YENİ BİR YIL GİRERKEN
YENİ YILA GİRERKEN
Umut ; İnsanoğlu var olduğu müddetçe hep vardır.
Biz insanlar için en büyük tehlikenin;yarınlara olan umudunu inancını yitirmektir diye düşünür ve yeni gelen yılı her zaman bu çerçeveden bakarak değerlendiririm.
Kişilerin yeni yıla yeni pencerelerden bakarak mutlu olmalarına ,bazı kişilerin saçma sapan anlamlar yükleyerek eleştirmelerini anlamakta zorlanırım her zaman.
Nasıl ki evimize yeni bir şey aldığımızda seviniyorsak, yeni yılda yaşamımızda da yeni bir pencere açınca mutlu olmak bundan öteye bir şey değildir. Yani bu sevinç bu coşku karşısında bağnazca bakışlara asla gerek yoktur diye düşünürüm...
Hadi diyelim ki eleştiriyi yapanlar haklı ,onları haklı kılan nedir ? Gerçekten bunu dini yorumlara bağlamanın mantığı nedir? Bunu anlamam mümkün değildir ,bu eleştiriler benim bakış açımdan insanlar arasında suni ayrımlar yaratıp bundan çıkacak olumsuzluklardan nemalanmaktır.
Sevinmek, mutlanmak haktır. Umut etmek haktır. Bunu kimse kimseye çok göremez ve kimsenin de böyle bir hakkı yoktur . Tüm dünyanın güzel yürekli insanlarının yeni yılı kutlu olsun dediğimizde kimin çıkarına çomak sokuyoruz anlayan var mıdır?
Tabi bu konuda işin bir başka boyutu daha vardır. Kapitalist ideolji her alanda da insanları aşırı tüketime şatafata yönlendirmek için her fırsatı kullanır . Yani yılbaşı ve bir çok özel gün aynı kategoridedir.Benim açımdan bunu da onaylamak mümkün değildir elbette. Ama insanlara küçücük mutlulukları da asla ve asla çok görmeyi doğru bulmam .Yani kınama nedeni; yeni yılı neden kutluyorsun olmamalıdır. Güzel ülkemizde kınayacak karşı çıkılacak onca önemli konumuz varken bu önemli konuları görmezden gelip sadece yılbaşı kutluyor diye birilerini sorgulama hakkını kendinde bulmak kişinin dünyadan bihaber olmasıdır.
İnsanları karşı karşıya kaldıkları sorunların ekseninden uzaklaştırmak çözümsüzlüğe davetiye çıkarmaktır.
Dilerim ;Yeni yıl yani 2019 farklı olsun. Dünyadan kan ve gözyaşlarının, çocuk katliamlarının, savaşların, yalan ve talanın bitsin demek , bunu dillendirmek 2018 den dersler çıkarmak hepimizin görevidir.Zira iyi insan olmanın birinci koşulu iyi insanlarla yarına yürümeyi seçmek ve bunun yaşama uyarlamaktır.
Yüreğinde yarına umut taşıyan tüm insanların yeni yılı kutlu olsun.
B. Yıldırım