- 1015 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
✓ ANONS EDEN KIZA SÖYLEYİN, O DURAĞIN İSMİ EDİRNEKAPI DEĞİL, "EDİRNEKAPI ŞEHİTLİĞİ.!" ✓
✓ ANONS EDEN KIZA SÖYLEYİN; O DURAĞIN İSMİ EDİRNEKAPI DEĞİL, "EDİRNEKAPI ŞEHİTLİĞİ.!" ✓
Adına "Metrobüs" denilen ve gerçekten bir toplumun değer yargılarının on küsür yılda nasıl hiç edildiğini ayan beyan resmeden transit yol muammasıdır altını çizerken tekerine sı....m dedirten.!
Neden mi böyle dedim? Saydırarak sıralıyorum.!
1:
Henüz kapıları açılır açılmaz; insanlığını kaldırıma terk ederek, düşmana karşı taarruza geçen, ancak sorulduğunda; İstanbul’da yaşadığı iddiasıyla konuştuğu dile, inandığı dine ve varoluş sebebine sergilediği davranış biçimi ile ihanet eden andavallar sürüsüdür yükü.!
2:
Büyük küçük kavramını, yaşlılar ve kadınlar için gösterilmesi gereken hassasiyeti ve dahası; insan olmayı unutmuş hanelerin peydahladığı o zibidi tanelerin! Ki, bunlar dışarıdan bakıldığında; Zımba gibi diyerek tarif edilen, ve’fakat; zihin yaşı henüz emekleme seviyesinin bile gerisinde olan sözde öğrencilerin, edepten yoksun kirlenmişliğidir yükü.!
3:
Saldırarak binen ve biner binmez, sağında, solunda ne varsa hunharca savurup; kıçına yer tayin eden ile nezaket ile misafir olup, soğuk ve kirli bir borudan destek alan; gerçek İstanbul’lular arasındaki eğitim, kültür ve fiyat farkının utancıdır yükü.!
4:
Ana duraklarda gerçekleşen ve yukarıda hicab ederek saydığım, sıraladığım çirkinlikleri bilen, ancak mecbur olduğu için herhangi bir ara istasyonda bu keşmekeşe dahil olmak zorunda olan insanların; bunu başarma ihtimallerinin sayısal loto oyununun kendilerine isabet etme ihtimali kadar küçük bir olasılık olduğu gerçekliğine, mecburi boyun büyüklüğüdür yükü.!
5:
Yaklaşık Beş lira bedel ödeyerek ve tamamen mucizevi bir şekilde binilebilen bu transit yol otobüslerinde yaşananları; kendi evlatlarına asla reva görmeyecek olanların; fûtursuzca hiç ettikleri milyonlarca liranın bedduası ile iç çeken nefeslerdir yükü.!
6:
Onlarca defa bizzat telefon ederek rica etmeme/etmemize rağmen, yıllardır ısrarla "Edirnekapı" diyerek anons edilen o istasyonun; sadece İstanbul değil, tüm dünyaca bilinen ve tek gerçek ismi; "Edirnekapı Şehitliği" gerçeğinin kırpılma utancıdır yükü.!
7:
Söküp atın koltuklarını transit yolda kullanılan bu araçların... Kaldırın ki; nezaket ile binen binler gibi soğuk ve kirli bir boruya sarılsın tüm hödükler.!
8:
Tekrar ediyorum.! Anons eden kıza söyleyin; o durağın ismi sadece Edirnekapı değil, "EDİRNEKAPI ŞEHİTLİĞİ.!"
Ramak Kaldı / (Samim İĞDE)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.