel yoksa burak mı daha yakışıklı demek gibi!
MEHMET KARAHANLI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.