- 569 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayatının Şoförüsün
Araba kullanmaya benzer hayatı yaşamak. Herkes bir şofördür aslında. Kimi güzel kullanır, kimi kötü. Hayatta öyledir işte. Kimi dört dörtlük yaşar, kimi yarım, kimi de yaşayamaz.
Arabada kurallar vardır, dikkat vardır. Küçük bir hata seni ölümü götürür ya da yaralı bırakır. Hayat arasında öyledir. Düzdür yolun.. Arada inişler, çıkışlar olabilir. Keskin virajlar, dik yokuşlar.. Onları atlatmaktır önemli olan. Araba kullanırken bir yere çarpmamak için manevra yaparsın, yaralı veya hafif atlatırsın. Hayatta da manevra vardır aslında. Birden çevirirsen ayrılığın kıyısından sıyrılır devam edersin. Ya da ayrılıgın kucağına darı ağacı Dikersin.. Çoğu kez yanlış yapar, o yanlışı düzeltiriz. Düzeltmeye çalışırız. Üç yanlış bir doğruyu götürsede sınavlarda, bazen tek yanlış bütün doğruları yok eder.. Yanlış yapmak değildir önemli olan. Elbet herkesin yanlışı vardır. Bir yanlış, sizin hayatınıza mal olmasına izin vermemektir. Hayatın kuralları çoktur. Birini yaparsın diğeri kalır. Tıpkı araba kullanmak gibi.
Polisi görünce kemeri bağlamak gibi. Hayatı yaşarken de karşınıza kötü niyetli insanlar çıkar, sizi ağlatır, üzer. En önemlisi güveninizi sarsar, hayata bakış açınızı değiştirirler. Tedbirli olmak lazım. Kalbimizi ince kalkan sarıp, hayat yoluna çıkarken kemeri bağlayalım ki! Hayat bizi savurduğunda tekrar ayaklarımızın üzerine basa bilelim. Çogu zaman hayal kurar ve onun gerçekleşmesi için dua ederiz. Olmasını isteriz. Lakin hayat hayallere göre hareket etmez. Keşke olsa deriz. Yeniden gelsek dünyaya, sil baştan yaşasak. Yeni tanıdıklarımızı daha öne alabilseydik.. Olmaz... O geçmiş zamanı bir türlü geri alamayız. Hatta başkasının yerinde olmak ister, onun yaşadığı gibi yaşamak isteriz. Kimse yerinden memnun değildir. Tıpkı sıcağa sıcak, soğuğa soğuk dediğimiz gibi. İnsanoğlu nankördür. Hep fazlasını ister, azıyla yetinmez. Hepsi der hepsi benim olsun.. Oysa herseyn.bedeli vardır .hayatta kalmanın bile. İyilik yaparsın çok iyi olursun, senden iyisi yoktur. Ufacık hatanı görsünler inan bana senden beteride yoktur. Yapıyorsan karşılık beklemeyeceksin. Kendi mutluluğunu başka birinde aramayacaksın. Başkasıyla mutlu olmayı da bileceksin, kendin olunca mutlu olmayı da öğreneceksin.
Bak bir kural daha... Hayatı kuralına göre oynayacaksın, bazende kalbine göre. Oynadığın her oyunda, oyun bitince de gülmeyi unutmayacaksın. İntikam soğuk yenen yemektir. Sende gülerek hayattan intikamını alacaksın. Çıkmaz sokağa girdiğinde ise, kaderin değiştigi andır. Ve o anı sen belirleyeceksin...
✒Mecaz Kadın Notları
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.