- 946 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tasavvufta "Ben"
Halim Zülfün Gibi Perişan
Tasavvufta ben alem-i gaybdir. Başka bir görüşe göre de "Besmele" nin başındaki "ba"nın altındaki noktadır. Bu nokta Kur’an’ın manasını kendinde barındırır. zülf ise alem-i Şehadet tir. Hakiki sevgilinin alemi gaybda olması aşığın halini perişan ediyor. Sevgili kayıt altında olmadığı için dertsizdir.
Yüzde saç ile ben arasında ilişki vardır:
Kıldı Zülfün tek perişan halümi halün senün.
Bir gün ey bi-derd sormazsan nedür halün senün.
(Senin benim, halimi zülfün gibi perişan etti. Ey dertsiz kayıtsız bir gün halin nedir, diye sormazsın.) Fuzuli
YORUMLAR
..BEN'İ VE BESMELEYİ İYİ BETİMLEMİŞSİNİZ DOST KALEM. HOŞTU. ZAMANINDA AYNI SINIFTA OKUDUĞUM TASAVVUF ŞAİRİ BİR ARKADAŞIM VARDI. HER TENEFÜS ŞİİRLER ATIŞIRDIK. KENDİSİNE EDEBİYATDEFTERİ Nİ TAVSİYE ETMİŞTİM. RUMUZU ay karanlıgı . İNCELERSENİZ SEVİNİRİM. YILLAR SONRA İSKENDERUN'DA GEMİCİLİĞE TERFİ ETMEK İSTEDİ. SONRA İPLER KOPTU.
SAYGI SELAM İLE
Yusufmansiz
bhdr
..TEŞEKKÜR EDERİM.
ENE, ENA, ANA (BEN) SÖZCÜĞÜNÜ BU ARAPÇADA DEĞİŞİK DEĞİŞİK KULLANIYORLAR KONUŞURKEN. DEDİĞİNİZ ÜZERE ENE'Yİ YIKMAK İSTEYENLER OLMASA GÜZEL OLUR. TEKRAR TEKRAR SAYGI SELAMLARIMLA